کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف بهنیه آب تقویت شود/ لزوم برخورد جدی با انشعابات غیرمجاز آب

3 تير 1395 ساعت 12:39


صبح امروز مدیرعامل و کارکنان شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد همزمان با هفته صرفه‌جویی با نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار کردند.

آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت آب به عنوان موهبت الهی اظهار کرد: اسراف آب جبران‌ناپذیر است به همین دلیل باید در این زمینه کار فرهنگی بیشتری صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید در ابتدا از طریق فرهنگی و شرعی مسائل مربوط به اسراف آب تبیین شود و اگر این مسیرها اثرگذار نبود با برخوردهای قانونی و قاطع با اسراف آب برخورد شود.

وی عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد تداوم و کیفیت بخشی به کارهای فرهنگی در زمینه مصرف بهینه آب است.

آیت‌الله ملک‌حسینی با بیان اینکه باید با قاطعیت با انشعابات غیرمجاز آب برخورد شود، یادآور شد: حمایت‌های قانونی از آب و فاضلاب در زمینه برخورد با انشعابات غیرمجاز الزامی است.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش مجموعه کارکنان آب و فاضلاب برای خدمات‌رسانی به شهروندان بیان کرد: جلوگیری از هدر رفت آب و رفع فرسودگی شبکه آب به نوبه خود می‌تواند اعتماد مردم را به مجموعه آب و فاضلاب و برنامه‌های فرهنگی آب و فاضلاب افزایش دهد.

در ادامه این مراسم سیدعلی لدنی‌نژاد با ارائه گزارشی از عملکرد آب و فاضلاب شهری در حوزه های مختلف بیان کرد: تلاش مجموعه آب و فاضلاب در شهرهای مختلف استان خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان و تأمین آب سالم و باکیفیت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه  و بویراحمد با اشاره به اینکه تعدد انشعابات غیرمجاز و عدم تمکین به قوانین در نصب انشعاب آب و فاضلاب باعث بروز برخی مشکلات در روند خدمات‌رسانی و تأمین آب شده است، تصریح کرد: در کنار همه این مسائل مصرف بی‌رویه آب نیز در برخی مناطق شهرهای استان مسأله‌ساز شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از چهار هزار و ۴۰۰ انشعاب غیر مجاز آب در استان شناسایی شد که بخش اعظم این انشعابات غیرمجاز مربوط به شهر یاسوج و حومه آن است.

لدنی‌نژاد با بیان اینکه رفع مشکلات مربوط به آب و فاضلاب شهری نیازمند اعتبارات کلان است، عنوان کرد: یکی از رویکردهای اصلی شرکت آب و فاضلاب استان تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای رفع این مشکلات است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ابزارهای فرهنگی برای ترویج مصرف بهینه آب نیز به صورت جدی در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد و سعی خواهیم کرد با اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی هشدارهای لازم را شهروندان در مورد کاهش ذخائر آبی دهیم.

IMG_3750 IMG_3751 IMG_3752 IMG_3753 IMG_3758 IMG_3762 IMG_3765 IMG_3789 IMG_3801

 


کد مطلب: 185713

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/185713/فرهنگ-سازی-زمینه-مصرف-بهنیه-آب-تقویت-شود-لزوم-برخورد-جدی-انشعابات-غیرمجاز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1