کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش خودکشی در استان / یاسوج فاقد سینما و فرهنگ سرا

28 تير 1395 ساعت 15:22


مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نه سینما دارد و نه فرهنگسرا.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، سید علی‌فتح میرمحمدی ظهر امروز در نشست اتاق فکر استان کهگیلویه و بویراحمد که با رویکرد شناسایی مسائل و چالش‌های حوزه اجتماعی و فرهنگی در استان برگزار شد، اظهار کرد: یاسوج با مهاجرت ۳۵ هزار نفر به این شهر در ۵ سال گذشته یکی از مهاجرت پذیرترین شهرها است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رواج حاشیه‌نشینی در اطراف شهرهای این استان، بیان کرد: بیش از ۸۰ هزار نفر در حاشیه‌های شهرهای گچساران، دهدشت و یاسوج سکونت دارند.
میرمحمدی گفت: نام ۸ هزار معتاد در استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده است و ۴۳ مرکز اعتیاد درمانی در استان فعالیت می‌کنند که ۱۰ هزار نفر تحت پوشش این مراکز هستند.
وی افزود: بیش از ۹۴ درصد در استان تحت پوشش تحصیلی هستند، ۲۵ مرکز دانشگاهی، ۲۴۰ مدرسه پیش ساخته و مدرسه یک نفره و ۵۴ هزار و ۸۱۳ دانش‌آموز داریم.
مدیرکل امور اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به موضوع خودکشی در استان اشاره کرد و افزود: سال ۹۴، ۴۳ مورد خودکشی داشتیم که سال ۹۵ به ۶۴ مورد افزایش یافت.
میرمحمدی افزود: سن خودکشی‌ها بین ۱۸ تا ۲۴ سال است و خودکشی در سن ۱۳ سال هم داشتیم.
 
وی ادامه داد: کودکان خیابانی نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم، سال ۹۳، ۱۹۹ نفر کودک خیابانی شناسایی شد که در سال ۹۴ به ۱۸۴ نفر کاهش یافت.
مدیرکل امور اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد به مراکز فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد؛ ۶۲ واحد کتابخانه‌ عمومی، دو سینما، ۴۶۰ کانون فرهنگی با پوشش ۲۵ هزار نفر، نشریات محلی ۴۸ عدد و ۳۶ پایگاه خبری و ۷ نگارخانه داریم.
وی افزود: مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد سینما است و استان همچنین فرهنگسرا هم ندارد و ۲۹۱ تشکل‌ مردم نهاد در حوزه‌های محیط زیست، فرهنگی، هنری و خیریه در استان به ثبت رسیده است.


کد مطلب: 189622

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/189622/افزایش-خودکشی-استان-یاسوج-فاقد-سینما-فرهنگ-سرا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1