کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نامه تند دانشجویان اصلاح طلب گچساران به دکتر میرزاده

12 مهر 1395 ساعت 19:06


.
دانشجویان اصلاح طلب گچسارانی به  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور جهت برخورد با نیروهای اصلاح طلب در دانشگاه این شهرستان نامه نوشتند.
به گزارش کبنانیوز از گچساران، این نامه بدین شرح است:

جناب اقای دکتر میرزاده
ریاست محترم دانشگاه ازاد اسلامی
با سلام
همانطور که مطلع هستید، اساتید، کارمندان، دانشجویان اصلاح طلب و تحول خواه و تشکل‌های دانشجویی در دوره مدیریت فرهاد دانشجو، متحمل خسارت‌های جبران ناپذیری از جمله حذف اساتید تحول خواه، ستاره دار کردن دانشجویان اصلاح طلب و راکد کردن فعالیت تشکل‌های سیاسی شدند.
بعد از رای به تغییر مردم عزیز ایران در خرداد ۹۲ و انتخاب دکتر روحانی با حمایت تمام قد بزرگان جریان اصلاحات، و متعاقب ان انتخاب حضرتعالی به عنوان رییس دانشگاه ازاد اسلامی، انتظار می‌رفت که فضای دانشگاه‌ها هم با توجه به وعده‌های داده شده به جوانان و دانشجویان در مورد تغییر مدیران ناکارامد و اتوبوسی، تغییر کند و حداقل فضا برای نفس کشیدن اساتید، دانشجویان و کارمندان مذکور فراهم شود و اندکی از زیر بار فشار سیاسی خارج شوند.
اما متاسفانه در دانشگاه ازاد اسلامی واحد گچساران، علارغم تغییر رئیس اصولگرای واحد مذکور، با توجه به جایگزینی یک اصولگرای دیگر به جای ایشان، نه تنها تغییری در وضعیت اساتید، دانشجویان و کارمندان اصلاح طلب واحد مذکور حاصل نشده است، بلکه هیئت رئیسه دانشگاه به جز معاونت پژوهشی در اختیار طیف اصولگراست و هر روز عرصه بر اصلاح طلبان تنگ و تنگ‌تر می‌شود.
مدیر اصولگرای واحد مذکور که در زمان مدیریت فرهاد دانشجو هم گزینه ریاست دانشگاه ازاد گچساران بود، در روز معارفه خود در ۶ مهر ماه ۹۳، شمشیر را بر روی نیروهای اصلاح طلب کشید و با حذف معاون پژوهشی اصلاح طلب واحد مذکور که اتفاقا رقیب ایشان در تصدی ریاست واحد هم بود، به قول خودش هم زهر چشم گرفت و هم نشان داد که مثل اکثر مدیران ناکارامد سازمان‌ها یا ادارات مختلف سعی دارد با حذف افراد کارامد و توانمند سازمان تحت مدیریت خود، ناکارامدی خود را که‌‌ همان اول راه به ان ایمان داشت، بپوشاند.
شمشیر حذف مدیر احمدی نژادی واحد گچساران روز به روز برنده‌تر شد، تا جایی که اکثر اساتید و دانشجویان اصلاح طلب و تحول خواه اجازه نفس کشیدن را هم ندارند و همینطور تنها تشکل دانشجویی واحد مذکور کمترین فعالیت سیاسی_ فرهنگی خود را در این دو سال داشته است و اکثر برنامه‌های تشکل همراهان با مخالفت و کارشکنی هییت ریسه اصولگرای واحد مذکور مواجه شده‌اند (لغو مجوز سخنرانی دکتر کواکبیان، لغو مجوز مناظره زیباکلام و ثابتی، عدم صدور مجوز برای سخنرانی دکتر شجاع پوریان و...)
در جدید‌ترین مورد از برخورد با اساتید اصلاح طلب، ندادن حتی یک واحد تدریس به تنها دکترای حسابداری هیئت علمی واحد مذکور و اوردن اساتید حق تدریس از شهرستان‌های دیگر، تنها به این دلیل که ظاهرا استاد مذکور زیحساب دانشگاه‌های استان با حکم حضرتعالی می‌باشد و تخلفاتی از دانشگاه ازاد گچساران توسط بازرسان بعد از حسابرسی مالی واحد گچساران به مرکز گزارش شده است..!!!!!!
جناب اقای دکتر میرزاده؛
وضع دانشگاه ازاد واحد گچساران بسیار بد است. این را همه می‌دانند، اما کمتر کسی می‌تواند مانند هنری ژیرو، استاد برجستۀ تعلیم و تربیت، تبعات آن را نشان دهد. ژیرو می‌گوید ده‌ها سال است که دانشگاه‌ها مهم‌‌ترین نهاد انتقادگر در جوامع بوده‌اند، اما تجاری‌سازی بی‌محابای آن‌ها، اصلیترین فایدۀ آن‌ها، یعنی توان انتقاد و اعتراض را از آن‌ها گرفته است. بنابراینجای تعجب ندارد که روزی چشم باز کنیم و ببینیم جهل، نژادپرستی، نابرابری‌های غیرانسانی، دوباره دامان ما را گرفته است.
لذا ما جمعی از جوانان و دانشجویان اصلاح طلب شهرستان گچساران، که در دو روز مانده به ۲۴ خرداد ۹۲ به تبعیت از بزرگان اصلاحات قدمی در راه تغییر شرایط در هشت سال گذشته برداشته‌ایم، ضمن اعلام حمایت مجدد از دولت تدبیر و امید و شخص رییس دولت جناب دکتر روحانی، نسبت به وضعیت موجود واحد گچساران به شدت معترض هستیم و خواهان اصلاح وضع موجود در برخورد با تحول خواهان و نشستن یک اصلاح طلب بر کرسی ریاست واحد گچساران بعد از ۳۰ سال هستیم. (در ۳۰ سال گذشته به طور مطلق مدیریت واحد گچساران در اختیار اصولگرایان بوده است)
پس تا وقت هست نسبت به اصلاح رویه حذفی و خفقان واحد گچساران اقدام کنید و به برخورد با دانشجویان و اساتید اصلاح طلب و تحول خواه پایان دهید.
با تشکر
جمعی از جوانان و دانشجویان اصلاح طلب شهرستان گچساران
رونوشت: دبیرخانه محترم هییت امنا دانشگاه ازاد کشور


کد مطلب: 202558

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/202558/نامه-تند-دانشجویان-اصلاح-طلب-گچساران-دکتر-میرزاده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1