کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زمین‌های کشاورزی یاسوج قربانی کارخانه‌های تیرچه و بلوک می‌شوند

12 تير 1395 ساعت 23:19


معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مورد برخی درخواست‌ها مبنی بر احداث کارخانه تیرچه و بلوک در استان گفت: بهتر است اراضی کشاورزی را به خاطر احداث کارخانه تیرچه و بلوک هدر ندهیم.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، پژمان نیک‌اقبالی در نشست کارگروه زیربنایی استان کهگیویه و بویراحمد اظهار کرد: این کارگروه یکی از کارگروه‌های تخصصی ذیل شورای برنامه‌ریزی است که در حوزه‌های مختلف مانند طرح‌های مصوب برای روستا‌ها و شهر‌ها، طرح‌های هادی و تفضیلی و الحاق به محدود‌ه‌ها ابتدا باید در این کمیته بررسی شود.
وی افزود: با توجه به روند توسعه استان یکی از کارهایی که در این کمیته به طور مرتب بحث می‌شود طرح واگذاری زمین‌ها از عرصه منابع ملی به اراضی موردنیاز برای طرح‌های صنعتی و کشاورزی است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: زمین‌های مرتبط با طرح‌های تولیدی صنعتی و کشاورزی که جواب همه استعلامات آن‌ها مثبت بوده در این کارگروه بررسی شده و در صورت تایید، برای تصویب نهایی به شورای برنامه‌ریزی ارسال می‌شوند.
نیک‌اقبالی افزود: معمولا در عرصه‌های منابع طبیعی با در نظر گرفتن این موضوع که طرح چه میزان می‌تواند به توسعه استان کمک کند روی آن بحث می‌شود و در عرصه‌های زراعی با سختگیری بیشتری موضوع بررسی می‌شود.
وی بیان کرد: امروز چند طرح بزرگ صنعتی از جمله پیش زمینه برای طرح‌های پایین‌دست پتروشیمی‌ها در گچساران و انتقال آب برای پتروشیمی دهدشت از طرح‌های مهم مورد بررسی بود و چند طرح گردشگری و چند طرح تولید تیرچه و بلوک و شن و ماسه و چند طرح در حوزه‌های گلخانه‌ای از جمله مصوباتی بود که در خصوص واگذاری زمین‌های آن‌ها موافقت اولیه صورت گرفت اما باید در شواری برنامه‌ریزی استان تصویب نهایی شوند.


کد مطلب: 187211

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/187211/زمین-های-کشاورزی-یاسوج-قربانی-کارخانه-های-تیرچه-بلوک-می-شوند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1