کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چنبره سلف خوران بر سفره باغداران کهگیلویه و بویراحمد

3 مهر 1395 ساعت 15:41


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به‌دلیل نبود زیرساخت‌های صادرات، سود کشاورزان و باغداران این استان به جیب دلالان و سلف‌خوران می‌رود.
جبار کیانی  اظهار داشت: محصولات تولیدی کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن قابلیت صادارت ولی به دلیل بی توجهی به توسعه زیرساخت‌ها در استان، توسط دلالان و سلف‌خوران با کمترین قیمت خریداری می‌شود.
وی با اشاره به تولید سیب و انگور شهرستان دنا ابراز کرد: همه ساله سیب تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه فروش با مشکل روبه‌رو می‌شود و در آخر نیز دلالان با کمترین قیمت محصول تولیدی باغداران را خریداری می‌کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سیفی‌جات تولیدی استان روی دست تولید کنند که با هزاران سختی و زحمت روز را سپری می‌کند می‌ماند و هیچ فریاد رسی ندارند.
کیانی با تاکید بر اینکه صنایع تبدیلی کشاورزی با هدف اشتغال و افزایش درآمد در مناطق روستایی استان باید ایجاد و توسعه یابد افزود: رشد صنایع تبدیلی به عنوان عاملی که می‌تواند بهره‌وری از منابع را افزایش دهد از طریق تامین اعتبار و اختصاص منابع مالی ارزان به سرمایه‌گذاران ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
وی خواستار توسعه محصولات باغی به روش مکانیزه و مدرن شد و افزود: دولت باید در بخش توسعه مکانیزاسیون و اصلاح نظام بهره‌برداری تلاش بیشتری انجام دهد تا قیمت تمام شده محصولات کاهش یابد.
کیانی با تاکید بر اینکه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل عدم استفاده از آبی که سهم و حق خود می باشد عقیم مانده است تصریح کرد: این استان با وجود داشتن ۱۰ درصد آب‌های سطحی کشور و داشتن خاک حاصلخیز و داشتن دو اقیلیم متفاوت پتانسیل مطلوبی برای توسعه کشاورزی دارد که انتظار می‌رود در این زمینه دولت چاره‌اندیشی کند.


کد مطلب: 200330

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/200330/چنبره-سلف-خوران-سفره-باغداران-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1