کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازدید هئیت تجاری و اقتصادی روسیه از کارخانه های یاسوج

29 مهر 1395 ساعت 20:08


 وزیر اقتصاد امسک؛ کهگیلویه و بویراحمد ظرفیتی برای ارتباطات تجاری

وزیر اقتصاد استان امسک روسیه از ظرفیت بالای کهگیلویه و بویراحمد در تولید، صادرات و فرآوری گیاهان دارویی به عنوان ظرفیتی بزرگ برای تجارت میان دو کشور خبر داد.
هیأت ۱۷ نفره سیاسی و تجاری و اقتصادی استان امسک روسیه به همراه هیأت عالیرتبه سیاسی و مسؤولان دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد، تنی چند از فعالان اقتصادی این استان از برخی واحدهای تولیدی نمونه کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.
در این بازدید که شرکت‌های تولیدی زردبند و سینره تولید کننده گیاهان دارویی و مواد آرایشی و بهداشتی مورد بازدید قرار گرفت وزیر اقتصاد استان امسک روسیه از این توانمندی استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان ظرفیتی برای ارتباطات تجاری میان این دو استان یاد کرد.
ویاچسلاو مامنتوف اضافه کرد: آنچه را که امروز در این دو واحد تولیدی دیدیم از سطح بالای علمی و فناوری برخوردار هستند که می‌تواند به عنوان صادرات از تولیدات آن‌ها استفاد کرد.
وزیر اقتصاد استان امسک روسیه عنوان کرد: دیدن چنین واحد تولیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد برای ما غیرمنتظره بود و به ظرفیت‌های بالای این استان در زمینه گیاهان دارویی و همچنین تولید مواد بهداشتی و آرایشی و فرآوری گیاهان دارویی پی بردیم.
این وزیر استان امسک روسیه با بیان اینکه تنوع هزار و ۲۰۰ گونه گیاهان دارویی در ایران را قبلا شنیده بودیم، تبیین کرد: این گنج بزرگی است که در این استان خوابیده است و باید از آن به بهترین نحو برای تولید محصولات مختلف استفاده کرد.
وی توضیح داد: توانمندی‌هایی را مشاهده کردیم که در جهت توسعه و بحث صادرات این موضوع را به سمع وزیر اقتصاد کشور روسیه برای مبادلات هر چه بیشتر خواهیم رساند.

اعضای هیأت تجاری و اقتصادی روسیه؛ محصولات کارخانه آرد منحصر به فرد است
هیأت تجاری اقتصادی روسیه از کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج بازدید داشتند.
داریوش دیودیده اظهار کرد: این کارخانه اوایل دهه ۷۰ به منظور تأمین آرد و کمک به رونق بخش صنعت و کشاورزی استان بخش آرد و نشاسته و در ادامه گلوکز و دکستروز کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج شروع به فعالیت کرد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این کارخانه ظرفیت ورود روزانه ۲۰۰ تن گندم را دارد.
وی با بیان در این کارخانه انواع آرد خبازی و صنعتی تولید می‌شود، تصریح کرد: کارخانه آرد و نشاسته استان ظرفیت تبدیل ۵۰ هزار تن گندم را در سال دارد و انواع آرد در این کارخانه تولید می‌شود.
دیودیده افزود: محصولات این واحد صنعتی تأمین‌کننده آرد استان و کشور و بخش عمده تولید شیرینی‌جات در کشور وابسته به تولیدات کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج است.
این مسؤول با اشاره به دیگر ظرفیت‌های این کارخانه عنوان کرد: در این کارخانه روزانه ۷۲ تن گلوکز تولید می‌شود.
وی به صادرات این محصولات به دیگر کشور‌ها اشاره و تصریح کرد: برنامه‌ و مقدمات صادرات محصولات این کارخانه به کشورهای عراق و ارمنستان انجام شده و در دستور کار قرار گرفته است.
در ادامه این بازدید یکی از اعضای هیأت تجاری و اقتصادی روسیه محصولات این کارخانه را منحصر به فرد اعلام کردند.
وی کیفیت این محصولات کارخانه را خوب عنوان کرد و گفت: در استان امسک چنین کارخانه‌ای با این ظرفیت راه‌اندازی نشده است.
این مسؤول افزود: صادرات این محصولات در تولید شکلات و شیرینی که از صنایع مهم روسیه است کاربرد خوبی دارد و از محصولات این کارخانه استقبال خوبی می‌شود.
در این بازدید مسؤولان هیأت تجاری و اقتصادی قول دادند که به واسطه توزیع بروشور و تبلیغات کارخانه آرد و نشاسته و گلوکز یاسوج بین شرکت‌های شکلات‌ و شیرینی‌سازی روسیه انجام شود و شرایط را برای صادرات محصولات این کارخانه به روسیه فراهم کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های استان در صادرات گیاهان دارویی گفت: محصولات گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد توانایی ورود به بازارهای خارجی را دارد.

مدیر شرکت‌های زنجیره‌ای گیاهان دارویی امسک؛ کهگیلویه و بویراحمد زمینه صادرات محصولات دارویی است
هیأت تجاری اقتصادی امسک روسیه با حضور رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد و دیگر مسؤولان از شرکت دارویی آسه در شهرک صنعتی بلکو بازدید کردند.
هیأت روسی و همراهان از نزدیک از خط تولید و محصول این شرکت که پودر و عصاره گیاه شیرین بیان است بازدید داشتند.
در این بازدید داریوش دیودیده با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تولید گیاهان دارویی اظهار کرد: در این شرکت دارویی محصولات دارویی مرغوبی تولید می‌شود.
وی با بیان این‌که برخی از تولیدات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با ریشه گیاهی همچون پودر و عصاره شیرین بیان و محصولات آرایشی و بهداشتی به کشورهای آلمان و انگلیس صادر شده است، عنوان کرد: تولیدات خاص کهگیلویه و بویراحمد توانایی گشایش بازارهای داخلی و خارجی را دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: محصولات این شرکت در صنعت داروسازی کاربرد زیادی دارد و می‌توان از این ظرفیت در داروسازی استفاده کرد.
وی با اشاره به مرغوبیت این محصول افزود: این محصول با بسته‌بندی خوب قابلیت صادرات به دیگر کشور‌ها را دارا است و امیدواریم این هیأت تجاری از ظرفیت استفاده کنند و زمینه صادرات این محصول به کشور روسیه فراهم شود.
دیودیده تصریح کرد: ‌ انواع محصولات صادراتی استان را پودر و عصاره شیرین بیان، لوازم آرایشی و بهداشتی، موکت و مواد غذایی عنوان کرد که به کشورهای هدف صادرات کالای استان همچون آلمان، انگلیس، امارات متحده عربی، عراق، افغانستان و پاکستان انجام شده است.
در ادامه مدیر شرکت‌های زنجیره‌ای گیاهان دارویی امسک روسیه اظهار کرد: این استان دارای قابلیت‌های خوبی در زمینه صادرات محصولات دارویی است.
وی گفت: از نزدیک این محصول را دیدم و محصول از کیفیت خوبی برخوردار است و با انعقاد قراردادی با استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط برای صادرات این محصول به روسیه فراهم می‌شود.
مدیر شرکت‌های زنجیره‌ای گیاهان دارویی امسک روسیه عنوان کرد: بازدیدهای را از دیگر شرکت‌های تولید گیاهان این استان خواهیم داشت و از نزدیک با کیفیت و بسته‌بندی آن‌ها که مطابق استاندارهای اروپایی است آشنا خواهیم شد.
 


کد مطلب: 206607

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/206607/بازدید-هئیت-تجاری-اقتصادی-روسیه-کارخانه-های-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1