کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیرامون پیام تسلیت «عدل هاشمی» به «موحد»

23 خرداد 1395 ساعت 13:52


 
جواد فروغی فر*
در پی حادثه ای که برای فرزند مرحوم سید محمد موحد افتاد و وی در یک صحنۀ تصادف به دیار حق شتافت، مقامات و مسئولین استانی و کشوری پیام های تسلیتی برای ابراز همدردی با سید محمد موحد، ارسال نمودند که از جملۀ آن اشخاص، عدل هاشمی پور نماینده فعلی کهگیلویۀ بزرگ بود که در ایام تبلیغات انتخاباتی، رقابتی نفسگیر با وی داشت و گاهاً کنایه های نیشداری همدیگر را مورد لطف قرار می دادند. گرچه حضور هاشمی در مراسم مرحوم سید رضا موحد  و ابراز همدردی وی با سید محمد موحد قابل تقدیر می باشد اما متن پیام وی و انتخاب واژگان و عبارات کمی عجیب و قابل تأمل می باشد که اختصاراً مورد بررسی قرار می گیرند:
۱-عدل هاشمی در ابتدای پیام تسلیت خود از هیچ لقبی مثل «حجت الاسلام»  و یا «سید» استفاده نکرده در حالیکه پیشوند سید معمولاً  با نام محمد موحد عجین می باشد. عدم رعایت این موضوع توسط عدل هاشمی اگر سهوی نباشد می تواند تأمل برانگیز باشد.
۲-ایشان در متن پیام خود از عبارت: «اصالتاً از طرف خودم و نیابتاً به نمایندگی از مردم شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده » استفاده کرده، که این عبارت می تواند دارای بار معنایی مهمی باشد.
۳-ایشان در پایان پیام خود، برای سید محمد موحد «  حسن عاقبت» را خواستار شده که این عبارت معمولاً در پیام های تسلیت فاقد وجاهت می باشد. لذا انتخاب این واژه نیز نمی تواند اتفاقی باشد.
بنابراین، نگارنده فارغ از قضاوت در خصوص متن پیام نمایندۀ کهگیلویۀ بزرگ اعتقاد دارد که اگر انتخاب این عبارات و واژه ها اگر آگاهانه انتخاب شده است جای بسی تأسف دارد ولی اگر نا آگاهانه باشد از یک نماینده ای که می خواهد قانون گذاری و قانون نگاری بنماید می بایست بسیار سنجیده و هوشمندانه صحبت نماید. الله اعلم


کد مطلب: 183840

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/183840/پیرامون-پیام-تسلیت-عدل-هاشمی-موحد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1