کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برخورد قانونی با مدیران کم کار / درخواست جدی فتاح محمدی از منابع طبیعی

8 آبان 1395 ساعت 14:21


 
نشست شورای هماهنگی ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد به ریاست فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار برگزار شد.
سهل انگاری ادارات در بکارگیری فرزندان شاهد
به گزارش کبنانیوز، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: کوتاهی و سهل انگاری برخی دستگاه‌های اجرایی این استان در زمینه بکارگیری و جذب فرزندان شاهد و ایثارگر که نارضایتی این خانواده‌ها را به دنبال داشته قابل توجیه و پذیرفتنی نیست.
فتاح محمدی در نشست شورای هماهنگی ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج اظهار داشت: نحوه جذب و بکارگیری فرزندان شاهد و ایثارگر بر اساس ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران نیز به صراحت تاکید شده است.
وی ادامه داد: مطابق ماده ۲ این قانون تمامی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی مکلفند حداقل ۲۵ درصد از نیازهای استخدامی و جایگزینی نیروهای خروجی خود را از خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران تامین کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: فرزندان شهید، جانبازان ۲۵ درصد به بالا، خواهران و برادران شهید نیز براساس این ماده قانونی در اولویت هستند.
محمدی با بیان اینکه اجرای این ماده قانونی در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویر احمد رعایت نشده است، خواستار نظارت دقیق و بیشتر از سوی نهادهای نظارتی از جمله بازرسی استانداری این استان در این راستا شد.
برخورد قانونی با مدیران کم کار
وی اظهار کرد: بدون شک تمکین نکردن و کوتاهی دستگاه‌ها از این ماده قانونی تمرد محسوب شده و با مدیران و نهادهایی که در این زمینه کم کاری کنند برخورد قانونی و قاطع صورت خواهد گرفت.
وی یادآور شد: دغدغه اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر تنها یک مطالبه و پاسخ به نیاز چندخانواده نیست بلکه کمک به یک فرهنگ و راهبرد ماندگار محسوب می‌شود که همه افراد جامعه در تحقق آن موظف هستند.
وی تاکید کرد: البته نگاه و رویکرد به موضوع اشتغال و اینکه بکارگیری افراد تنها از طریق دولت و دستگاه‌های دولتی باشد نیز باید تغییر کند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمداظهار کرد: دولت نیز در این راستا خود را موظف می‌داند که زمینه و شرایط لازم را برای فرصت‌های شغلی فراهم کند و افراد جامعه از جمله ایثارگران نیز با استفاده از این فرصت‌ها و دریافت تسهیلات بتوانند برای خود شغل ایجاد کنند.
محمدی تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی باید در خصوص اجرایی شدن قانون‌های مربوط به استخدام فرزندان ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند نظارت کنند.
محمدی، اظهار داشت: موارد قانونی و تبصره‌های ذیل آن در خصوص استخدام و به کارگیری فرزندان شاهد و ایثارگر لازم الاجراست و هیچ مدیری نمی‌تواند از آن تمرد کند.
وی با بیان اینکه در صورت عدم اجرای قوانین مربوطه می‌بایست با مدیران متخلف برخورد شود، افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران شاخص‌هایی در خصوص اجرایی شدن این قوانین تعریف و فارغ از مبحث آزمون‌ها که ۲۵ درصد سهمیه استخدامی به ایثارگران تعلق دارد، جهت اجرا به مدیران دستگاه‌های اجرایی ارایه کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: مهم‌ترین نیاز جامعه ایثارگران در حال حاضر اشتغال بوده که باید با جدیت تمام پیگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: قوانین و موارد قانونی در خصوص اشتغال جامعه ایثارگران توسط کار‌شناسان بنیاد شهید و امور ایثارگران تلخیص و برای اجرا به مدیران دستگاه‌های اجرایی ارسال شود.
محمدی، بر احداث مرکز توانبخشی و فرهنگی ویژه ایثارگران تاکید کرد و گفت: با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جذب اعتبارات ملی راه اندازی این مرکز امکان پذیر است.
معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، افزود: همچنین با همکاری منابع طبیعی استان راه اندازی مرکز تفریحی و ورزشی یا اردوگاه فرهنگی پیگیری شود.
وی با بیان اینکه توجه به ایثارگران در راستای نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت است گفت: جامعه ما نیازمند ترویج فرهنگ شهادت بوده و بنابراین توجه به ایثارگران در واقع تعمیق فرهنگ جامعه است.
محمدی کم توجهی و همکاری نکردن برخی نهاد‌ها در تامین زمین و بودجه لازم در ساخت مجتمع فرهنگی، تفریحی و رفاهی ایثارگران را یادآور شد و گفت: سازمان امور ایثارگران کشور بیش از ۲۷ میلیارد ریال برای ساخت این مجتمع را تقبل کرده است.
وی تصریح کرد: این در حالی است که کل میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و ساخت این مجمع حدود۳۰میلیارد ریال است.
وی همچنین از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خواست تا در اسرع وقت زمین مورد نیاز برای ساخت یک اردوگاه تفریحی و فرهنگی در یکی از شهرهای یاسوج یا سی سخت را تامین کند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: یکی از مطالبات و خواسته‌های جدی جامعه ایثارگران و فرزندان شاهد ایثارگر استان ایجاد اشتغال است.
سید مصطفی مهدی اظهار داشت: هم اینک ۲هزار و ۹۴۸ نفر از فرزندان شاهد و ایثار اعم از خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان بالای ۲۵ درصد، خواهر وبرادر شهید و ایثارگران این استان با تحصیلات بالا بیکار هستند.
وی تصریح کرد: ۱۴۵ نفر از این افراد فرزندان شاهد، ۲ هزار و ۴۰۰ نفر فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد و مابقی نیز خواهر و یا بردار شهید هستند.


کد مطلب: 207789

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/207789/برخورد-قانونی-مدیران-کم-کار-درخواست-جدی-فتاح-محمدی-منابع-طبیعی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1