کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دانشگاه فرهنگیان با کمبود فضا مواجه است

8 شهريور 1395 ساعت 17:42



رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این دانشگاه با کمبود فضای فیزیکی و رفاهی مناسب و همچنین اعضای هیئت علمی متناسب با نیاز از حیث کمی و کیفی روبه‌رو است.


 خسرو نظری nazarامروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهرماه امسال ۳۷۰ داشنجوی دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد فاغ‌التحصیل می‌شود که برخی از آنان بومی استان و برخی نیز از سایر استان‌ها از جمله چهارمحال و بختیاری، اصفهان، بوشهر، خوزستان و فارس هستند.
وی با تاکید بر اینکه یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر روند دانشگاه‌ها پذیرش کمی و کیفی دانشجو است، عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان این استان در سال تحصیلی جدید تنها در یک رشته علوم تربیتی با گرایش دبستان و پیش دبستانی پذیرش دارد که در این رشته ۱۱۰ دانشجو دختر و ۱۰۵ نفر پسر وارد این دانشگاه می‌شوند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مهمترین مشکلات این دانشگاه را نبود فضای فیزیکی و رفاهی مطلوب عنوان کرد و افزود: البته سازمان آموزش و پرورش در صورت نیاز دانشگاه در زمینه تامین فضا و تجهیزات از طریق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در حد توان از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.
نظری تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان کشور از محل ردیف تعمیر، تجهیز و تملک سالانه خدماتی را در اختیار استان قرار می‎دهد که این مهم به نوبه خود ستودنی بوده و تا حدودی برخی مشکلات رفع می‌شود.
وی با بیان اینکه یکی از محدودیت‌ها دانشگاه فرهنگیان استان، نبود هیئت علمی از حیث کمی و کیفی متناسب با نیاز پردیس‌ها است اظهار داشت: ۱۰ تا ۱۵ عضو هیئت علمی داریم که برخی متناسب با شاخص‌های وزارت علوم و برخی نیز با نظر هیئت امنا بکار گرفته شده و در مجموع بخشی اعظمی از نیاز دانشگاه فرهنگیان از طریق استادان حق‎التدریسی متناسب با نیاز دانشگاه به تفکیک جنسیت و رشته انتخاب می‌شود که این مسئله یکی از چالش‌های مهم این مجموعه علمی است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هنوز بسیاری از دانشجویان و اولیا این دانشگاه را نمی‎شناسند که انتظار می‌رود رسانه‎ها در زمینه معرفی و بیان عملکرد تلاش کنند.

جشنواره تئاتر و سرود دانشجویان فرهنگی در یاسوج برگزار می شود
مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیست و ششمین جشنواره تئاتر و سرود دانشگاه های فرهنگیان کشور شهریور ماه در یاسوج برگزار می شود.
خسرو نظری با اشاره ه به برگزاری بیست و ششمین جشنواره کشوری تئاتر و سرود در استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: این جشنواره از ۱۲ الی ۲۱شهریور ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه این جشنواره تئاتر و سرود برای اولین بار در کشور به صورت مستقل برگزار می شود، اظهار داشت: از نظر اسناد بالا دستی و نظام تعلیم و تربیت می تواند سند تحول بنیادی خوبی برای ایجادو بروز استعداد های دانشجو معلمان باشد.
مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۲۴ استان در این جشنواره حضور می یابند، بیان داشت: این استانها در سه بخش تئاتر صحنه ای، عروسکی و سرود حضور می یابند.
نظری  با بیان اینکه ۷۵۰ نفر در این جشنواره حضور دارند، ادامه داد: از این تعداد ۳۰۰ دانشجو پسر و ۴۰۰ دانشجوی دختر و مابقی آن داوران و سرپرستانی هستند که آنها را همراهی می کنند.
وی با اشاره به حضور ۲۵ نفر از دختران و پسران استان کهگیلویه و وبویراحمد در این جشنواره حضور می یابند، تاکید کرد: از این تعداد ۱۰ دانشجو پسر و ۱۵ دختر هستند.


کد مطلب: 195972

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/195972/دانشگاه-فرهنگیان-کمبود-فضا-مواجه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1