کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۱ میلیارد «بهرامی» کجا ۴ میلیارد تومان «جاوید» کجا؟!

6 آبان 1395 ساعت 11:35


محمد بهرامی شهردار سابق یاسوج با انتشار متنی توضیحات جدیدی در ارتباط با کارخانه شن و ماسه و سنگ شکن داد.
به گزارش کبنانیوز، متن ارسالی بهرامی به شرح زیر است،
بسمه تعالی
پیرو مباحث مربوط به خرید سنگ شکن شهرداری یاسوج مطلبی از اینجانب بر روی خروجی برخی سایت‌های استانی قرار گرفت.
از آنجایی که صحبت‌های بنده در این ارتباط بعضا به صورت ناقص و مبهم منعکس شد، لازم دانستم بدینوسیله نکاتی را جهت روشن شدن موضوع و رفع ابهام، محضر همشهریان شریف به عرض برسانم:
– توضیح بنده در این زمینه اولا خطاب به عزیزان اعضا شورای شهر بود که وکیل مردم هستند و ایمان دارم جز خیر و صلاح موکلینشان را نمی‌خواهند.
ثانیا به عنوان یک شهروند اظهار نظر در مورد مسائل مربوط به شهر، حق هر شهروندی است که پیرامون رشد، توسعه و شکوفایی محل زندگی خود احساس مسئولیت می‌نماید.
– بعد از مطالعه خبر خرید این کارخانه در رسانه‌ها باتوجه به تجربه خود در این زمینه و با ارائه دلایل منطقی اعتقاد دارم که خرید چنین کارخانه‌ای آن هم با این قیمت اعلام شده در رسانه‌ها، اصلا توجیه اقتصادی ندارد.
– با خرید کارخانه به صورت نقدی یا با انجام تها‌تر، شهرداری ناگزیر است که یا وجه معامله را یکجا پرداخت کند و یا اینکه بهترین املاک شهرداری را به برنده مناقصه واگذار نماید که در هر دو صورت منافعی هم از شهرداری و هم از مردم ضایع خواهد شد.
– به عنوان پیشنهادی خیرخواهانه عرض می‌کنم با توجه به اینکه شهرداری یاسوج نیازی مبرم به این کارخانه دارد، چنانچه خود شهرداری اقدام به ساخت کارخانه کند به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.
در ضمن در این صورت شهرداری می‌تواند صاحب کارخانه‌ای با کیفیت و ظرفیت مورد نیاز خود باشد.
– شهرداری می‌تواند به راحتی و رایگان از منابع طبیعی زمین دریافت کند و یا هم با قیمت بسیار نازل خرید زمین را انجام دهد.
– سپس می‌تواند با استفاده از تسهیلات، تجهیزات و دستگاه‌هایی نو را با کیفیت دلخواه خریداری نماید.
در مورد تجهیزات، ماشین آلات، و دستگاه‌هایی که مورد مناقصه قرار گرفته‌اند، هرچند اطمینان دارم هزینه خرید کل آن‌ها کمتر از یک میلیارد تومان است، اما اگر مشخصات فنی و اطلاعات مورد نیاز آن‌ها در اختیار بنده قرار گیرد در اسرع وقت آمادگی دارم قیمت به روز آن‌ها را به شهرداری اعلام نمایم تا مشخص شود برای خرید و تهیه این اقلام دقیقا چه میزان اعتباری مورد نیاز است.
– در مورد ساخت و احداث کارخانه نیز شهرداری می‌تواند مانند دیگر شهرهای کشور از اعتبارات دولتی متمرکز در سازمان شهرداری‌ها استفاده کند تا نیاز به پرداخت بهره هم نباشد.
در ضمن باز پرداخت این تسهیلات نیز از «زمان تنفس» زیادی برخوردار است و شهرداری می‌تواند بعد از چندین ماه از تاریخ دریافت، مبادرت به بازپرداخت اقساطی تسهیلات نماید تا به این صورت فشار مالی روی دوش شهرداری نباشد.
در غیر این صورت شهرداری می‌تواند به اخذ تسهیلات از بانک‌ها نیز مبادرت نماید.
_ با این تفاسیر لزومی ندارد این کارخانه را با این قیمت گزاف خریداری کرد چرا که همه این پول‌ها از مردم اخذ می‌شود و از اعضای محترم شورا تقاضا دارم برای رضای خداوند و بنابر رسالت خود که همانا حفاظت از منافع مردم است، در این باره تجدید نظر کنند.
– در زمان فرصت خدمت بنده در شهرداری یاسوج با رایزنی‌های فراوان توفیق یافتیم مجوز ساخت و راه اندازی کارخانه سنگ شکن و آسفالتی را برای شهرداری یاسوج و در منطقه دوپشته دشت روم (با توجه به ممنوعیت فعالیت این کارخانه‌ها در حاشیه رودخانه بشار) دریافت کنیم.
این مجوز می‌تواند تسهیل کننده و فتح باب خوبی برای انجام این مهم باشد.
– به عنوان پیشنهادی جایگزین، بنده سازندگانی را سراغ دارم که حاضرند با دریافت ۱۵ درصد هزینه، احداث کارخانه را برای شهرداری انجام داده و مابقی هزینه را پس از تکمیل و راه اندازی کارخانه، آنهم در چند مرحله و به صورت اقساطی دریافت نمایند.
– در پایان اعتقاد دارم با اندکی ملاحضه می‌توان با حداقل هزینه، شرایطی به مراتب بهتر از مصوبه فعلی شورای محترم به وجود آورد، انشاالله.
محمد بهرامی
آبان ماه


کد مطلب: 207554

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/207554/۱-میلیارد-بهرامی-کجا-۴-تومان-جاوید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1