کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فیش حقوقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج کاملاً دروغ است

12 تير 1395 ساعت 18:39


روابط عمومی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد متنی را در منتشر نمود که واکنشی به مطالب خلاف واقع منتشر شده در یکی از سایت‌های محلی و شبکه‌های اجتماعی درباره حقوق رئیس این دانشگاه است.
در این متن آمده است:
در اقدامی شبهناک مطلبی در ساعت‌های پایانی شب گذشته با ادبیاتی خاص توسط برخی از سایت‌های محلی و متعاقب ان در شبکه‌های اجتماعی بازنشر داده شد که علیرغم حذف خبر توسط منتشر کننده ان اما قطعا برای کسانی که این مطلب را دیده‌اند ابهاماتی ایجاد شده که لازم دیدم پیرامون آن و برای تنویر افکار عمومی مطالبی را خدمت مردم شریف اعلام کنیم.
از آنجائی که این ضوابط و مبانی حقوقی شامل همه همکاران هیات رئیسه این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است، و حفظ حریم خصوصی آن‌ها بر ما فرض است، ناگزیریم که بدون ذکر برخی جزئیات مراتب را به اطلاع مردم عزیز برسانیم:
اول اینکه؛ آنچه در خصوص حقوق رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، چه در مسئولیت کنونی و چه در مسئولیت قبلی ذکر شده است کاملا دروغ بوده و به صراحت تکذیب می‌شود.
نگارنده مطلب، دریافتی مسئولیت قبلی را بسیار پائین‌تر از واقعیت و دریافتی کنونی وی را نیز بسیار غیر واقعی و مبالغه آمیز ذکر کرده‌اند.
حقوق ایشان به عنوان عضو هیات علمیِ دانشیارِ دانشگاه علوم پزشکی، تابع قوانین و ضوابط مربوطه است و در مجموع تفاوت دریافتی ایشان در مسئولیت قبلی به عنوان معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با مسئولیت کنونی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد کمتر از ۲۰ درصد است.
دوم اینکه: حقوق دکتر چمن با رتبه دانشیاری در مقایسه با سایر همکاران دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد (بر مبنای حکم هیات علمی) بسیار پایین‌تر است و دلیل آن نیز استفاده قبلی و البته قانونی همکاران هیات علمی این دانشگاه از یک آئین نامه خاص بوده که دکتر چمن از آن بی‌بهره بوده است!
سوم اینکه: حق مدیریت اعضای هیات رئیسه دانشگاه‌های علوم پزشکی (رئیس دانشگاه و معاونین وی) به صورت کشوری و بر اساس مصوبات مشترک اعضای هیات امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی تعیین می‌گردد (که تا ۸۰ درصد این مبلغ را نیز معاونین دانشگاه دریافت می‌کنند)
چهارم اینکه: کارانه هیات رئیسه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور نیز توسط هیات امنای مشترک دانشگاه‌ها تعیین می‌شود که آن هم بسته به نوع و گستره فعالیت دانشگاه‌ها متفاوت است.
و نکته مهم دیگر اینکه با وجود افزایش به حق و قانونی تعرفه‌های خدمات بالینی و افزایش نسبتا مناسب کارانه همکاران بیمارستانی، ولی افزایش حق مدیریت و کارانه هیات رئیسه دانشگاه‌ها در طول ۳ سال گذشته به‌‌ همان روال دوره‌های سابق و البته با رشد سالانه کمتر مواجه بوده است (افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصد سالانه) و در این دولت اتفاقا درصد افزایش حق مدیریت و کارانه اعضای هیات رئیسه دانشگاه‌های علوم پزشکی در مقایسه با سایر افزایش‌های منطقی و ضابطه‌مند صورت گرفته در حوزه تعرفه‌های خدمات پزشکی و کارانه بیمارستانی بسیار ناچیز بوده است.
انتظار می‌رود که دستگاه‌های قضایی و امنیتی انتشار دهندگان اینگونه مطالب کذب و خلاف واقع که منجر به هتک حیثیت افراد می‌شود را شناسایی و برابر موازین عدل اسلامی به مجازات برسانند.


کد مطلب: 187204

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/187204/فیش-حقوقی-رئیس-دانشگاه-علوم-پزشکی-یاسوج-کاملا-دروغ

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1