کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگاهی به عملکرد مدیران استانی در دولت یازدهم

29 مرداد 1395 ساعت 23:14


علی یوسفی
سفر هیئت دولت که از ابتدای اغاز به کار دولت و  به واسطه محرومیت های ملموس استان کهگیلویه و بویراحمد بر سر زبانها افتاد ومدام پس از انجام هر سفر استانی رئیس جمهور، مردم و مسولین استان کهگیلویه و بویراحمد خود را  برای میزبانی  سفر هیئت دولت آماده میکردند و پس از سه سال انتظار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان آخرین مقصد رئیس جمهور برای سفرهای استانی انتخاب شد و بالاخره این سفر در ۲۴ مرداد ۹۵ انجام پذیرفت و استان همچون همیشه میزبانی خوبی از خدمتگذاران خود انجام داد.
اما آنچه در این سفر مشهود و جای بحث دارد اظهار نظر در خصوص کارنامه ۳ ساله دولت بود. اظهار نظر از آن جهت که دولت در سال پایانی قرار دارد واین بیم وجود دارد که شاید این وعده ها نتواند جامه عمل به خود بپوشاند و روی آن حساب باز کرد چرا که سرنوشت دولت بعد مشخص نیست و شاید تا این قولها به مرحله تصویب و  اجرا برسد عمر دولت یازدهم نیز به پایان برسد ولی آنچه مسلم است امکان بررسی و پایش عملکرد مدیران این  دولت در سه سال گذشته است.
نگارنده که روزانه چندین بار ضمن رصد نمودن سایت های محلی  و کشوری و گروههای مجازی و نظر کلی افکار عمومی و بدود از هرگونه وابستگی، عملکرد سه ساله مدیران استان را بررسی نموده و در سه حوزه مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار نظر نموده و جهت احترام به افکار عمومی این مقاله را نظر شخصی برگرفته از قسمت وسیعی از افکار عمومی میداند و امکان هر گونه نقد بر انتشار این مقاله را قابل احترام میداند.
در حوزه مدیریت ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد قابل باور است که استاندار بومی استان که سرآمد اخلاق مداری و تخصص بوده و با تسلط وی  بر اغلب امور پس از گذشت ۳ سال باعث محبویت نسبی  ایشان در میان افکار عمومی گشته و تنها استاندار بومی استان  از ابتدای انقلاب تا کنون بوده که  با درایت و سهیم نمودن اکثریت جامعه و پذیرش سلایق متفاوت  ومیزبانی خوب از دولت توانست این نکته را اثبات نماید که از یک استان محروم نیز میتوان مدیرانی بومی و مورد قبول اکثریت داشت و مهمترین اصل در این موفقیت چیزی نیست بجز تخصص کارشناسی بر همه حوزهای عمرانی، بودجه ای، فرهنگی و قبیله ای استان کهگیلویه و بویراحمد.
در حوزه  معاونین؛ مدیران حوزه استاندار و فرمانداران عملکرد مثبت و تلاش مستمر  داشتند تا جایی  که شاید قسمتی از این موفقیت نماینده شهرستان گچساران را بتوان مرهون فرماندار این شهرستان یعنی رحیمی دانست.
اما مدیران اجرایی نیز مهمترین رکن عملکردی دولت هستند؛ چرا که حوزه وزارت کشور نقش نظارتی و حاکمیتی داشته و کمتر درگیر مسائل اجرایی هستند.
در این وادی نیز تقدیر وزیری که کمتر تحسین میکند و انتظارات فراوانی از دولت و مردم جهت بهبود سلامت کشور داشته و  صدر نشین دولت بعد از وزارت خارجه و حتی در بعضی اظهارات موفقترین وزیر این دولت بوده از مدیر استانی خود بسیار ازرشمند بود  که با تحقیق اجمالی و تحولات ایجاد شده و کاهش  اعزام بیماران به خارج استان  و نوسازی سیمای سلامت استان و تبدیل دانشگاه علوم پزشکی در وضعیت راکد بودن پروژه های عمرانی استان به یکی از قطبهای اجرایی در احداث و تکمیل پروژه‌های عمرانی؛ این اظهار نظر وزیر را  تایید می نماید و عمکرد این مدیر بومی و متخصص سلامت را قابل تقدیر می داند.
در انتها نگارنده ضمن تقدیر از عملکرد معاون عمرانی استاندار، مدیران شرکت‎های آب منطقه ای،توزیع برق استان و بنیاد مسکن و راه و شهرسازی که در این ارزیابی در رتبه های بعدی قرار دارند برای سایر مدیران استانی نیز آرزوی توفیق دارد.


کد مطلب: 194593

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/194593/نگاهی-عملکرد-مدیران-استانی-دولت-یازدهم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1