کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نیکبخت: یک دست صدا ندارد / برگزاری سومین همایش خیرین سلامت در تهران

2 آبان 1395 ساعت 19:12




رئیس هیأت‌ مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد، بر ضرورت توجه و مشارکت مردم و مسئولان جهت رفع و حل مشکلات حوزه سلامت تأکید کرد.

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، محمدرضا نیکبخت در نشست مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد با شورای شهر و شهردار یاسوج، اظهار کرد: مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد از سال ۹۰ فعالیت خود را در راستای کمک به بیماران نیازمند در استان آغاز کرده است.

رئیس هیأت‌ مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت نامناسب مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان، افزود: با وجود همه تلاش‌های انجام شده در حوزه سلامت اما بازهم جای کار بسیاری در بخش‌هایی مانند بیماری‌های خاص در استان وجود دارد.

وی، رفع و حل مشکلات حوزه سلامت را نیازمند مشارکت و توجه همه مردم و مسؤولان دانست و گفت: باید در این خصوص همه باید با همکاری و همفکری گامی مؤثر برای ارتقای سلامت در استان برداریم.

این مسؤول، توجه و ارتقای سلامت در جامعه را یکی از اولویت‌های مهم جامعه عنوان کرد و بیان داشت: مثلاً بیمارستان تخصصی بیماری‌های خاص مانند سرطان، دیالیز یا هموفیلی در استان نداریم.

وی با اشاره به هزینه بالای درمان این نوع بیماری‌ها، یادآور شد: تجهیز بیمارستان‌هایی مانند اعصاب و روان یا بخش سوختگی نیز از دیگر مشکلات حوزه سلامت است.

نیکبخت با اشاره به تفاهم‌نامه بنیاد علوی و وزارت بهداشت در خصوص ساخت ۵۰ پایگاه بهداشتی و درمانی در استان، گفت: امیدواریم با همکاری مسؤولان بتوانیم این کار را در استان انجام دهیم.

وی عدم وجود زمین مناسب برای ساخت این پایگاه‌ها و هزینه‌هایی مانند عوارض ساخت را از مهم‌ترین مسائل مورد توجه عنوان کرد و یادآور شد: باید با فرهنگ‌سازی درست و گسترده بتوانیم زمینه حضور خیرین و اهدای زمین جهت احداث این پایگاه‌ها را فراهم آوریم.

این مسئول ادامه داد: در خصوص هزینه عوارض ساخت نیز سازمان شهرداری و یا شورای شهر می‌تواند کمک کار ما باشد.

رئیس هیأت‌ مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری سومین همایش مجمع خیرین کهگیلویه و بویراحمد در تهران از شهردار و شورای شهر خواست با شناسایی، دعوت و معرفی خیرین در حوزه سلامت جهت حضور در این سمینار گامی مؤثر در ارتقای سلامت استان بردارند.

نیکبخت با بیان اینکه یک دست صدا ندارد، گفت: فرهنگ‌سازی برای فراهم کردن زمینه حضور خیرین در حوزه سلامت نیازمند مشارکت همه مردم و مسؤولان است.

وی، استفاده از ظرفیت‌هایی مانند تریبون نماز جمعه، صدا و سیمای ملی و استانی، نشریات، رسانه‌ها، اساتید دانشگاه و آموزش و پرورش عوامل مؤثر در فرهنگ‌سازی بیان کرد و گفت: باید با همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها ضرورت و اهمیت سلامت برای مردم تبیین و زمینه مشارکت آنها در این حوزه فراهم شود.


کد مطلب: 207109

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/207109/نیکبخت-یک-دست-صدا-ندارد-برگزاری-سومین-همایش-خیرین-سلامت-تهران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1