کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نامه اى به استاندار؛ آیاحاضرهستید اسم خلیج همیشه فارس تغییر کند؟

26 آبان 1395 ساعت 17:24


چند روزی است که موضوع تغییر نام استان در بین مردم رد و بدل می شود این طرح که تاکون مخالفان زیادی از همه قشرها،گروها،نخبگان،نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی داشته است.
 
به گزارش کبنانیوز در همین راستا محمد علی نگین تاجی از فرهنگیان استان  خطاب استاندار کهگیلویه وبویراحمد نامه ای نوشته است است .
متن نامه بدین شرح است:
بنام خدا
جناب آقاى دکتر خادمى
استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد
سلام علیکم
روز معارفه حضرتعالى با چهره اى مصمم و سخنانى امید بخش مردم استان را امیدوار کردید زیرا فرزند این استان بویژه کهگیلویه بزرگ بودید و دردها و رنجهاى جانسوز این سامان را تجربه کرده اید ، اینکه بخوبى میتوانید گره مشکلات را به نحوى شایسته گشوده و در جهت توسعه و آبادانى استان گام هاى موثرى بردارید و در رفع محرومیت مردم دلسوزانه عمل کنید اما...
گویا استان ما مدینه ى فاضله اى است که تنها مشکل آن اسم ترکیبى کهگیلویه و بویراحمد مى باشد به گونه اى که این جمعیت بیش از هفتصد هزار نفرى به این معضل عظیم و این مشکل استخوان سوز پى نبرده بودند!!
با وجود اینکه بارها احساس خوشحالى میکردیم که در همه دوران تاریخى فقط این دوره است که همه ى مسئولیت هاى مدیریتى استان را فرزندان خودمان یعنى رنج کشیده ها بر عهده دارند اما...
photo_2016-11-12_07-09-47
زهى تاسف که فرزندان دلبند کهگیلویه و بویراحمد مدعى هستند که در تلفظ اسم زادگاهشان عاجزند و به آن ننگ دارند_ولى در تلفظ "سانفرانسیسکو" نه تنها عاجز نیستند بلکه اظهار فضل هم مى کندد.
طبق فرمایشات امام جمعه محترم فقط یک اسم عوض میشود ، سوال اینجاست آیا ما حاضریم که اسم خلیج همیشه فارس تغییر کند؟ هرگز هرگز تا پاى جان حاضر نیستیم.
جناب آقاى دکتر خادمى، به موجب کتاب ایل من بخاراى من شادروان بهمن بیگى(( کهگیلویه و بویراحمد تنها استان ایران بود که نه به دلیل جمعیت و نه به دلیل وسعت و نه به دلیل ثروت بلکه فقط در نتیجه ى قدرت موجودیت یافت و هیچ سنگى و سنگرى و کوهى و جنگلى نیست که آثار حماسى این مردم را بازگو نکند و نام جنگجویان کهگیلویه و بویراحمدى لرزه بر اندام ارتشییان شاهنشاهى مى انداخت و آنها آنقدر جنگیدند تا آوازه کهگیلویه و بویراحمد را هم در ایران هم در جهان نهادینه کردند))و این مردم در ٨ سال جنگ نابرابر همدوش همه ى ملت ایران با دشمن غدار و متجاوز جنگیدند و خون دادند و خون ریختند تا دشمن را از سرزمین مقدس ایران اسلامى بیرون کردند که "پد خندق" یادگار ثبت شده بنام فرزندان کهگیلویه و بویراحمد است. اینک که فقر ، محرومیت ، تورم و بیکارى بیداد مى کند آیا سزاوار است با یادگار تاریخى و باورهاى فرهنگى آن ها اینطور بىرحمانه بازى کنند؟ و احساسات آن ها را جریحه دار کنند؟ دریغا که نام زیبا و نیکوى کهگیلویه و بویراحمد را باید با خط زرین نوشت..
اکنون فرزند برومندش حضرت آیت الله سید شرف الدین ملک حسینى نماینده ولى فقیه و نماینده ى مجلس خبرگان در استان که حضور داشتند چرا بدون مشورت ایشان در تلویزیون اعلام تغییر نام استان مى شود تا دوباره کوس نارضایتى مردم بصدا در آید..؟
استدعا مندم اینهمه وقت را صرف تغییر نان مردم کنید نه تغییر نام استان ، ما نان مى خواهیم نه نام.
محمدعلى نگین تاجى
۹۵/۸/۲۵


کد مطلب: 211452

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/211452/نامه-اى-استاندار-آیاحاضرهستید-اسم-خلیج-همیشه-فارس-تغییر-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1