کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برپایی چادر های نماز در مناطق گردشگری استان

27 تير 1395 ساعت 1:27


به گزارش کبنانیوز از یاسوج، معاونین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به همراه امام جمعه شهر سی‌سخت از منطقه گردشگری کوه‌گل دنا بازدید کردند.
امام جمعه سی‌سخت در این بازدید گفت: با توجه به گردشگرپذیر بودن شهر سی‌سخت، سالانه در فصل‌های بهار و تابستان مسافران زیادی از منطقه کوه‌گل بازدید می‌کنند.
حجت‌الاسلام ناصر مصباح‌نژاد افزود: با مشارکت میراث فرهنگی هر روز نماز جماعت ظهر و عصر در مطقه کوه‌گل برپا می‌شود.
وی با تقدیر از این اقدام شایسته میراث فرهنگی تصریح کرد: همچنین برای پاسخگویی به سؤالات شرعی گردشگران روحانی در منطقه کوه‌گل مستقر می‌شود.
امام جمعه سی‌سخت با تأکید بر اینکه باید مسأله عفاف و حجاب در مناطق گردشگری فرهنگسازی شود گفت: با همکاری میراث فرهنگی تبلیغات میدانی عفاف و حجاب با نصب تابلوها در مسیر کوه‌گل صورت می‌گیرد.
مصباح‌نژاد از اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ویژه مسافران تابستان با مشارکت میراث فرهنگی در شهر سی‌سخت خبر داد.
وی اظهار کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی و شناسایی استعدادها در زمینه صنایع دستی در خواست کردیم نمایشگاه صنایع دستی در منطقه کوه‌گل ایجاد شود.
سید جهانبخش احمدی معاون توسعه و مدیریت میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید با بیان اینکه گردشگری امتزاج اقتصاد و فرهنگ است اظهار داشت: ورود گردشگر به استان در راستای اقتصاد مقاومتی می‌تواند راهگشا و کارگشا بوده و به ایجاد اشتغال کمک کند.
وی افزود: در راستای به حداکثر رساندن مشارکت آحاد مردم در فعالیت‌های اقتصادی که به عنوان بخشی از سیاست‌های کلی در حوزه اقتصاد مقاومتی است ضرورت دارد بحث فرهنگسازی و توجه به مقوله فرهنگ در اولویت قرار گیرد.
معاون توسعه و مدیریت میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه باید زمینه توسعه گردشگری حلال فراهم شود تصریح کرد: در همین راستا لازم است همایش‌هایی با مشارکت سایر دستگاه‌ها در منطقه گردشگرپذیر سی‌سحت برگزار شود.
احمدی گفت: برای توسعه گردشگری شهرستان سی‌سخت و نیز استفاده از همه ظرفیت‌ها و آماده‌سازی منطقه  در راستای مشارکت در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی ضرورت تعامل بیشتر با ایمه جمعه بخصوص در مسائل فرهنگی احساس می شود  .                 وی از برپایی چادر بزرگ نماز در منطقه گردشگرپذیر کوه‌گل خبر داد.


کد مطلب: 189404

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/189404/برپایی-چادر-های-نماز-مناطق-گردشگری-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1