کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازی زیرپوستی و برد - برد «زارعی» با دور زدن رقبا

28 مهر 1395 ساعت 13:27


سعادت اندیشمند 
اخیر مطلبی با عنوان «فروپاشی کابینه زارعی» در رسانه‌ها منتشر شد که هدف تخریب نماینده مردم بویراحمد و دنا را دنبال می‌کرد و لازم بود برای تنویر افکار عمومی و جهت اطلاع نگارنده محترم توضیحاتی ارائه شود.
فارغ از اینکه عملکرد زارعی در مجلس دهم چگونه بوده است و مجال مفصلی را می‌طلبد اما باید عنوان کرد وی در انتصابات در دوره قبل نقش اصلی را بازی کرد و اتفاقا همین موضوع توقعات و انتقاداتی را برای وی به دنبال داشت. در این دوره با شیوه جدید سیاست تغییرات زیرپوستی را دنبال کرد و با این روش بخوبی توانست بدور از انتقادات و توقع سازی‌های بی‌مورد گذشته بازهم نقش اول را در پشت پرده انتصابات ایفا کند.
تغییر مدیرکل محیط زیست و جابجایی هوشمندانه و مدبرانه رئیس کتابخانه‌های عمومی و در گام بعد تغییر قابل ستایش رئیس هلال احمر و حتی تغییر رئیس بیمه ایران بیانگر موفقیت شیوه حرکت چراغ خاموش زارعی در بحث انتصابات بود و در واقع زارعی بدور از چشم سایر نمایندگان بخوبی توانست نیروهای نزدیک به خود را در اینجایگاه‌ها بگمارد.
زارعی در این چهار انتصاب دو مدیر همشهری و غیر همسو (هلال احمر و کتابخانه‌ها) و دو مدیر غیرهمشهری و غیرهمسو (محیط زیست و بیمه ایرن) را با حمایت چهار گزینه نزدیک به خود جایگزین کرد و نشان داد بی‌سر و صدا و فارغ از بوق‌ها و تبلیغات رسانه‌ای چگونه می‌تواند مدبرانه عمل کند و کسی هم صدایش در نیاید و به تعبیری سیاسی‌تر زارعی رقبای خود را دور زد و اجازه سهم خواهی هم به آن‌ها نداد.
در بحث تغییر مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت گاز و رئیس آب منطقه‌ای اتفاقا همه نمایندگان و چهره‌های سیاسی هم متضرر شدند و هم سود بردند و فقط زارعی بود که از هر سه انتصاب بی‌ضرر به خواسته‌هایش رسید.
نگارنده مطلب مذکور که از ادبیات و نگاشته‌اش بی‌اطلاعی خود را آشکار کرده است و از عناوین درست برای مدیران هم استفاده نکرده گویی خبر نداشت فدایی مدیرکل راه و شهرسازی وابسته کدام نماینده بود و هر روز در کدام شهرستان به سر می‌برد و صیدالی مدیرعامل گاز علیرغم خدمات خوبی که به حوزه بویراحمد و دنا رساند در انتخابات چگونه عمل کرد و مدیر آب منطقه‌ای هم اصلا به بویراحمدی‌ها توجهی نداشت که همین عوامل باعث شد تا آرام کنار بروند و علیمردانی گزینه وزارت راه و شهرسازی و با تائید زارعی، خادم در قبال حمایت‌های پیش از انتخابات و جلساتی که برای زارعی برگزار کرد و داوودی هم بواسطه وابستگی‌های سیاسی و تعامل بسیار خوب با جریان زارعی به اینجایگاه‌ها رسیدند و لااقل اگر نتوان گفت این افراد نیروهای درجه ۱ زارعی هستند می‌توان مدعی شد ۳ نیروی مخالف زارعی کنار رفتند و ۳ نیروی نزدیک و حامی وی به اینجایگاه‌ها رسیدند.
با این تفاسیر بخوبی پی می‌بریم زارعی در ۷ انتصاب اخیر بازی برد - برد را رقم زده است و بهترین عملکرد ممکن را از خود برجای گذاشت و مطالبی تخریبی بدور از آگاهی درست هم به لطف افزایش سطح آگاهی مردم کارساز نخواهد بود.
از سویی می‌توان گفت هدف از مطلب تخریبی مذکور برهم زدن هماهنگی سردار هاشمی با زارعی بوده که برخی تفرقه اندازان و با سیاست انگلیسی «تفرقه بیانداز و حکومت کن» این راه را دنبال می‌کنند و برهم زدن این اتحاد را در گرو رسیدن بهخواسته‌های خود می‌پندارند فارغ از اینکه هنوز اول راه مجلس دهم است و در آینده و با نغییر وزار برخی دیگر از مدیران دستمال به دست که خلاف جریان زارعی گام برداشته‌اند بزودی از صندلی خود خداحافظی می‌کنند.
اگرچه به برخی رفتار‌ها و حرکات زارعی قابل نقد است و باید رسانه‌ها و مردم به وکلای خود گوشزد کنند اما سهم ویژه زارعی در انتصابات اخیر و قبلی و همچنین افزایش روزانه مراجعه کنندگان مردمی به وی نشان از توانمندی‌های نماینده بویراحمد و دنا است.
سه نکته‌ای که تخریب گران در دستور کار قرار دارند غیرموثر نشان دادن قدرت زارعی در انتصابات و پیگیری‌های مردمی وی است که همین مطلب پاسخی به بخش اول این موضوع و افزایش روزمره مراجعات مردم به زارعی برای حل مشکلاتشان دلیل روشن دیگری برای پاسخ به این ادعاهای واهی است چرا که اگر مردم مشکلاتشان حل نمی‌شد دیگر مراجعه نمی‌کردند و اگر مدیران همکاری نمی‌کردند نیز بازهم مشکلات مردم حل نمی‌شد.
از سویی وجهه سوم تخریب زارعی که در بحث زیرساخت هاست هم پاسخ روشنی دارد و آنهم اینکه مردم بویراحمد و دنا سطح توقعاتشان بواسطه خدمات صورت گرفته بالا رفته است چرا که در شهرستان‌های بویراحمد و دنا راه آهن به عنوان بزرگ‌ترین پروژه تاریخ استان در حال اجراست، فرودگاه یاسوج در حال تکمیل برای رسیدن به فرودگاهی بالا‌تر از نیاز استان، چهارخطه چهار مسیر منتهی به شهر یاسوج بخشی تکمیل و بخشی دیگر در حال اجرا، کارخانه‌های سیمان، فولاد و... و همچنین سایر پروژه‌های بزرگی که مجال مفصلی برای پرداختن به آن‌ها می‌طلبد در این شهرستان‌ها در حال اجراست و علیرغم شرایط بد اعتباری در کشور روند این پروژه‌ها مطلوب است اما متاسفانه در سایر شهرستان‌ها به دلیل برخی سهل انگاری‌ها درگذشته و رفتارهای پوپولیستی برخی مسئولان سطح توقعات در حد جاده‌های روستایی و زیرساخت‌هایی که بالطبع در همه جا وجود دارد اما بواسطه محرومیت تاریخی استان در این شهرستان‌ها ایجاد نشده است، مانده است که بنظر می‌رسد وظیفه نقادان و رسانه‌های پرسشگر باید بالا بردن سطح آگاهی و مطالبه‌گری مردم سایر شهرستان‌ها باشد نه اینکه قطار در حال حرکت در شهرستان‌های بویراحمد و دنا را سنگ بزنند.
هر چند برخی مخالفان سیاسی از هیچ نکته‌ای برای تخریب ناجوانمردانه زارعی کوتاهی نمی‌کنند و بعضا با شکست خوردن نقشه‌هایشان و نقش برآب شدن سناریو‌هایشان از شاخه‌ای به شاخه دیگر می‌پرند و هر بار از دری دیگری برای تخریب زارعی در می‌آیند اما همین آمار‌ها در مسائل سیاسی و نقش ویژه زارعی در ابعاد اجتماعی در کنار خدمات بیشمار زیرساختی در بویراحمد و دنا نشان از قدرت و اقتدار نماینده بویراحمد و دنا دارد اما نگارنده معتقد است نباید فرصت نقد سازنده از عملکرد زارعی و هیچ مسئول دیگری را پشت گوش انداخت.


کد مطلب: 206243

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/206243/بازی-زیرپوستی-برد-زارعی-دور-زدن-رقبا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1