کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اختصاص ۹۷ میلیارد تومان اعتبار به حوزه بهداشت و درمان

26 مرداد 1395 ساعت 10:45


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر هیأت دولت به استان ۹۷ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های بهداشت و درمان به استان اختصاص داده شد.
رضا چمن، به طرح‌های افتتاحی حوزه بهداشت و درمان استان در سفر هیأت دولت اشاره کرد و اظهار داشت: راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی جراحی قلب از نیازمندی‌های بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد بود که بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان برای بهره‌برداری از سه بخش جراحی قلب، آنژیوگرافی و بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام سجاد(ع) هزینه شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علت مرگ و میر در بین مردم استان است، افزود: با راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب امام سجاد(ع) مراجعات مردم به استان‌های همجوار برای دریافت خدمات در این بخش به صورت چشمگیری کاهش می‌یابد.
وی در ادامه به افتتاح بخش جراحی مغز و اعصاب و دستگاه MRI حوزه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و گفت: بیش از ۸ میلیارد تومان برای راه‌اندازی بخش جراحی مغز و اعصاب و حدود ۵ میلیارد تومان برای راه‌اندازی MRI دهدشت هزینه شده که با حمایت دولت و وزیر بهداشت شاهد افتتاح این دو پروژه در سفر هیأت دولت بودیم.
چمن در ادامه در خصوص دستاوردهای سفر هیأت دولت به استان افزود: در این سفر مبلغ ۹۷ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان استان اختصاص داده شد که با تخصیص این اعتبار شاهد تسریع در احداث بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی یاسوج که در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد خواهیم بود.
وی اضافه کرد: برای تکمیل بیمارستان یاسوج نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم که با تخصیص این اعتبار امیدواریم شاهد افتتاح این بیمارستان در سال آینده باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دو دستگاه MRI در شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران و دو دستگاه سی.تی.اسکن در یاسوج و گچساران راه‌اندازی شد، ضمن اینکه راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی در شهرهای گچساران و دهدشت از دیگر دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان است.
وی احداث ۸۰ خانه بهداشت در دو سال عمر دولت یازدهم و اختصاص ۳۵ دستگاه آمبولانس را از دیگر دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان در دولت یازدهم برشمرد.


کد مطلب: 194108

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/194108/اختصاص-۹۷-میلیارد-تومان-اعتبار-حوزه-بهداشت-درمان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1