کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در شهر یاسوج + جزئیات برنامه‌ها

21 شهريور 1395 ساعت 11:52




با حضور مسؤولان استان کهگیلویه و بویراحمد و مردم شهیدپرور شهر یاسوج پیکر ۲ شهید گمنام در این شهر تشییع شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، صبح امروز پیکر مطهر و مقدس این شهدا پس از استقبال رسمی و تشریفات نظامی در فرودگاه یاسوج در میان حضور پرشور و احساسات پاک اقشار مختلف مردم، خانواده های معزز شهدا و عاشقان و ارادتمندان به راه پرافتخار شهدا تا میدان شهر و ستاد کنگره شهدا تشییع شد.
بر اساس این گزارش، پیکر این دو شهید گمنام پس از تشییع به ستاد کنگره شهدا برای انجام مراسم نوحه‌سرایی و مداحی در کنار پیکر مطهر این دو شهید بزرگوار منتقل شد.
امروز پیکر یکی از شهدا برای برگزاری مراسم دعای عرفه به بقعه متبرکه امام‌زاده قاسم(ع) یاسوج و پیکر شهید دیگر به شهرستان گچساران منتقل می‌شود.

بنابر این گزارش، تشییع کنندگان و عاشقان به خط سرخ شهادت در طول مسیر ۶ کیلومتری فرودگاه یاسوج تا ستاد کنگره شهدا با نثار گل و عطر افشانی از این ۲ میهمان گرانقدر خود استقبال کردند.
جوانان و نوجوانانی که با احساساتی پاک و شور و عشق وصف ناشدنی برای بوسه بر تابوت پیکر مطهر این ۲ آلاله سرخ اشک ماتم می ریختند نیز از جلوه های خاص و باشکوه این آیین بود.
نوای دلنشین «شهید گمنام سلام»از سوی نوحه خوانان و مداحان در طول مسیر نیز فضایی معنوی و روحانی همزمان با شمیم عطر حضور این ۲ آلاله سرخ به شهر یاسوج هدیه داده بود.
همچنین مادران داغدار با چشمانی اشک آلود از خانواده های معزز شهدا با در دست داشتن تصاویری از فرزندان شهید و همرزمان این ۲ کبوتر خونین بال آمده بودند تا بلکه مرهمی بر زخم های کهنه خود و یادی از آن دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس را به نظاره بنشینند.

به گزارش کبنا، امروز آیین نوحه خوانی و مداحی قرار است با حضور این ۲ شهید گمنام در ستاد کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد برگزار شود.
آیین عرفه نیز با حضور یکی از این ۲شهید گمنام در کنار مرقد مطهر امام زاده قاسم (ع) یاسوج برگزار خواهد شد.
یکی از این ۲ شهید گمنام نیز به شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران انتقال داده می شود.
پیکر مطهر این ۲ شهید گمنام فردا صبح (دوشنبه) از فرودگاه یاسوج به تهران انتقال داده می شوند.
shohada (3) shohada (4) shohada (1)


کد مطلب: 197913

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/197913/تشییع-پیکر-۲-شهید-گمنام-شهر-یاسوج-جزئیات-برنامه-ها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1