کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شایسته سالاری حلقه مفقوده مدیریت کهگیلویه و بویراحمد

29 مهر 1395 ساعت 8:50


ایمان محمدپورفتح
استان زرخیز کهگیلویه و بویراحمد بعد از نزدیک به چهار دهه که از عمر نظام جمهوری اسلامی می‌گذرد، همچنان صفت محروم را با خود یدک می‌کشد! و متاسفانه یکی از بارز‌ترین علت‌های محرومیت استان مذکور، عدم توجه به شایسته سالاری در انتخاب مدیران ادارات و سازمان هاست.
جالب اینجاست که نه تنها کسی در تلاش نیست برای رفع محرومیت استان مذکور، بلکه هستند اشخاصی که رشد خود را در نااگاهی مردم و محرومیت استان می‌بینند و ‌‌نهایت تلاش خود را در این راه به کار می‌گیرند تا از نمد محرومیت استان، کلاهی برای خود درست کنند و در این راه، با چکمه‌های زر و زور و تزویر بر کمر خمیده مردم که ناشی از محرومیت است، بالا می‌روند و متاسفانه هدف که همانا رشد حبابی است وسیله را توجیح می‌کند!
اری، برخی تشنگان قدرت و ثروت، بدون هیچ گونه صلاحیت مدیریتی، و صرفا با رایزنی‌های گسترده در سطوح رده بالای کشوری و استانی، اعم از وزرا، معاونین وزرا، نماینده گان مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار، نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، امامان جمعه، با پیگیری‌هایی که بوی ریا و ریاست طلبی می‌دهند، در بسیاری موارد موفق به کسب یک پست مدیریتی می‌شوند! البته این مشکل، زخمیست کهنه و قدیمی که همواره چرکین و خونین، پیکره این استان را ازرده می‌سازد..
جالب اینجاست که با ادعا و فریاد خدمت به مردم به میدان می‌ایند!!
اما این تصور که مدیرانی که به منظور دستیابی به صندلی ریاست یک سازمان، به هر دستاویزی دست یازیده‌اند به دنبال خدمت به مردمند، شاید تلخ‌ترین طنز تاریخ بشریت باشد.
نمی‌دانم مدیران این استان زرخیز اما همچنان محروم تا به کی باید اینگونه انتخاب شوند، و ما هم بی‌صبرانه منتظر ارتقاع بهره وری و توسعه باشیم!!!
حال روی سخنم با کسانی است که به چاپلوسان و گدایان ثروت و قدرت روی خوش نشان می‌دهند و با کمک به انتخاب ان‌ها به عنوان مدیر سازمان‌های مختلف، با سرنوشت مردم استان بازی می‌کنند در عوض راضی کردن عده‌ای خاص؛
نیک می‌دانید، کسی که حاضر است برای اشغال چند روزه‌ی صندلی مدیریت یک سازمان، عزت خویش را به زیر پا فرش، و ریا را بسر تاج کند و پشت درب اتاق وزیر، معاون وزیر، نماینده گان ملت در مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان و.... ساعت‌ها انتظار بکشد تا مراتب وفاداری و دست بوسی‌اش را به اثبات رساند، نه به دنبال اصلاح ساختار سازمان یا اداره خویش است، نه به فکر خدمت به خلق و گره گشای از مشکلات مردم و نه به فکر رضای الهی و توشعه معنوی است.
با این حساب ایا واقعا برای شما‌ها، کمک به رفع محرومیت استان مهم است که نتیجه ان خوشحالی هزاران نفر از مردم زجر کشیده این استان زرخیز است، یا خوشحالی دل فلان طایفه، دسته و گروه؟؟؟
اگر واقعا اعتقادی به معاد دارید، تا دیر نشده اقدامی کنید که فردا روز باید پاسخگوی خیانت مدیران ضعیف انتصابی خود باشید...


کد مطلب: 185852

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/185852/شایسته-سالاری-حلقه-مفقوده-مدیریت-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1