کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اظهارات امام جمعه مارگون ناشی از بی اطلاعی بوده است

29 خرداد 1395 ساعت 8:15


روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، با ارسال جوابیه ای به اظهارات امام جمعه مارگون پاسخ داده است. متن جوابیه بدین شرح است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
مدیریت محترم کبنانیوز
ضمن سپاسگزاری از آن رسانه محترم به خاطر رونق فضای نقادی در جامعه و امکان پاسخگوئی نهادها، هفته گذشته در آن رسانه محترم مطلبی تحت عنوان «انتقاد شدیدالحن امام جمعه مارگون از مدیرکل آموزش و پرورش و استاندار» از حجه الاسلام خواجه‌پور امام جمعه محترم مارگون نقل شده بود که بدین وسیله و تا آنجا که به سازمان مدیریت و برنامه ریزی مربوط است، برای رفع شبهه بوجود آمده در افکار عمومی و همچنین زدودن نگرانی ایشان، جوابیه ای ارسال می گردد تا طبق قانون مطبوعات منتشر گردد؛
طی ۳ سال اخیر بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای فعالیت های عمرانی در بخش فرهنگ مصوب که ۳۳۵ میلیارد ریال آن نیز در این بخش هزینه شده است. احداث و تکمیل مصلی های استان در ۱۴ شهر، احداث، تکمیل و تجهیز حوزه های علمیه استان، کمک به احداث مساجد و تکمیل امامزاده های استان از جمله فعالیت های مهم عمرانی استان در بخش فرهنگی است.
۱۳۶ میلیارد ریال از اعتبارات هزینه شده فوق در سال گذشته برای تکمیل مصلاهای در حال احداث استان در ۱۴ شهر بوده است.
در شرایطی که در سال گذشته بطور متوسط ۷۳ درصد اعتبارات عمرانی استان(اعم از استانی و نفت) تخصیص یافته است اما اعتبار تخصیص داده شده برای پروژه های مصلی استان ۸۴ درصد اعتبارات مصوب بوده است که بیانگر عنایت ویژه مسئولان ارشد اجرایی استان و در رأس آنها استاندار محترم به تسریع در تکمیل این پروژه ها بوده است.
در سال ۹۴ برای احداث حوزه های علمیه برادران و خواهران در سطح استان نیز ۱۹ میلیارد ریال اعتبار مصوب گردیده که ۵ میلیارد ریال مازاد بر اعتباری بوده که در قانون بودجه برای تکمیل حوزه های علمیه به استان ابلاغ شده بود و بالاخره اینکه اعتبار هزینه شده برای مساجد و امامزاده های استان در سال پایانی دولت قبل(یعنی سال ۹۱) معادل ۱۶ میلیارد ریال بوده، در حالی که در سالهای ۹۳ و ۹۴ و در دولت تدبیر و امید در سطح استان به ترتیب ۳۱ میلیارد ریال و ۲۳ میلیارد ریال اعتبار بدین منظور هزینه شده است.
استان کهگیلویه و بویر احمد بالغ بر ۱۸۰۰ پروژه در حال اجرا از محل اعتبارات استانی دارد که تکمیل آنها به ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد . با این وجود، فصل فرهنگ در زمره ۴ فصل عمرانی است که در شورای برنامه ریزی و توسعه استان بیشترین اعتبارات را به خود اختصاص داده و دارای جایگاه ویژه ای در برنامه های توسعه و بودجه ریزی استان می باشد.
به نظر می آید اظهارات امام جمعه محترم مارگون ناشی از بی اطلاعی ایشان از توجه دولت به بخش فرهنگ و خاصه توسعه اماکن مذهبی بوده و جا دارد قبل از بیان چنین اظهاراتی، آن هم در رسانه های عمومی یا تریبون های مقدس، به کسب آگاهی از کارشناسان و مسئولان مربوطه مبادرت فرمایند تا ناخواسته به نومید کردن مردم که هدفی غیراسلامی و غیرمیهنی است دامن نزده باشیم.
روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد


کد مطلب: 184511

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/184511/اظهارات-امام-جمعه-مارگون-ناشی-بی-اطلاعی-بوده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1