کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هئیت اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در راه اروپای شرقی

6 آبان 1395 ساعت 11:16


رئیس اتاق بازرگانی یاسوج از سفر هئیت اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد به اروپای شرقی خبر داد.kiani
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، جبار کیانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد که به منظور تشریح دستاوردهای سفر هئیت تجاری و اقتصادی روسیه انجام گرفت، با قدردانی از مدیران، مسئولان، بخش خصوصی و رسانه‌های استان که در سفر هئیت روسیه همکاری کردند، اظهار کرد: رسانه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد به صورت تخصصی موضوعات اقتصادی و ظرفیت‌های آن را در دستور کار قرار دهند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج ادامه داد: این استان ظرفیت‌های بسیاری دارد و مردم منتظر هستند که رسانه‌ها این حوزه را بیش از گذشته در دستور کار خود قرار دهند.
کیانی با بیان اینکه لازم است که بتوانیم در عرصه بین الملل در حوزه اقتصاد توانمند شویم، گفت: در اتاق بازرگانی استان آموزش را در اولویت برنامه قرار داده‌ایم.
وی گفت: دوره‌های آموزشی ما برای توانمندی در تجارت بین الملل است و اگر دوره‌ای برگزار می‌کنیم، انتظار این است که فعالین اقتصادی ما در این دوره‌ها شرکت کنند.
کیانی با اشاره به سفر هئیت‌های خارجی به استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: این سفر‌ها کمک می‌کنند که هئیت‌های تجاری و اقتصادی با ظرفیت‌ها سرمایه گذاری این استان آشنا می‌شوند و انتظار از رسانه‌ها این است که این رویداد‌ها را حمایت کنند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: باید از تجربه‌ها و صنعت الکترونیک دنیا استفاده کنیم و به همین دلیل نیاز به مبادلات و تعامل با هئیت‌های اقتصادی دنیا هستیم.
کیانی با بیان اینکه در گذشته حتی مکانی برای پذیرایی از مهمانان خارجی نداشتیم، گفت: اکنون زیبا‌ترین و بهترین بنای شهر یاسوج را برای این کار آماده کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه در مارتن هئیت‌های اقتصادی در کشور از سایر استان‌ها عقب‌تر هستیم، اظهار داشت: اکنون با تعاملاتی که با دنیا داریم چندین تجار ما در کشورهای دیگر در حال رایزنی برای صادرات محصولات هستند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به چگونگی سفر هئیت روسیه به استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: در شرایط تحریم باید بازار‌ها را به تسخیر خود درآوریم، زیرا تحریم به ما یاد داد که در شرایط سخت چگونه با دنیا ارتباط برقرار کنیم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ استان امسک روسیه، ادامه داد: قبل از این استان‌های دیگری را از روسیه به ما معرفی کردند، اما به دلیل ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ویژه استان امسک که اقتصاد ششم کشور روسیه را دارد، انتخاب کردیم.
کیانی بیان کرد: استان امسک با هماهنگی وزارت امور خارجه، اتاق‌های بازرگانی و اقتصادی انتخاب شد.
وی گفت: بزرگ‌ترین ظرفیت غلات در کشور روسیه مربوط به استان امسک است، که خواهر خوانده بسیاری از استان‌های بزرگ کشورهای صنعتی است.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج از سفر هئیت اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد به اروپایی شرقی خبر داد و افزود: در هفته آینده این سفر انجام خواهد شد و ما به دنبال ارتباط تجاری و اقتصادی با تمام کشورهای دنیا هستیم و اکنون با بلغارستان، عمان و عراق در حال رایزنی هستیم.


کد مطلب: 207548

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/207548/هئیت-اقتصادی-کهگیلویه-بویراحمد-راه-اروپای-شرقی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1