کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

3 شهريور 1395 ساعت 19:20


شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، عصر امروز با حضور وزیر کار، نمایندگان استان در مجلس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاونین استانداری و جمعی از مدیران شورای اشتغال و توسعه استان برگزار شد.
کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۳۳ هزار بیکار دارد‌
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۳۳ هزار و ۲۵۶ بیکار در این استان وجود دارد.
صابر مظاهری امروز در نشست شورای اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: نرخ بیکاری در شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد، گچساران، دنا، بهمئی، باشت، لنده و چرام به ترتیب ۱۶٫۵، ۱۷٫۸، ۲۲٫۵، ۱۱٫۹، ۲۰٫۶، ۱۳٫۶، ۱۷٫۶ و ۱۵٫۲۲ درصد است.
وی افزود: بیش از نیمی از جمعیت بیکار این استان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند که انتظار می‌رود دولت تدبیر و امید با حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا با هدف افزایش اشتغال‌زایی چاره‌اندیشی کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دولت با ایجاد مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری می‌تواند به رفع معضل بیکاری در این استان کمک کند که به طور حتم حمایت از طرح‌های خرد و اشتغال‌زا در این راستا کارآمد است.
مظاهری با اشاره به نرخ بالای مشارکت اقتصادی در این استان، بیان کرد: تقاضای کار در استان افزایش یافته به طوری که تقاضای کار بانوان امروزه به یک موضوع اجتماعی در استان تبدیل شده است.
وی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن ظرفیت‌های مختلف در زمینه‌های آب، نفت و گاز، گردشگری و کشاورزی و صنعت و معدن می‌تواند مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیاری از جوانان در استان جویای کار هستند و باید فکری به حال آن‌ها کرد.

مظاهری ادامه داد: بیش از ۱۳ هزار نفر بیکار در یاسوج داریم و گچساران بالاترین نرخ بیکاری در استان و دنا کمترین نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد را دارد.

وی گفت: بر اساس آمارها و با میانگینی که گرفتیم درصد بیکاری در کل استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۷٫۷ است.

این مسؤول با اشاره به مهاجرت‌های بی‌رویه از روستاها به شهرها گفت: همین امر موجب شده نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد زیاد باشد.

مظاهری بیان کرد: نیمی از جمعیت بیکار کهگیلویه و بویراحمد افراد فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند که از مجموع ۳۲ هزار بیکار بیش از ۱۵ هزار نفر آن فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند.

دغدغه اصلی دولت در کهگیلویه و بویراحمد رفع بیکاری باشد
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: دغدغه اصلی دولت در کهگیلویه و بویراحمد رفع بیکاری باشد.
غلام‌محمد زارعی امروز در جلسه شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد که با حضور ربیعی وزیر کار برگزار شد با تبریک هفته دولت اظهار کرد: نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد در کشور در رتبه اول است.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: بیکاری دغدغه اول مسؤولان استان کهگیلویه و بویراحمد است که باید دولت به این موضوع توجه داشته باشد.
وی با درخواست از وزیر کار برای اندیشیدن تدبیر در این زمینه تصریح کرد: از رئیس جمهور و دولت برای در نظر گرفتن مصوبات خوب قدردانی‌ می‌کنیم.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت تقاضا می‌کنیم که بیش از هر چیز به موضوع بیکاری و حل این مشکل در استان کهگیلویه و بویراحمد کمک کنند.
 


کد مطلب: 195314

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/195314/آخرین-نرخ-بیکاری-کهگیلویه-بویراحمد-اعلام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1