کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کشاورز: استان از لحاظ اقتصادی در شرایط خوبی قرار دارد

23 مرداد 1395 ساعت 18:11


معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از غرفه اداره کل امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: ضرورت توجه بیشتر به جذب سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار
kashavrz معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از غرفه اداره کل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد در سالن ستاد ارتباطات مردمی، بر ضرورت توجه بیشتر به جذب سرمایه گذاری و تلاش در راستای بهبود فضای کسب و کار در استان تاکید کرد.
محمد شریعتمداری گفت: با توجه به پتانسیلها و ظرفیتهای بالای استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه نفت و گاز، کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن لازم است تا با برنامه ریزی  و کار و تلاش گسترده زمینه حضور بیشتر سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این استان فراهم شود.
وی بیان داشت: جذب سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار از راهکارهای مهم ایجاد اشتغال است که باید در اولویت برنامه ها و اقدامات قرار گیرد. شریعتمداری ضمن تاکید بر حمایت از بخش تولید و بهبود فضای کسب و کار در استان ابراز داشت: افزایش و بهبود عملکرد خزانه ای و نیز ارتقاء عملکرد نظام بانکی نیز در راستای بهبود فضای کسب و کار بسیار مهم و تاثیر گذار است و در بخش مالیات نیز ضمن رعایت عدالت مالیاتی و تکریم مودیان مالیاتی، باید حقوق دولت دریافت گردد تا استان از عواید این درآمدها در جهت رشد و توسعه منتفع گردد. شریعتمداری با اشاره به وجود پنجره واحد سرمایه گذاری در استان اظهار داشت: لازم است در راستای انجام بهینه خدمات به سرمایه گذاران در این پنجره، در کوتاهترین زمان ممکن مجوزهای لازم به سرمایه گذاران داده شود و قوانین و مقررات دست و پاگیر حذف گردند تا روند سرمایه گذاری در استان تسهیل گردد.
ابراهیم کشاورز مدیرکل امور اقتصادی و دارایی نیز در این دیدار گفت: اقدامات خوب و جامعی در راستای بهبود فضای کسب و کار در استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است که از جمله آنها میتوان به ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری، تعامل خوب و موثر با مودیان مالیاتی، حمایت از تولیدکنندگان و همراهی و همکاری بانکهای استان با تولیدکنندگان نام برد که این اقدامات سهم بسزایی در بهبود فضای کسب و کار در استان داشته است.وی بیان داشت: اجرای طرح جامع مالیاتی در تسهیل فرایند انجام کار مودیان مالیاتی بسیار مهم و تاثیرگذار بوده و بسیاری از مسائل و مشکلات مالیاتی از این طریق حل و فصل گردیده است.کشاورز  همچنین با اشاره به  اقدامات سیستم بانکی استان در بهبود فضای کسب و کار افزود: بانکها هم با تمام توان و با توجه به منابع محدود خود نهایت همکاری را با تولیدکنندگان داشته اند و هرچند این منابع اندک، پاسخگوی نیازهای همه تولیدکنندگان در راستای سرمایه ثابت و سرمایه در گردش نمی باشد، اما گام بزرگ و مهمی در حمایت از تولید داخلی بوده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همچنین ضمن اشاره به فعالیت پنجره واحد سرمایه گذاری در تسهیل فرایند انجام کار سرمایه گذاران گفت: کارشناسان دستگاههای اجرایی در این پنجره خدمات لازم را به سرمایه گذاران ارائه می دهند تا در کمترین زمان ممکن مجوزهای لازم صادر و روند سرمایه گذاری تسهیل گردد. کشاورز بیان داشت:  پروژه سیمان مارگون یکی از اقدامات مهم در جذب سرمایه گذاری است که فاز اول خط تولید آن در این سفر به بهره برداری خواهد رسید.
کشاورز  همچنین اظهار داشت: در سایه رهنمودها و تلاشهای دکتر خادمی استاندار و مدیران ارشد استان بحمداله استان از لحاظ اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در شرایط خوبی قرار دارد و با سفر هیئت دولت به استان ، قطعا امتیازات و فرصتهای بیشتری در اختیار استان در راستای کمک به رشد و توسعه قرار خواهد گرفت.
شایان ذکر است در غرفه اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان،  فرصتها و نقشه راه سرمایه گذاری استان، عملکرد اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان و دستگاههای تابعه از جمله بانکها، بیمه ها، گمرک و امور مالیاتی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
 


کد مطلب: 193369

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/193369/کشاورز-استان-لحاظ-اقتصادی-شرایط-خوبی-قرار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1