کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زیرساخت‌های ضعیف ورزش بانوان در کهگیلویه و بویراحمد

10 مرداد 1395 ساعت 11:28




 
 مراسم معرفی برترین‌های فوتبال ایران در فصل ۹۴-۹۵ شامگاه روز شنبه و بامداد روز یکشنبه دوم و سوم مردادماه از سوی سازمان لیگ برتر در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

در این مراسم که برترین‌های لیگ فوتبال ایران مشخص و معرفی شدند، شبنم بهشت بانوی فوتبالیست استان کهگیلویه و بویراحمد و عضو تیم فوتبال شهرداری سیرجان به عنوان بهترین بازیکن فوتبال ایران انتخاب و در کنار سایر بزرگان فوتبال قرار گرفت.

شبنم بهشت بازیکن هم‌استانی تیم شهرداری سیرجان در حالی عنوان برترین بانوی فوتبالیست لیگ فوتبال را کسب کرد که فوتبال بانوان کهگیلویه و بویراحمد با مشکلات و کمبودهای فراوانی مواجه است اما این بانوی موفق از میان همین مشکلات و کمبودها رشد کرد و با کسب خانم گلی مسابقات آسیایی توانست به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند و امروز هم به عنوان برترین فوتبالیست زن کشور معرفی شود.





موفقیت چشمگیر شبنم بهشت بیانگر این موضوع است که باید نگاه ویژه‌ای به فوتبال بانوان در استان شود، فوتبالی که در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته و موفقیت‌هایی که بانوان فوتبالیست استان کسب کردند تاکنون مردان فوتبالیست کسب نکردند و این موفقیت در بخش آقایان حاصل نشده است.

فوتبال بانوان استان در سال‌های اخیر بازیکنانی از جمله شبنم بهشت، زهرا علیزاده و فاطمه ارزانی را پرورش داده و دختران فوتبالیست استان حتی به اردوی تیم‌های ملی نوجوانان و بزرگسالان دعوت شدند.

رشد فوتبال در بین دختران استان در حالی است که کمترین فضاهای ورزشی به بانوان فوتبالیست استان تعلق دارد و اصولاً مکان ورزشی مخصوصی برای بانوان که به‌نام آنها باشد وجود ندارد.





از سویی دیگر نبود اسپانسر و حامی مالی از دیگر مشکلات اساسی که فوتبال بانوان کهگیلویه و بویراحمد بوده که با آن دسته و پنجه نرم می‌کند.

سید پرویز موسوی رئیس هیأت فوتبال استان با اشاره به موفقیت دختران فوتبالیست استان گفت: بانوان فوتبالیست استان بیشتر از آقایان در این رشته موفقیت کسب کردند و لازم است مورد توجه، حمایت و پشتیبانی جدی مسؤولان استان قرار گیرند.

رئیس هیأت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در گذشته فوتبال و فوتسال استان در بخش آقایان و بانوان موفقیت‌های را کسب کردند و تیم فوتسال بانوان تا آستانه قهرمانی و آسیایی شدن پیش رفت اما عدم حمایت از سوی مسؤولان استان سرنوشت این تیم را مانند سرنوشت تیم فوتبال شهرداری یاسوج دچار کرد.

اقدس نوربخش نایب رئیس هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عدم حمایت از ورزشکاران استان گفت: بانوان فوتبالیست کهگیلویه و بویراحمد از استعداد بالایی در همه رشته‌ها خصوصاً رشته فوتبال برخوردار هستند و در صورتی که مورد حمایت قرار گیرند و امکانات و شرایط برای آنها فراهم شود می‌توانند در کشور و حتی در سطح جهان به خوبی بدرخشند و برای استان افتخارآفرینی کنند.



بانوی اول فوتبال ایران در کنار خانواده


اما علی‌رغم همه موفقیت‌ها و افتخارات در ورزش استان خصوصاً رشته فوتبال ورزشکاران استان مورد حمایت قرار نمی‌گیرند و آنطور که باید به آنها پرداخته نمی‌شود که امیدواریم با موفقیت شبنم بهشت که پیام تبریک سید موسی خادمی استاندار استان را در پی داشت شاهد توجه مسؤولان ارشد استان به ورزش خصوصاً ورزش بانوان و رشته فوتبال باشیم.

امید می‌رود ورزش فوتبال در استان کهگیلویه و بویراحمد از امکانات و شرایط لازم از جمله زمین تمرین برخودار شود و مورد حمایت مالی از طریق جذب اسپانسر و یا حمایت از سوی مسؤولان قرار گیرد، و در صورت حمایت جدی بی‌شک فوتبال کهگیلویه و بویراحمد در آینده نه چندان دور بازیکنان بزرگی همچون شبنم بهشت را به فوتبال ایران معرفی خواهد کرد./فارس


کد مطلب: 191233

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/191233/زیرساخت-های-ضعیف-ورزش-بانوان-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1