کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نیکبخت: باید صدای انسان‌های بی‌صدا باشیم

16 مرداد 1395 ساعت 0:16


نشست هیأت مدیره مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیران شبکه استانی دنا برگزار شد.
 


رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم فرهنگ‌سازی شبکه استانی دنا برای کمک بیشتر خیرین به حوزه سلامت تأکید کرد.

در این نشست رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین سلامت استان گفت: مجمع خیرین سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به همکاری همه جانبه با رسانه‌ها به خصوص شبکه استانی دنا دارد.

محمدرضا نیکبخت افزود: به همین منظور از همه رسانه‌های استان به خصوص شبکه دنا انتظار همکاری برای اطلاع‌رسانی بیشتر داریم.

رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در استان بسیاری از زیرساخت‌های درمانی هنوز آماده نیست که تنها با کمک خیرین می‌توان‌ آنها را آماده کرد.

وی فرهنگ‌سازی را بهترین راه برای حضور خیرین در این حوزه دانست و از مسؤولان شبکه استانی دنا خواست تا مجمع خیرین را در این زمینه یاری دهند.

نیکبخت در ادامه با بیان اینکه مشارکت مردم در ترویج فرهنگ سلامت لازم است، گفت: باید فرهنگ خیرین سلامت به‌ گونه‌ای در بین مردم فرهنگ سازی شود که مردم در بخش سلامت اقدام به کمک‌های خیرخواهانه و مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید یاد بگیریم پیشنهاداتی که داده می‌شود را عملی کنیم، افزود: همایش استانی- ملی خیرین سلامت در تهران با حضور افراد خیر و صاحب نظران برای کمک به افراد نیازمند، برگزار می‌شود.

نیکبخت گفت: باید صدای انسان‌های بی‌صدا باشیم، انسان‌های بی صدایی که درد می‌کشند و راه ندارند، انسان‌هایی که بیماران و مشکلات زیادی دارند و خانواده‌های که دردمند هستند، آدم‌های بی‌صدا هستند ما صدای این افراد باشیم.

ایجاد فضاهای جدید درمانی، کمک به مجهز کردن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، بهسازی بیمارستان‌ها، یاری رساندن به بیماران نیازمند و تأمین داروهای مورد نیاز آن‌ها از جمله مواردی بود که نیکبخت به آنها اشاره کرد و گفت: در استان انسان‌های محروم زیادی وجود دارد که نیازمند به کمک خیرین در حوزه درمان و سلامت هستند.


فرهنگ کارهای خیر و عام‌المنفعه باید در خانواده‌ها نهادینه شود

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی صدا و سیمای استان برای پوشش برنامه‌های حوزه خیرین سلامت و فرهنگ‌سازی در این عرصه تأکید کرد.
 یوسف افشارنیا در این نشست، اظهار کرد: صدا و سیمای استان همواره آماده حضور در برنامه‌های خیرخواهانه و کمک به فرهنگ‌سازی در این زمینه بوده است.

وی یکی از رسالت‌های صدا و سیما را به عنوان رسانه ملی ترویج چنین کارهایی در جامعه دانست و گفت: در هر حوزه‌ای اعم از حوزه بهداشت و درمان و حوزه سلامت مردم آمادگی همکاری با دستگاه‌های مختلف را داریم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد به تنهایی و با اعتبارات دولتی نمی‌توان اقدامات بزرگ انجام داد یکی از مهم‌ترین راه‌ها را حضور همه جانبه خیرین دانست.

وی گفت: از جمله این نیازها در حوزه بهداشت و درمان است تا بتوانیم با کمک خیرین به بیماران نیازمند و محروم و همچنین ایجاد زیرساخت‌های درمانی در نقاط مختلف استان به خصوص در مناطق محروم کمک کنیم

مدیر رسانه ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی خود و همکارانش در حوزه‌های مختلف صدا و سیما برای تعامل با مجمع خیرین سلامت در استان خبر داد و گفت: آماده همکاری با این مجمع برای رفع مشکلات درمانی استان هستیم و فرهنگ‌سازی لازم را از طریق رسانه ملی انجام خواهیم داد.

افشارنیا وظیفه رسانه را اطلاع‌رسانی به همراه فرهنگ‌سازی دانست و از آمادگی صدا و سیمای استان برای معرفی نیازمندی‌های حوزه درمان برای جلب و جذب خیرین در حوزه سلامت خبر داد.


افشارپور با بیان اینکه باید دغدغه‌ی ترویج فرهنگ خیرین سلامت بعد از مدرسه سازی در استان جدی گرفته شود، افزود: فرهنگ کارهای عام‌المنفعه و خیر و وقف در استان کهگیلویه وبویراحمد که مردمی نوعدوست و خیر هستند باید بیشتر ترویج شود و در مراسمات مختلف این کارهای خیر دیده می‌شود.
وی با بیان اینکه کارهای خیر باید در خانواده‌ها نهادینه شوند، افزود: همیاری مردم استان در کارهای عام‌المنفعه و خیر بی‌نظیر است و باید جاهایی با افتخار بگیم از استان کهگیلویه وبویراحمد یاد بگیرند.


کد مطلب: 191726

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/191726/نیکبخت-باید-صدای-انسان-های-بی-صدا-باشیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1