کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهرام تاجگردون اولین مبارز انقلابی در استان بود/ دوست دارم صدایش را بشنوم

6 آذر 1395 ساعت 8:15


سید موسی بلادیان یکی مبارزین انقلابی در گچساران و برادر شهید دوران انقلاب «سید نجف بلادیان» در حاشیه مراسم یاددواره ۶ شهید دوران انقلاب شهرستان گچساران که در مسجد شهیدان برگزار شد در گفتگو با کبنانیوز در مورد این سوال که مبارزین اصلی دوران انقلاب در شهرستان گچساران چه کسانی بودند، اظهار داشت: ساواک در سال ۱۳۴۹ بنده را دستگیر و بعد از شکنجه دادن اعلام کرد که شما عنصر نا‌مطلوبی هستید و بنده را از گچساران اخراج کرد و من به اهواز رفتم و بیشتر برادر شهیدم در جریان انقلاب در شهرستان گچساران بود.
بلادیان افزود: اما کسانی که در شهرستان گچساران به انقلاب علاقمند و با ما در ارتباط بودند مرحوم نبی‌زاده، صابری بود که اعلامیه‌ها را از ما تحویل گرفته و توزیع می‌کردند و همچنین تعدادی از برداران ترک زبان ایل قشقایی و بازاریان بهبهانی هم بودند.
وی خاطر نشان کرد: عالم ربانی مرحوم آیت الله حاج سید کرامت الله ملک حسینی با ما بسیار در ارتباط بود که حتی دست نوشته‌ها این انسان بزرگ را هنوز پیش خودم نگه داشته‌ام.
بلادیان در ادامه عنوان کرد: یکی از مبارزین اصلی انقلاب درشهرستان گچساران و استان کهگیلویه و بویراحمد، حاج بهرام تاجگردون بود که وی انسانی متدین، دلسوز و علاقمند انقلاب بود و من با همکاری وی دکتر شریعتی را به اهواز آوردم.
وی در پایان گفت: خیلی دوست دارم با حاج بهرام صحبت کنم و بعد از سال‌ها دوباره صدایش را بشنوم.
---------------------------
گفت‌و‌گو: حبیب قلندری
--------------------------


کد مطلب: 213018

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/213018/بهرام-تاجگردون-اولین-مبارز-انقلابی-استان-دوست-دارم-صدایش-بشنوم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1