کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست معتمدان بویراحمد چه گذشت؟

1 آذر 1395 ساعت 0:10


 
جمعی از ریش سفیدان و معتمدان بویراحمد در مخالفت با تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد نشست برگزار کردند.
به گزارش کبنانیوز، جمعی از ریش سفیدان و معتمدان بویراحمد در مخالفت با تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد نشست برگزار که در این نشست حاضرین بر پیگیری این مسئله به شکل مسالمت آمیز تاکید کردند.
آخرین پناه گاه ما کوههای کهگیلویه و بویراحمد است
img_1985
سید حسن حسینی موردراز نویسندگان بویراحمد در این نشست با بیان اینکه اسم استان حامل تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد است، اظهار کرد: در زمان پهلوی در همه مکاتبات این اسم لحاظ می شد و یا امام خمینی(ره) هم می فرمودند؛ «آخرین پناه گاه ما کوههای کهگیلویه و بویراحمد است» بنابراین تغییر نام استان به راحتی امکان پذیر نیست.
حسینی موردراز در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه این هیاهو از سوی مسئولان برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات جامعه است، اظهار داشت: چطور در استانی که ۱۱ درصد منابع آبی و ۲۵ درصد منابع نفت و گاز را در اختیار دارد باید ۴۰ درصد از مردمش تحت پوشش کمیته امداد باشند. افراد خاصی که در ساخت استان کهگیلویه و بویراحمد نقشی نداشته اند و الان بواسطه قدرتی که پیدا کرده اند، به دلیل احساس حقارتی که در مقابل اسم استان می کنند، تمایل به تغییر نام استان هستند تا از این طریق خودشان را به شکلی مطرح کنند.
img_1983
دو سوم مردم استان مخالف تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد هستند
این نویسنده استانی بیان کرد: چگونه است که مدیران موافق و مخالف با تغییر نام استان هیچ گونه اظهار نظری نمی کنند.
بنا بر این گزارش در ادامه محمدرضا نیکبخت از کاندیداهای انتخابات دوره دهم مجلس بویراحمد و دنا با بیان اینکه نام «ایلام» چه گلی بر این استان زده است، اظهار کرد:
اقایان می خواستند، محک بزنند و من فکر می کنم یک تفکر بدعت آموزی در موضوع نهفته است.
وی ادامه داد: خیال دوستان راحت باشد، اسم استان تغییر نخواهد کرد و اولاً باید بررسی شود که فواید تغییر نام استان چیست؟ نها دلیلی که گفتن اسم استان مشکل دارد، طویل بودن آن است، اولاً که این ها در مکاتباتشان می نویسند «ک و ب» و الان «ایلام» کوتاه است چه گلی بر سر این استان ۵ حرفی زده. بالاخره ما همانند گذشته محروم هستیم، به آذربایجان شرقی که اسمش نیز بلند است همه چی می دهند، بنابراین استدلالی پشت طویل بودن اسم کهگیلویه و بویراحمد نیست.
رئیس اسبق علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: باید به ترکیب شورای فرهنگی توجه کنیم، مطمئن باشید که فقط دو سه نفر جوش تغییر نام استان را داشته اند، البته در گذشته این تصمیم هم گرفته شد و به نتیجه نرسید، دولت هم مجبور نیست خودش را گرفتار این نام کنند.
نیکبخت به ابعاد جنگ نرم اشاره داشت و گفت: یکی از مصادیق بارز جنگ نرم همین است و جنگ نرم یعنی اختلاف افکنی و تفرقه، حالا فرض کنید به رأی گذاشته شد ۵۱ درصد گفتند، تغییر بکند و ۴۹ درصد گفتند تغییر نکند و مخالفان پیروز شدند، حالا چه می شود و چه کاری در این استان انجام می شود.
وی افزود: دو نماینده از سه نماینده مخالف تغییر نام هستند که باید در نطق پیش از دستور عنوان کنند، همان کاری که تطری نماینده کرمانشاه برای باختران کرد، بالاخره ثابت می شود که بالای دو سوم مردم استان مخالف تغییر نام هستند که همین برای آنان کفایت می کند.
نوع نگاه به تغییر نام استان صادقانه نیست
فعال سیاسی اصلاح طلب کهگیلویه و بویراحمدی در این نشست ابراز داشت: نوع نگاه به تغییر نام استان صادقانه نیست و نمی توان تحمل کرد که جغرافیا و هویت مان که همواره برای آنان جنگیده ایم، نادیده شود.
قاسم یزدانی افزود: متاسفانه ما با بچه هایمان حرف نزده ایم و آنان بعضاً نمی دانند که چرا از هویت استانمان دفاع می کنیم، بنابراین ما یک غفلت تاریخی هم داشته ایم، چون هویت ساختن به این راحتی نیست.
یزدانی ادامه داد: باید تلاش شود ضمن داشتن اتحاد و با آرامش مراتب اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانیم زیرا معتقدم این موضوع در استان قابل حل خواهد بود.
img_1952
تا زمانی که زنده هستیم، اسم مان شناسنامه مان هست و نمی توانیم حذف کنیم
محمد نگین تاجی یکی از فرهنگیان شهرستان بویراحمد در این نشست با بیان اینکه ما نمی توانیم هویت مان را از دست بدهیم، اظهار کرد: باید با تمام وجود از اسم استان کهگیلویه و بویراحمد دفاع کنیم اول که همه تلاشمان را خواهیم کرد که دفاع قانونی و اگر نشد ایستادگی کنیم، تا زمانی که زنده هستیم، اسم مان شناسنامه مان هست و نمی توانیم حذف کنیم.
نگین تاجی افزود: به استاندار نامه نوشتیم؛ آیا شما حاضرید اسم خلیج فارس، خلیج عربی شود، این اسم مجموعه تاریخ و جغرافیایی یک استان است و مطمئن باشید که آقایان به مقصودشان نخواهند رسید.
وی گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد هر سلیقه و تفکری داشته باشند، متحد هستند، که برای خنثی کردن توطئه آقایان هر اقدامی را انجام دهند.
استدلالی پشت تغییر نام استان نیست
حسین روحانی یکی از فعالان سیاسی اصلاح طلب در این نشست با بیان اینکه ما درصدد هستیم تا نام هایی همانند «ماه پرویز» و «آریوبرزن را زنده کنیم، اظهار کرد: اما اقایان در صدد حذف نام استانمان هستند، ما از جمهوری اسلامی مطالبه داریم چون تنها حاکمیتی است که به دلیل عدالت محوری و مهرورزی استیلایش را پذیرفتیم.
روحانی گفت: از دولت جمهوری اسلامی ایران خواستاریم که به خواسته افراد انگشت شمار تن ندهد چرا که خون مردم یک استان بجوش آمده است.
استدلالی پشت تغییر نام استان نیست.
دفاع از نام استان مسئله فردی نیست
img_1988
حمید طاهری بویراحمدی نیز در این نشست ضمن قدردانی از حاضرین، اظهار کرد: دفاع از نام استان مسئله فردی نیست و این وظیفه همه ما است که برای اینکار تا سر حد جان تلاش کنیم و انشالله نام استان تا ابد برای استان باقی می ماند.
بنا بر این گزارش، در این نشست مصوب گردید؛ ۱۰ نفر از افراد حاضر در این نشست به عنوان نمایندگان سایر اعضا مشخص شدند که از طریق آنها مطالب با سایر مسئولان مطرح شود.
سایر موارد مصوب شده به شرح زیر است؛
۱- نمایندگان در دیدار با آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه دغدغه های مردم استان را مطرح کنند.
۲- موضوع از ابتدا در استان مطرح شود و با استاندار و کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج دیدار و گفت و گو  کنند.
۳- تاکید بر اتحاد و دوستی بین همه اقشار مردم
۴-تاکید بر آرامش همراه با مطرح کردن مطالبات
۵- آگاهی دادن به نسل جوان برای شناخت هویت استان
۶-ورود نمایندگان مخالف مجلس به بحث تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد
------------------------------
خبر ارسالی: محمود آرام


کد مطلب: 212239

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/212239/نشست-معتمدان-بویراحمد-گذشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1