کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جوابیه‌ی بیمارستان یاسوج در خصوص یک خبر

3 مهر 1395 ساعت 20:56


روابط عمومی بیمارستان آموزشی درمانی امام سجاد (ع) یاسوج بعد از انتشار مطلبی با عنوان «آیا رئیس بیمارستان با عزیزان خود نیز چنین می کند؟» با ارسال مطلبی نسبت به آن واکنش نشان داده که از منظر خوانندگان می‌گذرد؛

متن این پیام بدین شرح است؛

به نام خدا

مسئول محترم سایت کبنانیوز

با سلام

احتراما  و با توجه به درج گزارشی تحت عنوان «آیا رئیس بیمارستان با عزیزان خود نیز چنین می کند؟» در تاریخ سوم مهرماه ۹۵، توضیحاتی در پی می‌آید که خواهشمند است در صفحه اول سایت درج گردد.

۱)بیمار مذکور فردی حدودا ۶۰ ساله و مبتلا به سرطان معده بوده و چند ماه قبل تحت عمل گاسترکتومی قرار گرفته است و بعد از آن نیز چند مرحله شیمی درمانی را پشت سر گذاشته است. این بیمار درساعت ۱ بامداد پنج شنبه با شوک عفونی به بخش اتفاقات بیمارستان امام سجاد(ع) مراجعه نموده و ساعت ۹ صبح همانروز به بخش ICU  منتقل شده است. در بخش ICU نیز دستیار تخصصی  داخلی ,چندین مرتبه بر بالین بیمار حاضر شده  ودستورات لازم را به پرسنل بخش منتقل نموده است.ساعت ۲بامداد جمعه نیز بیمار مذکور به دلیل خونریزی منتشر درون عروقی(DIC) فوت نموده است. برخلاف ادعای گزارش مندرج در سایت  شما,همراهان بیمار از عملکرد پزشکان و پرسنل رضایت کامل داشته و حتی درخواست تشویقی جهت این پرسنل به مسئولین بیمارستان ارائه نموده اند که در صورت لزوم اصل درخواست آنها نیز منشر خواهد شد.

۲)در خصوص کمبود پزشک در بیمارستان امام سجاد(ع) نیز لازم است به اطلاع رسانده شود که جذب پزشک، فقط بر اساس مجوزهای صادره از طرف وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی امکان پذیر است و بیمارستان فقط نیازهای خود را به مراجع بالاتر اعلام می کند و دخالتی در این فرایندها ندارد. اما رئیس بیمارستان امام سجاد(ع), با توجه به کمبود پزشک در بخشهای حساس اتفاقات بستری و اتفاقات سرپایی و همچنین براساس ساعات کاری پایین تر از میزان مصوب جهت  پزشکان عمومی شاغل در بخش های ICU ،NICU، تصمیم گرفتند که جهت حل این مشکل از پزشکان شاغل در این دو بخش کمک بگیرند که متاسفانه این تصمیم  با عدم همکاری تعدادی از این پزشکان مواجه شد و رئیس بیمارستان نیز اعلام نمودند در صورت ادامه این روند و عدم همکاری پزشکان مذکور, از اختیارات قانونی خود جهت لغو قرار داد این پزشکان بهره خواهند گرفت.

۳) عدم پرداخت کارانه  پزشکان و پرسنل بیمارستان نیز بدلیل عدم پرداخت بدهی بیمه های درمانی بوده و تقریبا در اکثر بیمارستان های کشور این وضعیت به چشم می خورد و تنها مختص بیمارستان امام سجاد (ع) نیست.

۴)یک اصل ساده، مهم و بدیهی در حوزه رسانه، اطلاع از صحت و سقم یک خبر و جزئیات آن است که گاه با یک تماس تلفنی ساده امکان پذیر می شود. متاسفانه گردانندگان سایت کبنانیوز، وقعی به این اصل ننهاده و اخبار خود را صرفا  براساس بزرگنمایی، سیاه نمایی و جذب حداکثری مخاطب منتشر می‎نمایند و بعد از انتشار خبر اقدام تازه یادشان می افتد که نظر مسئولین بیمارستان را نیز جویا شوند. لذا مسئولین (ع) بیمارستان امام سجاد (ع) ضمن پیشنهاد به مسئولین سایت کبنا جهت فراگیری اصول اولیه روزنامه نگاری و درج خبر، حق خود می‌داند که موارد این چنینی و خلاف واقع را از طریق مراجع قانونی پیگیری نماید.

روابط عمومی بیمارستان آموزشی درمانی امام سجاد (ع) یاسوج


کد مطلب: 200310

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/200310/جوابیه-ی-بیمارستان-یاسوج-خصوص-یک-خبر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1