کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بالاتر از پورالحسینی هم شکایت کنید! / استخدام‌های عجیب غریب در جهاد کشاورزی / وام تولید به کام اتومبیل‌های گرانقیمت افراد خاص / تاجگردون بویراحمدی یا تاجگردون باوی / انتقاد شدید از شهردار لنده / ماجرای کلیپ کتک خوردن مامور نیروی انتظامی

11 آذر 1395 ساعت 2:41


خبرهای رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد /
یک شاهد عینی می‌گوید؛ مدیر یک مدرسه ابتدایی در گچساران به والدین و آموزگار کلاس اول خود می‌گوید؛ هر جا می‌خواهید بروید شکایت کنید، پورالحسینی که هیچ، هر جا دوست دارید، شکایت کنید.
متن زیر را یکی از مخاطبان کبنانیوز برای این پایگاه خبری ارسال کرده است؛ kebnan
در مدرسه ابتدایی ...  گچساران در کلاس اول ابتدایی آموزگار ... وارد کلاس درس می‌شود از ابتدای سال تحصیلی مشکل کم نوری کلاس را به مدیر آموزشگاه خانم «...» گزارش می‌دهد، مدیر آموزشگاه باز هم توجهی نمی‌کند و می‌گوید به خود بچه‌ها بگویید لامپ بیاورند. معلم بازگو می‌کند که شما از هر دانش آموز حداقل ۴۰۰ هزارتومان می‌گیرید جدا از کمک مردمی حال باز لامپ را چه جوری از دانش آموز بخواهم. این موضوع ادامه پیدا می‌کند تا ابتدای آذر که معلم که وارد کلاس می‌شود کلاس تاریک‌تر از روزهای قبل هم بوده معلم به مدیر مراجعه می‌کند که من حتی صورت دانش آموزم را نمی‌بینم دانش آموز اول دبستان چگون دفتر مشق یا املای خود را باید ببیند که مدیر با او شروع به دعوای شدید می‌کند که هر روز یه وسیله می‌خواین. تا اینکه صدایش بلند‌تر می‌شود کودکان کلاس اول به جلوی در دفتر می‌روند و شاهد این صحنه هستند تا اینکه معلم مربوطه... که اعصابش از این دعوا ضعیف می‌شود شروع به گریه می‌کند و دانش آموزانش میز شاهد این صحنه بوده‌اند بعد از بحث زیاد مدیر لطف فرموده یک لامپ در کلاس نصب می‌کند. حال با روحیه معلم کاری نداریم با روحیه فرزندانمان که شاهد این ماجرا بوده‌اند چه کنیم.؟ اگر کمک مردمی یا هزینه از والدین گرفته می‌شود در کجا باید هزینه شود. هرگاه والدین اعتراض می‌کنند می‌گویند مدیر آموزشگاه چون حساب آموزش و پرورش را با همین پول‌ها پر می‌کند پشتش پر است و نگرانی از اعتراض مردم ندارد شاهد این مدعا اینکه هرگاه به ایشان جهت رفتارهای با والدین اعتراض می‌کنیم می‌گوید هرجا می‌خواهید شکایت کنید پورالحسینی که سهله، بالاتر از پورالحسینی هم شکایت کنید. می‌خواستم بدانم واقعا شکایت ما که جواب نمی‌دهد این گزارش را نوشتم ببینم به رسانه چه پاسخی دارند بدهند ....



واکاوی واهمه‌ای که بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد از حمایت واحدهای راکد و ورشکسته دارند
بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد این روزها چندان رغبتی برای کمک به واحدهای تولیدی راکد و سرمایه‌گذاران ورشکسته ندارند که دلیل این عدم همکاری به واکاوی و تجزیه و تحلیل نیاز دارد.
استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت بسیاری از استان‌های کشور قدمتی کمتر دارد و هنوز بیش از نیم قرن از عمر تاسیس این استان نگذشته است.
طبیعی است که نباید انتظار داشته باشیم استان کهگیلویه و بویراحمد به مانند استان‌های برخوردار و دارای قدمت و پیشینه در عرصه‌های مختلف پیشرفت داشته باشد.
همچنان که امروز هم مشاهده می‌کنیم در بسیاری از شاخصه‌ها این استان نسبت به سایر استان‌های کشور از جمله در اقتصاد و توسعه اقتصادی پیشرفت کمتری دارد و یکی از دلایل به قدمت کمتر این استان به نسبت سایر استان‌ها به خصوص استان‌های برخوردار برمی‌گردد.
به همین دلیل برخی از اموری که بر باید بر پایه قانون انجام شود در این استان مراحل قانونی خود را طی نکرد که از آن جمله می‌توان به موضوع تسهیلات بانکی اشاره کرد.
در چند ساله اخیر یکی از بزرگترین مشکلات در استان کهگیلویه و بویراحمد به استفاده نابجا از تسهیلات بانکی برمی‌گردد که عده‌ای بدون نظارت بر تسهیلات آن را گرفتند و در جاهای دیگری خرج کردند.
چرخ اتومبیل‌های گران قیمت در استان کهگیلویه و بویراحمد و به خصوص در مرکز استان هنگامی به حرکت درآمد که وام و تسهیلات راه‌اندازی صنایع و واحدهای تولید هزینه خرید این اتومبیل‌ها شد دریغ از این که نهادی و دستگاهی نظارت بر آن داشته باشند.
برج‌های سر به فلک کشیده هنگامی هم‌قد قله دنا در استان شد که وام‌ها را گرفتند و به جای تولید و اشتغال‌زایی برج و بارو ساختند تا امروز با مشکلی به نام انسداد همکاری بانک‌ها با سرمایه‌گذاران رو به رو شویم.
در نشست‌های مختلف از جمله در نشست رفع موانع تولید که به تازگی در کشور راه‌اندازی شده از دست‌ها و صداهای لرزان مدیران بانک‌ها این پیام شنیده می‌شود که اعتماد خود را به سرمایه‌گذاران از دست داده‌ایم.
همین مشکل که ریشه تاریخی دارد موجب شده که در نشست‌های مختلف از جمله در ستاد ساماندهی اقتصاد مقاومتی استان اصطکاک میان مسؤولان از یک سو و مدیران بانک‌ها از سوی دیگر و همچنین صاحبان واحدهای تولیدی راکد از سویی و مدیران بانک‌ها از سوی دیگر ایجاد شود.
همین چند روز پیش بود که نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان برگزار شد و بیشتر انتقاد مدیران دستگاه‌ها و بخش خصوصی از عدم همکاری بانک‌ها بود.
در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شنیدیم که برخی از بانک‌ها در دیگر نقاط کشور حمایت خود را از واحدهای راکد در عمل انجام می‌دهند و اینجا حمایت‌ها فقط روی کاغذ است.
گلایه‌های رئیس اتاق بازرگانی را از بانک صنعت و معدن شنیدیم و فهمیدیم که بانک‌های استان حتی اگر رئیس بانک مرکزی هم دستور صریح برای همکاری با واحدهای تولیدی در این استان داده باشد همچنان نسبت به این حمایت تردید دارند چرا که بر اساس ضرب‌المثل قدیمی مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد.

انتقاد شدید عضو شورای شهر لنده از عملکرد شهردار/هر روز شاهد اعتراضات مردمی هستیم
علی رضا فاضلی عضو شورای شهر لنده در یادداشتی عدم رضایت خود از وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرداری لنده را اعلام کرد.
عضوی شورای شهر بر این باور است پروژهای اسفالت چندین خیابان لنده بدون از کار کار‌شناسی و طی کردن مراحل فنی کار شده است و امروز شاهد نارضایتی مردم هستیم.
علی رضا فاضلی در این یادداشت آورده است: مکرر به شهردار تذکر داده شده است لکن همچنان بدون از ذره‌ای تغییر مجدد شاهد آن هستیم که در پروسه جدید اسفالت معابر و خیابان‌های شهر نکات فنی رعایت نشده و همچنان در این مقوله بدون رعایت استاندارهای کافی شهرداری به پیش می‌رود.
علی رضا فاضلی ادامه انتقاد خود اورده است: مقوله عمران و پروژهای عمرانی با توجه به هزینه بر بودن برای شهرداری باید از استاندار لازم برخوردار باشند تا هزینه کرد‌ها به هدر نرود انهم درشهرستانی که برای ریال به ریال این سرمایه‌ها تلاش‌ها می‌شود تا به شهرستان تخصیص داده شوند و یا شهرداری درآمد زایی نماید.
عضو شورای شهر لنده معتقد است در این راستا مولفه‌های گوناگونی وجود دارد که در کنار هم بودن این مولفه‌ها این مهم را به سرانجام می‌رساند و نتیجه‌اش رضایت مردم است.
اولین مؤلفه مدیریت است
علی رضا فاضلی اورده است: از ابتدای شروع بکار این شورا شاهد نارضایتی مردم از وضعیت نقاطی هستیم که شهرداری در این مناطق اسفالت انجام داده است و در جاهای مختلف فضای مجازی، حضوری و... شاهداعتراض و نارضایتی مردم هستیم.
عضو شورای شهر لنده وضعیت خیابان‌های شهرک فجر، خیابان موگرمون، خیابان مصلی، خیابان شهید چمران، را بغرنج و وضعیت غیراستاندارد کار اسفالت را غیر قابل توجیه دانست.
وی در بخشی از یادداشت خود جدائی از بحث زیر سازی و آسفالت کامل یک خیابان آورده است: متاسفانه کوچک‌ترین کار عمرانی که شهرداری انجام می‌دهد لکه گیری‌های سطح شهر است که شاهد آن هستیم هیچ نظارتی بر ان‌ها نمی‌شود و نمونه آن‌ها در لنده فراوان است.
حال باید منتظر ماند و دید آیا این نارضایتی برای مجموعه شورا و شهردار تاثیرگذار است یا اینکه از دید دیگر اعضای شورا در لنده همه چیز بی‌نقص پیش می‌رود
آیا این نارضایتی دغدغه یک عضوی شورای شهر لنده است؟
آیا فقط از نگاه علی رضا فاضلی وضعیت اسفالت کاری شهرداری غیر استاندارد است؟
علی رضا فاضلی در یادداشت انتقادی خود عدم نظارت شهردار لنده لنده را مسبب این هدر رفت هزینه آورده است و معتقد است: اگر شهردار بر روند کار پروژهای اسفالت نظارت می‌کرد شاهد آن نبودیم که اسفالت پروژه شهرک فجر بعد از یک ماه کار، موج اعتراضات مردمی نسبت به آن باعث شود، پای این پروژه به شبکه دنا باز شود.
عدم نظارتی که از دیدگاه علی رضا فاضلی نفر اول شورای شهر لنده جدای از بخش عمرانی در دیگر بخش‌های نیز مشهود است و در ان حوزه‌ها نیز تذکرات داده شده است و حتما شورا ورود پیدا خواهد کرد.
از سخنان عضو شورای شهر آنچه مشهود است این نکته است که ایشان ضعف نظارتی و رعایت نکردن استاندارهای لازم برای اسفالت یک خیابان را هدر رفت هزینه‌های هنگفت و سرمایه شهرداری لنده می‌داند.
باید منتظر ماند و دید دیگر اعضای شورای لنده و شهردار چه توجیهی دراین باره دارند؟
ایا واقعا پروژهای اسفالت انجام گرفته در لنده استاندارد لازم را ندارند؟

پروژه‌های حساس شهرداری یاسوج تعطیل شده است
عضو شورای شهر یاسوج با انتقاد از عملکرد شهرداری یاسوج در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی گفت: پروژه‌های مهم و حساس شهرداری یاسوج تعطیل شده است.
سعید پایدار ادامه داد: پل چهارم بشار یاسوج در حالی تعطیل شده که هر لحظه امکان به‌وجود آمدن یک بحران در این شهر وجود دارد و تا بوجود نیامدن فاجعه، شهرداری باید چشم و گوش خود را ببندد.
وی عنوان کرد: پل فعلی بشار یاسوج که به نوعی محل عبور و مرور قسمت‌های مختلفی از جمله بیمارستان امام سجاد (ع)، اکبر آباد، نجف آباد، علی آباد، کردلاغری، سروک، تل خسرو، سرآبتاوه و... و همچنین محور ارتباطی استان فارس بوده به دلیل قدیمی بودن جوابگو نیست و هر لحظه امکان تخریب شدن دارد.
پایدار با بیان اینکه تمام فضاهای گردشگری در مرکز شهر و شمال احداث شده است ابراز کرد: شهرداری یاسوج با وجود تعریف پروژه و تصویب توسط شهر در زمینه ساماندهی رودخانه مهریان و احداث پارک و فضای گردشگری کوتاهی می‌کند که این موضوع سبب مشکلات متعددی برای مردم و گردشگران در دو پارک ساحلی و مهرورزی شده است.
عضو شورای شهر یاسوج با تاکید بر اینکه مردم شهر یاسوج از وضعیت نامطلوب زیرساخت‌های شهری گلایه‌مند هستند ابراز کرد: برخی معابر یاسوج بیش از ۲۰ سال هنوز آسفالت نبوده و ساماندهی نشده‌اند.
پایدار تصریح کرد: شهرداری یاسوج در ابتدائی‌ترین اقدامات از جمله احداث سرویس بهداشتی در نقالط مختلف و پارک‌های محله‌ای مانده است و در این زمینه هیچ حرفی برای گفتن ندارد.
وی از تعطیلی پروژه پل کمربندی شهید رجایی یاسوج خبر داد و گفت: تمام پروژه‌های مهم و حساس حوزه شهری یاسوج تعطیل شده و عملا شهرداری در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی حرفی برای گفتن ندارد.
پایدار عملکرد شهردار یاسوج در زمینه سامان دادن سیستم اداری و مالی شهرداری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: شهرداری یاسوج در زمینه فرهنگی، گردشگری و مسائل اجتماعی هیچ عملکرد مطلوبی ندارد.
وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین دلیل تعطیلی پروژه‌های عمرانی شهرداری کمبود اعتبار است اظهار داشت: شهردار یاسوج بنا دارد با اخذ ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات از بانک شهر نسبت به اجرای پروژه‌های عمرانی متعدد اقدام کند که این اقدام شهرداری ستودنی است.

 
افشاگری معاون عزل شده سازمان جهادکشاورزی استان در ارتباط با استخدامی‌ها
قدرت الله ویسی در ابتدا با اشاره استخدامی‌های این سازمان به نکات تکان دهنده‌ای اشاره کرد که در زیر بخش اول آن را خواهید خواند.
بر اساس مجوز ۲۴ که در تاریخ اردیبهشت سال ۹۴، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به تعداد ۳۲ نفر به صورت قراداد کار معین (یکساله) در رشته‌های مختلف مطابق ماه ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری در اختیار سازمان قرار گرفت، با ورود دستگاههای نظارتی، تعداد افراد مورد نظر بر اساس اگهی استخدام کار معین یکساله که پست، مکان و رشته مورد نظر مشخص شده بود، سر انجام پس لز کشمکش‌های فروان آزمون در تاریخ ۲۳ مهر سال ۹۴ با شرکت ۹۵۳ نفر متقاضی برگزار گردید و جهاد و کشاورزی اقدام به اعلام افراد پذیرفته شده نمود.
هر چند که با توجه به مکاتبات صورت گرفته ارسالی به وزارت خانه که توسط رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تنظیم و تایید شده بود تعداد ۷ نفر به اسامی ف-پ، ز-ک، ش-ع، ص-ج، م-م، م-او ر-ج در آزمون جز نفرات اول بودند که بعد‌ها این لیست اعمال نشد و ۷ نفر از نزدیکان ایشان با توجه به محل خدمت به جای آنان به کار گرفته شدند اما باید توجه کنیم که ملاک انتخاب برای سازمان بالا‌ترین نمره کسب شده بود.
در اگهی به شکلی تنظیم شده بود که بتوانند افراد خاصی را جذب کنند، دلیل عمده عزل من خواسته‌های غیر قانونی از جمله تنظیم صورتجلسه در قبل از تاریخ انتشار اگهی بود که قبول نکردم.
در ابتدا ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان بدون هیچگونه اطلاعی به اینجانب نسبت به ثبت تعداد ۶ نفر از آشنایان و بستگان خود در سامانه کارمندان ایران نمود و در این خصوص استخدام بدون آزمون بستگان، و همچنین اطلاع دستگاههای نظارتی از جمله سازمان بازرسی و با هوشیاری جناب آقای کرمی بازرس کل وقت به این موضوع ورود کردند و و علیرغم مقاومت رئیس سازمان جهاد کشاورزی، ناچارا تصمیم به برگزاری آزمون در سال گذشته گرفته شد.
متاسفانه پذیرش تعداد موردنظر به گونه‌ای است که تعداد ۷ نفر از کسانی که بالا‌ترین نمره بر اساس بخش و محل خدمت تعیین شده قبلی بکار گرفته نشده‌اند و مدارک آن‌ها در سازمان جهاد کشاورزی موجود است.
این در حالی است که توسط خود رئیس سازمان به اداره کل امور اداری وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد که ۷ نفر بالا‌ترین نمره را کسب کرده‌اند و درخواست مجوز جدید کرد.
عجیب است که چرا این تعداد ۷ نفر که برخی خانواده ایثارگر می‌باشند چرا بکار گرفته نشدند و با نمره‌های کمتر جایگزین شده‌اند.
طبق دستورالعمل و بخشنامه استخدام ناظرین، از سال گذشته تاکنون قریب به ۱۵۰ نفر از ناظرین جهادکشاورزی در مراکز خدمات نظام مهندسی در دهستان‌های استان بکار گرفته شدند که آیا نمی‌طلبید از محل مجوزهای ۳۲ نفر ماده ۳۲ در رشته‌های مورد نیاز سازمان از جمله حسابداری و کامپیو‌تر و حقوق و … که رشته‌های مورد نیاز فعلی سازمان می‌باشند، استفاده می‌شد؟
برای اینکه نفراتی که در آزمون اول شده بودند از طریق دیوان عدالت اداری پیگیر هستند، وی می‌خواست صورت جلسه را بگونه‌ای تنظیم کنند که آن ۷ نفر به حق و حقوق خود نرسند و با توجه به اینکه اینجانب خود و همسرم از خانواده شهدا می‌باشیم و خود نیز جانباز هستم و برخی پذیرفته شدگان هم از خانواده معزز ایثارگران هستند به هیچ وجه خواسته ایشان را نپذیرفتم و نه تنها چنین کاری نمی‌کردم بلکه اعتقاد دارم باید قانون و عدالت رعایت شود.
در رابطه با بحث نیروهای شرکتی در سال گذشته بر اساس مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از طریق مناقصه شرکتی برنده شد که صرفا در ابتدا لیستی از نیرو‌ها در قالب ماده ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری بصورت یکساله در سطح شهرستان‌های استان بکار گرفته شد.
با توجه به اینکه اتمام قرارداد شرکت تا پایان سال ۹۴ بود لذا اینجانب بر اساس وظیفه قانونی و برای جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی و از آنجایی که نیروهای بکارگرفته شده مورد نظر طرف قرارداد سازمان نبودند و طرف قرارداد شرکت بود، لذا اینجانب در اسفندماه سال گذشته به شرکت مذبور، حراست سازمان، بازرسی و ریاست سازمان و مدیریت‌های شهرستان‌ها طی مکاتبات مکتوب اعلام کردم تا اخذ مجوز قانونی در سال جاری هیچ گونه مسئولیتی سازمان ندارد و با توجه به اینکه برخی نیرو‌ها نگهبان و راننده بودند، قاعدتا می‌بایست طبق قانون توسط ریاست سازمان اخراج می‌شدند و ایشان نه تنها اقدام قانونی نکرد بلکه اصرار به ادامه کار آن‌ها داشت.
جالب توجه اینجاست که ۷ روز مانده به پایان قرارداد شرکت در سال گذشته، رئیس سازمان اقدام به معرفی ۶ نفر دیگر به جهت اشتغال به کار در شهرستان‌ها معرفی کرد!.
تاکنون هیچگونه مجوزی مبنی بر بکارگیری نیرو در قالب ماده ۱۷ مدیریت خدمات کشوری از طریق سازمان مدیریت در اختیار سازمان جهاد کشاورزی قرار نگرفته است و شرکت هم به دلیل عدم برگزاری مناقصات، قرادادی ندارد که بتواند با نیرو‌ها قراداد ببندد ولی در سال جاری ریاست سازمان اصرار داشت که تعدادی نیرو مجددا به نیروهای بلاتکلیف قبلی اضافه شوند و اینجانب زیربار مسئولیت نرفتم و یکی دیگر از دلایل جابجایی بنده خواسته‌های غیرقانونی بود که در این رابطه داشت.
در رابطه با جذب ناظرین و سایر موارد رفتاری به اینجانب و ارباب رجوع مطالب حساس و تکان دهنده‌ای وجود دارد که در صورتی که مدیران ارشد استانی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و همچنین دادستانی و دستگاه‌های نظارتی تمایل داشته باشند آمادگی بازگویی و افشا آن‌ها را دارم.
با بنده که خانواده دو شهید هستم و خود نیز جانباز می‌باشم، از سوی فردی که خود کمترین نقشی در این مسائل نداشته است، اینچنین برخورد می‌شود و برای مسائل غیرقانونی تحت فشار گذاشته می‌شود؛ صرفا بخاطر اینکه تابع قانون بوده‌ام.

ماجرای کلیپ کتک خوردن مامور نیروی انتظامی به اتهام سواستفاده از زنان
سال گذشته کلیپی در فضای مجازی رد و بدل شد که در آن یک مامور نیروی انتظامی از دست دو جوان به اتهام سواستفاده از جایگاه نیروی انتظامی کتک می‌خورد.
در متنی که همراه این کلیپ منتشر شده بود، امده بود؛ این مامور نیروی انتظامی، رئیس یکی از کلانتری‌های شهر یاسوج است که مردان را به بهانه‌های مختلف بازداشت می‌کرده و برای آزادیشان از زنان آن‌ها سواستفاده می‌کرده است و بالاخره در خانه یکی از آشنائیان به دام می‌افتد و کلیپ مذکور که حاوی برخورد فیزیکی دو جوان با وی است در آنجا ضبط شده است.
در‌‌ همان تاریخ، سردار غلام‌عباس غلام‌زاده فرمانده وقت نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به این کلیپ گفته بود: این مامور نه تنها رئیس کلانتری در شهر یاسوج نیست بلکه عضو نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد هم نیست.
بر اساس این گزارش، در همین حال طی روزهای اخیر مجددا این کلیپ از سوی برخی کانال‌های تلگرامی مطرح منتشر شده است و نه تنها به تاریخ آن اشاره‌ای نشده است بلکه اشتباه ربط دادن این شخص به نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد نیز تصحیح نشده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به پخش مجدد این کلیپ گفت: این شخص هیچ ارتباطی به نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد ندارد و مربوط به یکی از استان‌های همجوار است.
سرهنگ مهدی انصاری قویا ارتباط این شخص را به نیروی انتظامی استان رد کرد و تاکید کرد: وی نه تنها رئیس کلانتری در شهر یاسوج نیست، حتی جمعی نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیست و عناوین مطرح شده برای این مامور کاملا کذب و دروغ است.
انصاری افزود: این کلیپ مربوط به مدت‌ها قبل است که منتشر شده بود و نیروی انتظامی استان هم به شایعات پاسخ داد و به دلیل شباهت لهجه متاسفانه این فرد را به نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد منتسب می‌کنند که کاملا کذب است.
وی تصریح کرد: تا جایی که اطلاع دارم برای شخص متخلف در‌‌ همان تاریخ پرونده‌ای ایجاد شد و با وی برخورد صورت گرفت.
فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید برا اینکه پیگیر عوامل انتشار مجدد این کلیپ خواهیم بود، ابراز داشت: مشخص نیست با چه هدفی مجددا این شایعه منتشر می‌شود و امیدواریم همشهریان عزیز به این شایعات توجه نکنند و جلوی دامن زدن به آن را بگیرند.

«تاجگردون بویراحمدی یا تاجگردون باوی»
سید جمال الدین اسدابادی یکی از مشاهیر بزرگ شیعه و ایران است که در جهت اتحاد ملل مسلمان تلاش‌های زیادی انجام داد و به کشور‌های مختلفی از جمله افغانستان، هند، عثمانی، انگلستان سفر نمود.
طبق برخی منابع وی در بعضی کشورهای برای رسیدن به اهداف خود در جهت اتحاد، خود را متعلق به آنجا معرفی می‌نمود و به همین دلیل امروزه وی را سیدجمالدین افغانی، عثمانی و…نیز می‌شناسند.
جامعه‌ای که بدنه آن از تجمع طوایف مختلف در کنار هم تشکیل شده است در کنار مزیت‌ها، نقطه ضعف‌هایی هم به همراه داشته از جمله مستعد بودن این جوامع برای بروز اختلاف‌های قومیتی که متاسفانه سالهاست عده‌ای با استفاده از چنین نقطه ضعفهایی اهداف خود را دنبال می‌نمایند.
اظهارات روز گذشته نماینده گچساران و باشت مبنی بر اینکه از خیلی‌ها بویراحمدی ترم دقیقا در چارچوب ایجاد فضای اتحاد و انسجام بیان شد و تاجگردون باوی، بویراحمدی یا کهگیلویه‌ای باشد در واقع وی یک کهگیلویه و بویراحمدی متشکل از تمام مساحت این استان است.
بحث تغییرنام استان و واکنش‌هایی که در این زمینه بوجود آمد به خوبی نشان داد ما در زمینه اتحاد و برادری خلاهایی داشته و ظاهرا هرکسی به دنبال این است شهر خود را در استان پررنگ‌تر نشان داده که این تفکر مغایر با روح برادری و وطن دوستی بوده و باید در مسیری گام برداریم که تک تک افراد این استان خود را متعلق به استانی دانسته که متشکل از یک مجموعه است.
اتحاد و دوری از افراطگرایی کلید گمشده این روزهای استان ما بوده که متاسفانه به دلیل نرسیدن به این کلید سعادت محور، سالهاست قفل توسعه و پیشرفت استان ناگشوده مانده است.


کد مطلب: 213136

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/213136/بالاتر-پورالحسینی-هم-شکایت-کنید-استخدام-های-عجیب-غریب-جهاد-کشاورزی-وام-تولید-کام-اتومبیل-های-گرانقیمت-افراد-خاص-تاجگردون-بویراحمدی-یا-باوی-انتقاد-شدید-شهردار-لنده-ماجرای-کلیپ-کتک-خوردن-مامور-نیروی-انتظامی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1