کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ای کاش همه جلسات مجلس پخش تلویزیونی داشت!

12 آبان 1395 ساعت 13:39


محمد مشکینی
در ابتدا به رسم ادب خدمت همه بزرگوارانی که این مطلب را مطالعه می فرمایند، سلام عرض می کنم.
نمی دانم شما هم اینگونه بوده اید یا نه!
ولی من به عنوان یک فرد عادی تصوراتی از مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم در ذهن خود داشتم که با مشاهده ی جلسه علنی رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت ،همه ی تصوراتم از نمایندگان در مجلس ،نه تنها با واقعیت هم خوانی نداشت، بلکه کاملأ متفاوت بودند.
بی شک همه ی ما میدانیم بند کردن دانش آموزان پیش دبستانی به نیکمت درس برای معلم کاری بس دشوار است ولی با مرور زمان این رفتار درست می شود به گونه ای که در دوره راهنمایی و دبیرستان این مشکل رفع می شود.
اولین چیزی که در جلسه علنی مجلس نگاه ها را به خود جلب میکرد بی نظمی بود. بله....بی نظمی
بارها در طول جلسه شاهد جمله  "خواهشأ سکوت رو رعایت بفرمائید " آقای لاریجانی بودیم.
در طول جلسه مدام نمایندگان در حال رفت و آمد بودند، کمتر نماینده ای را دیدم که به حرف فرد سخنران گوش میداد. همه در حال چانه زنی بودند. کسی به حرف موافقان یا مخالفان توجهی نداشت.
ای کاش نمایندگان قبل از جلسه ، رایزنی های خود را انجام می دانند که دیگر در صحن علنی مجلس شاهد این گونه بی نظمی ها نباشیم .
دومین چیزی که در این جلسه توجه رو به خود جلب می کرد اصرار رئیس مجلس بر با نمک بودن خود بود.
حرف از کنار گذاشتن صدقه می شد ، رئیس مجلس ما می گفت "وزیران پیشنهادی به ما صدقه ی بیشتری بدهند که وضع بوجه مان خراب است"
حرف از ۸۰۰۰ میلیارد اختلاس میشود، رئیس مجلس می خندد.
وقتی نماینده ای صحبت از دعای اول ماه صفر می کند ، آقای رئیس می ویند "چون که از سفر تشریف اوردین اشکال نداره" و بعد با صدای بلند می خندد.
گویا رئیس مجلس مان صحن علنی  مجلس را با یک مهمانی خانوادگی اشتباه گرفته بودند.
ای کاش جلسات پخش تلویزیونی داشت تا ببینیم نمایندگانی که به عنوان اسوه اخلاق و راستگویی معروف هستند برای دلیل موافقت یا مخالفت خود با یک وزیر چگونه در صحن علنی مجلس به دروغ متوسل می شوند.
و اما نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد عزیزمان
ای کاش جلسات مجلس پخش تلویزیونی داشت تا ما شاهد رفتار و توانایی نماینده های استان مان در مجلس می بودیم.
ای کاش همه ی جلسات مجلس پخش تلویزیونی داشت تا ما مردم عادی ببینیم نماینده های استان مان که در جلسات خودی روی ابرها راه می روند و غرورشان سر به ابرها می نهد و صحبت هایشان سرشار از توانایی،غرور و وعده است ، آیا در جلسات مجلس توانایی چند دقیقه نطق کوتاه را دارند؟
آیا توانایی یک تذکر ساده به فرد سخنران را دارند؟
ای کاش جلسات مجلس پخش تلویزیونی داشت تا ببینیم نماینده ای که در سخنرانی های درون حوزه انتخابیه خود ،سخن از استیضاح وزیر می زند آیا در صحن علنی مجلس اصلأ توانایی ۱۰ دقیقه صحبت به عنوان موافق یا مخالف را دارد؟ یا فقط در صف دست دادن به وزیر ایستاده است تا خودی نشان دهد، گویا فراموش کرده اند که نماینده ملت هستند نه نماینده دولت.
ای کاش همه جلسات مجلس پخش زنده ی تلویزیونی داشت تا بقیه تصورات مان نیز از بین بروند و رنگ واقعیت به خود بگیرند.
والسلامُ عَلی مَنِ اتبَعَ الهُدی
 


کد مطلب: 208343

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/208343/کاش-همه-جلسات-مجلس-پخش-تلویزیونی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1