کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اجرای ۱۲۶۶ طرح عمرانی و اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد

21 مرداد 1395 ساعت 17:05


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک‌هزار و ۲۶۶ طرح عمرانی و اقتصادی در دولت یازدهم در استان اجرا شد.
سید موسی خادمی امروز در جمع خبرنگاران در آستانه سفر هیأت دولت به کهگیلویه و بویراحمد به ارائه گزارشی از عملکرد سه ساله دولت یازدهم در استان پرداخت و اظهار کرد: در دولت یازدهم یک هزار و ۲۶۶ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۸ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال در استان اجرا شده که یک‌هزار و ۲۴۰ طرح افتتاحی و ۲۶ طرح کلنگ‌زنی شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از تعداد یک هزار و ۲۴۰ طرح و پروژه بهره‌برداری شده ۲۳۵ طرح اقتصادی بوده که میزان اشتغالزایی این تعداد طرح ۵ هزار و ۷۱۴ نفر است.
وی به مهمترین طرح‌های عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: پروژه گاز‌رسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک در شهرستان کهگیلویه، اجرای افزایش طول باند فرودگاه یاسوج، احداث پل سوم  و چهارم بشار یاسوج، اجرایی شدن راه‌آهن یاسوج ـ اقلید و اجرای عملیات سد شیو و سد تنگ سرخ از طرح‌های بزرگ عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افزایش اعتبارات استان در سه ساله دولت یازدهم خبر داد و افزود: کل اعتبارات مصوب استان از محل‌های مختلف دو درصد نفت، ملی استانی شده و سایر منابع در سال ۹۲، سه هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال بوده، این در حالی است که اعتبارات استان تنها در سال گذشته بالغ بر ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال رسیده، ضمن اینکه سهم استان از میزان اعتبارات متفرقه از یک دهم به حدود ۹ دهم درصد در سال ۹۴ رسیده است.
خادمی با اشاره به اینکه تا قبل از شروع دولت یازدهم ۴۳ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده بود، گفت: در سه ساله عمر دولت یازدهم بیش از ۵۰ کیلومتر بزرگراه در این استان ساخته شد و ده‌ها کیلومتر راه و بزرگراه در دست احداث است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به پروژه‌های حوزه راه در استان اشاره کرد و یادآور شد: طرح ملی جاده پاتاوه ـ دهدشت، چهار خطه یاسوج ـ اقلید، یاسوج ـ شیراز و یاسوج ـ اصفهان،احداث پل سوم و چهارم بشار یاسوج، کمربندی یاسوج ـ سی‌سخت، دوگنبدان باشت و دوگنبدان ـ دهدشت از طرح‌های حوزه راه استان است.
وی با اشاره به افزایش تعداد پروازهای هوایی از یک پرواز در هفته به ۶ پرواز و افزایش شاخص راه روستایی به ۴۳ درصد، گفت: هم‌اکنون بیش از ۲۵۰ پروژه بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی با پیشرفت ۴۰ درصد در حوزه راه فعال است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان گفت: بیش از ۲۶۰ طرح در حوزه بهداشت و درمان استان با اعتبار حدود ۲ هزار میلیارد ریال احداث شده است، ضمن اینکه ۱۷ طرح حوزه بهداشت و درمان امسال و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
خادمی اضافه کرد: طی سه سال اخیر، ۵۳۰ ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی بخش فرهنگی، شامل مصلی‌ها، بقاع متبرکه و مساجد اختصاص یافت که ۹ میلیارد ریال آن برای ساخت ۱۳ مصلی و ۱۲۰ میلیارد ریال به بقاع متبرکه و مساجد اختصاص یافت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه رونق صنعت را از راهبردهای دولت یازدهم برای توسعه اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: برای دستیابی به این راهبرد تاکنون ۱۰۰ واحد تولیدی راکد استان به چرخه تولید بازگشتند.
وی با اشاره به در دست اجرا بودن ۱۳۰ پروژه صنعتی گفت: این تعداد طرح با اعتبار یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است که کارخانه سیمان مارگون، آجر و پتروشیمی دهدشت، تصفیه روغن و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و دامی از طرح‌های صنعتی است.

شتاب در اجرای طرح‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد با سفر دولت به استان
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح‌های عمرانی استان با سفر دولت با شتاب بیشتری اجرا می‌شوند.
پژمان نیک‌اقبالی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر هفته آینده هیأت دولت به این استان گفت: با سفر هیأت دولت به استان اجرای طرح‌ها و پروژه‌های استان شتاب بیشتری می‌گیرد.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به طرح توسعه روستاها در استان اشاره کرد و گفت: در این طرح که با مشارکت دهیاری‌ها و منابع طبیعی اجرا می‌شود به متقاضیان در روستاها زمین واگذار می‌شود.
وی از افزایش هفت برابری اعتبارات طرح‌های عمرانی و اقتصادی استان خبر داد و افزود: اجرا و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و راکد تأمین آب کشاورزی در مناطق امامزاده جعفر(ع)، آبلش و مختار از دستاوردهای دولت در استان است.
این مسؤول احداث خط‌آهن یاسوج- اقلید را از طرح‌های مهم استان دانست و گفت: ۲۲ کیلومتر از این طرح، زیرسازی و آماده ریل‌گذاری است.


کد مطلب: 192952

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/192952/اجرای-۱۲۶۶-طرح-عمرانی-اقتصادی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1