کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جوابیه‌ی تند فرماندار لنده به امام جمعه قلعه رئیسی

11 مهر 1395 ساعت 14:25


بعد از اظهارات امام جمعه قلعه رئیسی مبنی بر اینکه «برخی از مدیران دولتی با خودروهای بیت المال در لنده به دنبال گنج می‌گردند»، فرمانده لنده با انتشار مطلبی به آن واکنش نشان داد.
جوابیه فرماندار لنده به شرح زیر است؛
بسمه تعالیmoradi
حضرت حجت الاسلام صلواتی
امام جمعه محترم چاروسا
ضمن آرزوی توفیق برای حضرتعالی و مردم شریف خطهٔ شهیدپرور چاروسا
در پاسخ به اظهارات حضرتعالی در خطبه‌های نماز پرصلابت جمعه مورخه ۹/۷/۹۵ در جمع نمازگزاران عزیز با موضوع ورود مدیران به حفاری‌های غیر مجاز، بنا به جایگاه حقوقی اینجانب و به منظور تنویر افکار عمومی، اقدام حضرتعالی را از سه منظر مورد بررسی قرار خواهم داد.
دین، احادیث و روایات:
در ابتدای کلام و بنا به ضرورت و به منظور تیمن کلام استناد می‌کنم به آیه شریفه ۳۶ سوره اسرا:
«لاتقف ما لیس لک به علم، ان السمع و البصر و الفوءاد کل اولئک مسئولا»
به چیزی که علم و اطمینان نداری اعتماد مکن و آن را برزبان می‌اور زیرا گوش، چشم و دل و اندیشه آدمی مسول خواهند بود. انتظار می‌رفت با علم و آگاهی، موضوعی به این حساسیت را که اصولا مبنایی درست ندارد از تریبونی که متعلق به رسول خداست بیان می‌کردید.
از منظر اجتماعی:
با توجه به مرزنا‌شناسی رفتار موهن «شایعه» به عنوان رفتاری تهدیدگر برای سلامت امنیت اجتماعی، عاقلانه‌ترین راه آن بود که از طریق ارتباط با مسئول تامین شهرستان لنده صحت و سقم قضیه را جویا شده سپس روشنگری می‌کردید.
از منظر حقوقی:
به استناد ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی که اشعار می‌دارد تشویش افکار عمومی، تصریحا و تلویحا به هر وسیله (نامه، شکوائیه، عرایض و...) جرم محسوب می‌گردد ضمن محفوظ دانستن حق پیگیری این موضوع برای این فرمانداری بعنوان مدعی العموم قضاوت را به مردم آگاه و فهیم واگذار می‌کنیم.
از سویی ضمن احترام برای اظهار نظر دلسوزانه حضرتعالی به استحضار می‌رساند این شهرستان دارای امام جمعه بوده و اتفاقا یکی از ساعی‌ترین و پیگیر‌ترین افراد در خصوص حفاظت از منافع عموم بوده بنابراین کاش قلمرو جغرافیایی اظهار نظر را رعایت می‌فرمودید.
در پایان لازم می‌دانم به عرض جنابعالی و مردم بزرگوار برسانم که در چند روز گذشته افرادی نا‌شناس با ابزار لازم در محدوده روستای تراب قصد حفاری داشته که به محض وصول گزارش مردمی در اقدامی فوری ضمن ضبط ابزار آلات خاطیان، مراتب با حضور ریاست محترم دادگستری صورتجلسه و در حال پیگیری روند قضایی است. از سوی دیگر در محدوده جغرافیایی این شهرستان، حضورهیچ مدیر یا مسئولی چه بومی و چه از شهرستانهای مجاور در اقدام مزبورتاکنون اثبات نگردیده بنابراین شایسته است در صورت وجود مستنداتی از سوی حضرتعالی دال بر این موضوع به این فرمانداری اعلام تا مراحل پیگرد قانونی بعمل آید.
محمد مرادی
فرماندار لنده


کد مطلب: 202257

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/202257/جوابیه-ی-تند-فرماندار-لنده-امام-جمعه-قلعه-رئیسی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1