کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کنگره استانی کنگره تاریخ معماری کهگیلویه وبویراحمد

4 آذر 1395 ساعت 10:03


معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری کنگره استانی، چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی-کهگیلویه وبویراحمد خبر داد
مسعود شفیعی در گفت‌وگو با  کبنانیوز در یاسوج، با اشاره به اقدامات و برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تاکنون اقدامات خوبی در زمینه ثبت بناها و آثار تاریخی و طبیعی این استان در فهرست آثار ملی صورت گرفته است.
img_8235
این مسؤول با اشاره به اینکه توسعه و ترویج معماری ایرانی از وظایف این اداره‌کل است، افزود: محورهای این کنگره در زمینه فرهنگ طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی از منظر فرهنگی و شهر تاریخی است.
شفیعی عنوان کرد: سازه در تاریخ معماری، شهرسازی و باستان‌شناسی، معماری شهرسازی و میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس، کارهای فرهنگی و عناصر وابسته از دیگر محورهای این کنگره است.
این مسؤول خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار و مقالات تا پایان روز ۲۰ دی ماه سال جاری است که علاقه مندان می توانندآثارخود را به آدرس :kb.chav.ir ارسال کنند در ضمن  پس از داوری آثار برتر معرفی خواهند شد.
وی در ادامه به دیگر اقدامات و برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: سعی کردیم با ثبت بناهای تاریخی و آثار ملی استان در فهرست آثار ملی زمینه مناسبی برای حفاظت و صیانت از این بناهای تاریخی را در استان فراهم کنیم.
معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با پیگیری‌ها و تلاش زیاد تاکنون ۷۲۶ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
این مسؤول با بیان این که جذب اعتبارات برای ترمیم و مرمت این بناهای تاریخی از دیگر اقدامات اداره‌کل میراث فرهنگی است، گفت: ثبت ملی آثار تاریخی و طبیعی استان مقدمه‌ای برای گرفتن اعتبار برای ترمیم و مرمت و تعیین حریم پیشگیری از تعرض سودجویان است.


کد مطلب: 212718

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/212718/کنگره-استانی-تاریخ-معماری-کهگیلویه-وبویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1