کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد و فرصت های پیش رو

28 آبان 1395 ساعت 23:45


اسماعیل مدبرمقدم
سالها از مطرح کردن تغییر نام استان توسط اسماعیل دوستی می گذرد و اکنون استان ما کجا و مهندس دوستی کجاست، پس از سالها کش و قوس های فراوان بر سر تغییر نام استان و پیشنهاد نام های متفاوت زیبا و اصیل و همچنین مخالفت های گسترده و موافقت های بسیار زیاد امروز هم شاهد مطرح کردن این پیشنهاد آشنا از طرف برخی از مسئولین هستیم، از مخالفت ها که بگذریم بیان برخی از فرصت ها که آینده پیش روی تغییر نام استان با آن روبرو خواهد بود خالی از لطف نیست.
۱- حذف نام طویل کهگیلویه و بویراحمد که خود از دو بخش استان تشکیل شده و دیگر بخش های استانو درگیر نکرده است، وهمین خود نیز موجب سهم خواهی و قوم گرایی شده است آینده ای امید بخش را برای استانمان نوید خواهد داد.
۲- طولانی بودن اسم کهگیلویه و بویراحمد که هم در بحث تلفظ و هم در نوشتن مشکلات بسیاری را برای هم استانی ها و دیگران به کرار به وجود آورده است که این خود موجب از دست دادن روحیه هم استانی ها در بسیاری از نشست ها و جلسات ملی می شود.
۳- با تغییر نام استان و نام گذاری مجدد و همچنین تبلیغات خوب در سطح کشور شناخت خوبی از استان ما و پتانسیل های طبیعی و انسانی آن به وجود خواهد آمد کاری که هرگز گذشته گان نتوانستند به خوبی انجام دهند.
۴- حذف نامی که خود بر شیپور طایفه گرایی می دمد موجب هم دلی و هم زبانی تمام مردم استان و شهرستانهای آن خواهد شد و در حذف این زمین بازی طایفه ای کمک فراوانی خواهد کرد.
۵- تغییر نام استان موجب هم دلی و هم زبانی همه هم استانی ها شده و کسی از مردم استان دلخور نخواهد بود چرا که با وضع موجود دلخوری هایی از گذشته بخاطر نام استان بوده که متاسفانه به کهنه زخم تبدیل شده است.


کد مطلب: 211205

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/211205/تغییر-نام-کهگیلویه-بویراحمد-فرصت-های-پیش-رو

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1