کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۲۵۱ واحد تولیدی در استان تعطیل هستند

21 تير 1395 ساعت 22:06


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد از وجود ۲۵۱ واحد تولیدی راکد در این استان از مجموع ۷۵۱ واحد تولیدی و صنعتی خبر داد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، داریوش دیودیده امشب در نشست فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور وزیر صنعت و معدن برگزار شد با بیان اینکه آب یکی از پتانسیل‌های کهگیلویه و بویراحمد است، اظهار کرد:: ۱۵ واحد تولیدی آب معدنی در این استان وجود دارد که از این تعداد ۳ واحد تعطیل است و واحدهاب فعال بالغ بر ۸۰۰ لیتر آب تولیدی می‌کنند.
رئیس سازمان صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد، گفت: زمینی به مساحت ۳۴ هزار متر مربع برای ایجاد نمایشگاه در نظر گرفتیم.
وجود ۲۵۱ واحد تولیدی راکد در کهگیلویه و بویراحمد/کاهش صادرات در استان
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج‌، داریوش دیودیده امشب در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد که با حضور وزیر صنعت و معدن برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم با حضور وزیر صنعت و معدن بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف شود.
وی ادامه داد: تعداد ۷۵۱ مورد پرونده بهره‌برداری و صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد که ۹ هزار اشتغال ایجاد کرده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۳۷۶ مورد آن فعال، ۱۲۴ مورد نیمه فعال و ۲۵۱ مورد راکد است، خاطرنشان کرد: تعداد ۶۰۱ واحد تولیدی، صنعتی با پیشرفت فیزیکی از صفر تا ۹۹ درصد در کهگیلویه و بویراحمد داریم که ۱۹ هزار شغل برای ما ایجاد می‌کنند.
این مسؤول افزود: در زمینه معدن پنج هزار کیلومتر مربع پی‌جویی شده و ۷۵۰ کیلومتر مربع طرح تفصیلی و نیمه تفصیلی داریم که بیشترین معادن ما فسفات و بوکسیت در استان است.
دیودیده یادآور شد: در زمینه رفع موانع تولید ۴۰۴ واحد در سامانه بهینه یاب ثبت‌نام کردند و ۲۳۶ مورد به بانک معرفی شدند.
وی متذکر شد: در سال ۹۴ هشت میلیون دلار صادرات داشتیم که نسبت به سال قبل آن کاهش را نشان می‌دهد.


کد مطلب: 188443

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/188443/۲۵۱-واحد-تولیدی-استان-تعطیل-هستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1