کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بیانیه بسیج دانشجویی استان در حمایت از ائمه جمعه

2 تير 1395 ساعت 0:26


شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان در حمایت از ائمه جمعه بیانیه صادر کرد.

هجمه و تقابل آفرینی، نامتعارف بی‌سابقه بعضی از مسئولان اداری و استانی و حتی نمایندگان مجلس در مقابل ائمه جمعه به هر دلیلی آب به آسیاب دشمن ریختن است. منسب امام جمعه یعنی منسب تماس روحانیت و ملت (امام خمینی «ره»)
بدون شک از نعمات خداوند متعال در حق ملت انقلابی و عزتمند کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برگزاری نمازهای جمعه به معنای واقعی خود بود که زمینه ساز ارتقاء فهم اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و موارد متعدد دیگری ازاین قبیل شد. تریبون‌های نماز جمعه به عنوان رسانه‌ای توانمند، جمعی و عمومی همواره سنگری بوده است در مقابل تهاجم همه جانبه دشمنی که خود را از آن بی‌بهره می‌بیند و همچنین پشتوانه‌ای برای انقلاب و نظام به شمار می‌رود.
عدول دادن و تقلیل جایگاه و حرمت ائمه محترم جمعه واین تریبون مقدس، به هر نحو، خواه تعمدا و یا سهوا و چه در مقام پاسخگویی حاشیه ساز از جانب هر شخص و یا جریانی می‌تواند زمینه ساز هجمه دشمنان کمین گرفته اینجایگاه مقدس و ملجاء عبادی سیاسی مسلمانان و آسیبی خطرناک برای نظام و انقلاب باشد. تاثیر جایگاه نمازجمعه و ائمه محترم این تریبون مقدس در بیداری اسلامی، تبیین اسلام و قرآن و دین، ترویج توحید و نفی سلطه و تثبیت و ارتقاء روحیه مقاومت و استکبار ستیزی در ایران اسلامی و جهان اسلام، دشمن زبون را به ستوه آورده است و به این دلیل است که روزی نسیت که تربیون‌های کفر و الحاد و التقاط و تحجر در اقصی نقاط جهان علیه این نهاد برخاسته از ایمان مردم، سخن پراکنی نکنند. و صد البته که باید عصبانی باشند چرا که تمام استراتژی‌های بکار گرفته آنان، کافی است تنها در یک خطبه انقلابی نماز جمعه به هم بریزد.
متاسفانه مدتی است خواسته و یا ناخواسته در درون کشور، زمزمه‌های شومی به بهانه‌های مختلف، اعم از پاسخ گویی و یا تخریب و تحقیر همزمان با، بلندگوهای جبهه استکبار علیه نهاد مقدس نمازجمعه به گوش می‌رسد، که ظلم بزرگی در حق این یادگار ارزشمند امام راحل و میراث خون شهداست. اخیرا در استان یک نوع هجمه و تقابل آفرینی، نامعقول و نامتعارف بی‌سابقه بعضی از مسئولان اداری و استانی و حتی نمایندگان مجلس، در موضع گیری‌های رسانه‌ای و سخنرانی‌های جمعی با این منسب انقلابی و اسلامی، هم باب شده است که به هر دلیلی آب به آسیاب دشمن ریختن است و هزینه سنگینی را اول برای انقلاب و همچنین برای استان ولایی ما به همراه خواهد داشت.
نکته قابل توجه این است که رفتار ائمه جمعه رفتاری پدرانه و صمیمانه در جهت هدایت جامعه و قرار گرفتن امورات اجتماعی و اداری استان بر ریل اسلامیت، دیانت و احقاق حقوق مردم می‌باشد و این تعارف بردار نخواهد بود، و همه خوب می‌دانیم که ائمه جمعه استان در ساده‌ترین نوع تشریفات اداری و بدون کوچک‌ترین سهم خواهی از مناصب دولتی و یا امکانات مادی، همواره زبان گویای مردم متدین و رابطه مطمئن مردم و دولت بوده و هستند. اما این را نباید سطحی و به معنای نادیده گرفتن خدمات مسئولان و دولت‌های متفاوت برداشت کرد چراکه ائمه جمعه خود حامیان و کمک کنندگان مسئولان در برنامه‌های مدیریت شده و سازنده مسئولان هستند. و هشدار‌های دلسوزانه انان، هیچگاه به معنای انتقام از مسئولان نبوده و میانگین خطبه‌های نماز جمعه‌های استان در حمایت از مسئولان بوده و هست. لذا کیاست مسئولان ایجاب می‌کند اگر مسئولی بعد از توصیه‌های و بیانات مطرح شده در تریبون‌های نماز جمعه دلایل و قراینی دال بر شفاف سازی و بیان واقعیتی در خصوص مسئله مورد بحث دارد آن را به گونه‌ای معقول‌تر و صحیح‌تر پیگیری کرده و به جهت استحکام رابطه با ائمه جمعه که هادیان و پدران معنوی استان هستند به صورت گزارشی مستند ارائه نمایند و از تنش‌ها و تقابل‌های اشتباه در بدنه اجتماعی جلوگیری کنند.
شکی وجود ندارد با منش پدرانه و روحانی ائمه جمعه در صورت تحقق این ارتباط و شفاف سازی‌ها در برنامه‌های استانی مواضع و توصیه‌ها در جهتی دیگر پیش می‌روند زیرا اصل بر حمایت و کمک به پیشرفت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌باشد نه چیز دیگر که حمایت از مسئولان لایق در پیاده سازی برنامه‌های مورد نیاز جامعه و تحقق آسایش و عدالت اجتماعی خود یکی از شاخه‌های این هدف بزرگ است. دانشجویان انقلابی استان، بیش از این، خصومت ورزی و پاسخگویی‌های منتقمانه و کینه توزانه برخی از مسئولان محترم را در برابر ائمه محترم جمعه و جایگاه نمازجمعه تاب نیاورده و دلسوزانه هشدار می‌دهیم که، مسئولان محترمی که خود هم از نمازگزاران جمعه و جماعات هستند، با روش‌های های معقول‌تر و غیررسانه‌ای، به پاسخگویی اقدام نمایند، چرا که پاسخگویی در برابر مردم متدینی که مطالبات خود را از دفتر ائمه جمعه پی گیری می‌کنند، وظیفه هر مسئولی است و قطعا خود تریبون‌های نمازجمعه بهترین محل برای پاسخگویی به مطالبات خیرخواهانه خواهد بود.
والسلام علی من التبع الهدی
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد


کد مطلب: 185341

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/185341/بیانیه-بسیج-دانشجویی-استان-حمایت-ائمه-جمعه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1