کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فوت ۲ کارگر گچسارانی در سال‌جاری

9 مهر 1395 ساعت 21:33


رئیس اداره کار، تعاون و امور اجتماعی گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد از فوت ۲ کارگر ساختمانی این شهرستان در سالجاری خبرداد.
بیژن مهدی‌پور گفت: متاسفانه به‌دنبال سوانح حادثه کار، ۲ کارگر ساختمانی در گچساران در سالجاری جان خود را از دست دادند.
وی تعداد حوادث اتفاق افتاده سالجاری برای کارگران ساختمانی گچساران را ۲۰ حادثه عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود دیگر شاهد تلف شدن جان کارگری نباشد.
رئیس اداره کار، تعاون و امور اجتماعی گچساران افزود: کارگران فوت شده ساختمانی یک کارگر در بافت فرسوده دوگنبدان و یک کارگر در حوزه نفت بوده است.
مهدی‌پور گفت: بیشتر کارگرانی که گزارش حادثه آن‌ها به اداره ارجاع نمی‌شود در محل حادثه توسط پیمانکار مربوطه در دریافت غرامت و دادن رضایت اقدامات لازم را انجام داده‌اند و بسته به نوع بیمه و کیفیت مستندات وقوع حادثه دریافت غرامت می‌کند.
وی در ادامه تاکید کرد که به کارگیری اتباع بیگانه در گچساران ممنوع است و طبق ماده ۱۲۰ قانون اداره کار تنها بیگانگانی که مجوز کار و اقامت دارند شامل جذب مشاغل می‌شوند.
مهدی‌پور افزود: در صورت مشاهده یا گزارش با کارفرمای مربوطه بار اول جریمه قانونی و نقدی و در مراحل بعدی به مراجع قضائی ارجاع و پیگرد قانونی خواهد شد.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی گچساران از شروع به کار انجمن صنفی کارگران ساختمانی این شهرستان هم خبر داد و اظهار داشت: در پی رسیدگی به امور کارگران ساختمانی انجمن فوق با انتخاب اعضاء فعالیت صنفی خود را  آغاز کرده است.


کد مطلب: 201552

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/201552/فوت-۲-کارگر-گچسارانی-سال-جاری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1