کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرصت‌های اشتغالزایی کهگیلویه و بویراحمد معطل مانده است / تغییر نام اولویت کار مسئولان نیست

5 آذر 1395 ساعت 0:01


یک کارشناس مسائل اجتماعی و شهری گفت: فرصت‌های اشتغالزایی استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نبود برنامه و عدم سرمایه‌گذاری معطل مانده است.binandeh
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، سرخاب بیننده عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از دردهای زیادی رنج می‌برد، اظهار کرد: مردم و جوانان این استان از عدم رونق در واحدهای تولیدی و بیکاری رنج می‌برند و بهتر است که مسئولان این استان قبل از هر کار دیگری چاره‌ای برای اشتغالزایی جوانان و رونق واحدهای اقتصادی و صنعتی بیندیشند.
این کارشناس مسائل شهری با بیان اینکه بدون شک تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد هزینه‌های زیادی را برای دولت و بیت‌المال در بر دارد، بیان کرد: با این وجود استان کهگیلویه و بویراحمد اولویت‌های مهم‌تری نسبت به تغییر نام دارد و ضرورت دارد که آنها بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
بیننده در ادامه اظهارات خود با اشاره به  ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان کهگبلویه و بویراحمد، اظهار داشت: استان ما بویژه شهرستان‌های بویراحمد و دنا دارای پتانسیل گوناگون گردشگری است بطوریکه نام پایتخت طبیعت را هم به خود اختصاص داده که به دلیل عدم سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌های مناسب گردشگری این فرصت خدادادی معطل مانده است.
وی افزود: به دلیل عدم هماهنگی و تعامل دستگاه‌های دولتی و نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها از این فرصت در مسیر رونق اقتصادی و اشتغالزایی بهره کافی را نبرده‌ایم.
این کارشناس تصریح کرد: پروژه تغییر نام استان با توجه به این وضعیت اقتصادی دولت به صلاح نیست چرا که هزینه‌های زیادی برای تغییر شناسنامه، کارت ملی، گواهی‌نامه، مدارک دانشگاهی، تعویض تابلوها، ادارات و موسسه‌ها و غیره لازم است و از هر روز شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی همانند خودکشی، اعتیاد، طلاق و ... هستیم، بنابر این می‌طلبد مسئولان در انجام کارها اولویت‌ها را در نظر بگیرند.
بیننده با بیان اینکه رتبه اول بیکاری را داریم، اظهار داشت: فرصت‌های شغلی متناسب با جمعیت در سطح شهرهای استان بویژه شهر یاسوج وجود ندارد و این شهر و استان ما به لحاظ دیگر شاخص‌ها نیز در ردیف آخر قرار دارند.
وی افزود: انتظار می‌رود مسئولان و مردم با تعامل و هماهنگی و با اتخاذ تصمیم‌های کارشناسی شده در مسیر توسعه گام بردارند.


کد مطلب: 212782

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/212782/فرصت-های-اشتغالزایی-کهگیلویه-بویراحمد-معطل-مانده-تغییر-نام-اولویت-کار-مسئولان-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1