کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دستگاه قضایی با متخلفان امنیت غذایی بشدت برخورد می کند

2 آبان 1395 ساعت 7:28


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران در جلسه بررسی و ضعیت کشتارگاه دام گچساران که با حضور فرماندار گچساران و مدیران دستگاه های متولی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از وظایف  بسیار مهم دامپزشکی بحث تامین امنیت غذایی مصرف کنندگان است.
حبیب غلامی پور با اشاره به اینکه ما باید مشخص بکنیم چه کسانی و چه دستگاه های باید در این مقوله همکاری بکنند؟ گفت: متاسفانه ما هنوز در این مقوله مانده ایم که کدام دستگاه متولی است چون یک سری وظایف برعهده دامپزشکی است و در این راستا شهرداری هم وظایفی دارد.
غلامی پور بیان کرد: آنچه که قانون تعریف کرده و ما انتظار داریم  اینست که به قانون عمل شود پس فصل الخطاب و خط قرمز ما قانون است و همه ما در برابر قانون مسئول هستیم.
وی تصریح کرد: در نهایت به این نتیجه می رسیم که دامپزشکی و شهرداری در این مقوله دارای وظایفی هستند هر چند که اقداماتی خوبی در این راستا انجام شده و جای تشکر دارد ولی لازم است نکاتی را در این مورد یادآوری و مطرح کنم.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران خاطر نشان کرد: یکی از نکاتی که بسیار مهم است بحث ارائه آموزش های لازم و فرهنگ سازی به افرادی که در کشتارگاه ها و همچنین در بحث امنیت غذایی جامعه مشغول بکار هستند، می باشد.
غلامی پور در ادامه گفت: یکی دیگر از موارد مهم اینست که باید از این مکان ها بازدید های مستمر و سرزده  داشته باشیم و در نهایت اگر تخلفی مشاهده شد به هیچ عنوان نباید چشم پوشی کرد بلکه باید در این موضوع برخورد قاطع انجام گیرد و گرنه مواردی از قبیل، اخطار و تذکر، دیگر در گچساران کارساز نیست.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران به رئیس دامپزشکی تاکید کرد: در صورت هرگونه تخلف در بحث کشتارگاه و تهدید امنیت سلامت شهروندان سریعا تشکیل پرونده داده و پلمپ کشتارگاه را در دستور کار خود قرار دهد.
وی با ابراز تاسف از اینکه در گچساران بحث تعصبات قومی و قبیله ای بسیار زیاد است عنوان کرد: اگر بخواهیم امنیت غذایی در شهرستان گچساران به نحو احسن ایجاد شود باید رابطه بازی و ملاحضه کاری ها را از بین ببریم.
غلامی پور افزود: دستگاه قضایی با تمام توان در مقوله امنیت غذایی از اداره دامپزشکی گچساران حمایت می کند و در این راستا شعبه ویژه ای در " دادسرای " راه اندازی کرده است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران در پایان گفت: دستگاه قضایی با افرادی که در کشتارگاه ها و بحث امنیت غذایی جامعه مرتکب تخلفی شوند و به هرگروه و جناح و حزبی هم وابسته باشند به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد و بشدت برخورد خواهد کرد.
گزارش: حبیب قلندری
 
۰ img_5901 img_5904 img_5916 img_5918 img_5947
 


کد مطلب: 207018

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/207018/دستگاه-قضایی-متخلفان-امنیت-غذایی-بشدت-برخورد-می-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1