کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از دفاع «رحیمی» از کارگران نفت تا ماجرای پادرمیانی «فتاح» بین «محمدی» و فرماندار

17 مهر 1395 ساعت 9:26


فرماندار گچساران در شورای اداری ویژه شهرستان گچساران و باشت که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت و مسئولان استانی و شهرستانی که در محل سالن آزادی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد، اظهار داشت: گچساران و باشت از شهرستان‌های انقلابی در کشور بوده که با اهدای ۴۶۴ شهید، ۱۰۰ آزاده همچنین ۶ شهید انقلاب در گچساران همواره نیز وفادار به نظام بوده‌اند.
عبدالرحیم رحیمی با بیان اینکه گچساران دارای منابع عظیم نفت و گاز، قابلیت‌های مطلوب در حوزه کشاورزی و.. است، افزود: وجود بقاع متبرکه از جمله بقعه مترکه بی‌بی حکیمه (س) که به عنوان چهارمین حرم رضوی مطرح شده و ما از شما در این خصوص نیز انتظار همکاری و یاری داریم.
رحیمی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همکاری و همراهی شما با دولت به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی ستودنی بوده همچنین همکاری و همراهی در شکل‌گیری بحث برجام و شخصیت اعتدال‌گرای شما که اعتدال به شکل واقعی در وجود شما شکل گرفته قابل ستایش است.
رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات نیروهای قراردادی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران عنوان کرد: نیروهای در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران وجود دارند که با میانگین ۱۵ تا ۲۵ سال به عنوان نیروی قراردادی در حال کار هستند.
وی افزود: این افراد با دلخوشی و امید به آینده با دریافتی حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان به شرکت نفت گچساران آمده‌اند.
فرماندار گچساران تصریح کرد: به عنوان مثال نیروهای که در حراست به صورت قراردادی کار می‌کنند‌‌ همان کار نیروهای رسمی را انجام می‌دهنداما دریافتی آنان یک میلیون و.. می‌باشد اما دریافتی نیروهای رسمی چند برابری نیروی قراردادی است.
به گزارش کبنا، این جلسه با حاشیه های نیز همراه بود،
حاشیه جلسه به این شکل بود که دقایقی بعد از آغاز جلسه، در حالیکه مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در جایگاه ویژه مهمانان (ردیف اول) قرار گرفت که در این هنگام فرماندار گچساران از «امین محمدی» مدیرعامل نفت درخواست کرد که جایگاه ویژه را ترک کرده و در ردیف‌های بعدی بنشیند که این موضوع باعث ناراحتی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران شد و مدیرعامل بسیار متعجب و گلایه‌مند از اینکه این برخورد در سالن اجتماعات که متعلق به نفت می‌باشد با وی صورت گرفت است.
سرانجام این قضیه با پادرمیانی فتاح محمدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار خاتمه یافت و مدیرعامل شرکت بهره برداری و نفت و گاز گچساران در جایگاه ویژه در کنار معاون سیاسی و امنیتی استاندار قرار گرفت.
بنظر می‌رسد باید به روزهای آینده چشم دوخت و منتظر ماند که مدیرعامل کم حرف و محافظه کار نفت نسبت به این برخورد فرماندار چه واکنشی از خود نشان خواهد داد یا اینکه این اتفاق آغاز تغییرات در مدیریت حوزه نفت گچساران در آینده نزدیک است.
قابل ذکر است: فرماندار گچساران در سفر رئیس مجلس به این شهرستان ‌‌نهایت تلاش و رایزنی را با مسئول گارد حفاظتی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی انجام داد تا اصحاب رسانه گچساران هر چه بهتر این سفر را به تصویر کشیده و اطلاع رسانی کنند.
از دیگر مسائل جالب این نشست می توان به تعریف و تمجید لاریجانی از برگزاری آن نام برد، طوری که لاریجانی پس از قرار گرفتن در پشت تریبون خرسندی و رضایت کامل خود را از شیوه برگزاری این نشست و برنامه های آن بیان کرد.
همچنین در این نشست، غیبت هاشمی نماینده کهگیلویه از دیگر مسائل جالب توجه بود.
پیش از این و بنا برشنیده ها قرار بود عالی پور مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب و نیز وکیلی نماینده تهران نیز در این نشست حضور داشته باشند که سفرشان منتفی شد.
----------------------------------
گزارش: حبیب قلندری
---------------------------------
۰-۲ ۰-۳ ۰-۳۱ ۰ ۱ ۲ ۳ img_4918 img_4924 img_4930 img_4938 img_4940 img_4941 img_4942 img_4943 img_4944 img_4948 img_4951 img_4955 img_4958 img_4959 img_4962 img_4965 img_4970 img_4973 img_4974 img_4976 img_4977 img_4978 img_4983 img_4987 img_4992 img_5001 img_5014 img_5015 img_5018 img_5021 img_5028


کد مطلب: 204192

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/204192/دفاع-رحیمی-کارگران-نفت-ماجرای-پادرمیانی-فتاح-بین-محمدی-فرماندار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1