کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وضعیت نامناسب فاضلاب برخی کشتارگاه‌های استان/ خطر زیست محیطی در کمین مردم

9 خرداد 1395 ساعت 14:28



معاون دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها یک کشتارگاه صنعتی در استان وجود دارد و مابقی کشتارگاه‌ها در شأن مردم و مصرف کننده‌ها نیست.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، رجب‌پور ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت‌ کشتارگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: هفت کشتارگاه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد تنها یک کشتارگاه صنعتی در شهرستان بویراحمد وجود دارد و مابقی کشتارگاه‌ها سنتی و در شأن مردم و مصرف کننده نیست.
وی به وضعیت کشتارگاه باشت اشاره کرد و گفت: نبود آسفالت جاده و دسترسی به کشتارگاه‌ و همچنین محل ورودی ساختمان کشتارگاه بهداشتی شهرستان باشت مناسب نیست.
رجب‌پور افزود: کشتارگاه باشت وضعیت روشنایی و بازرسی خوبی ندارد و همچنین محلی برای لباس کارگران ندارد.
وی ادامه داد: دفع غیر بهداشتی ضایعات، بافت مسکونی همجواری با مجتمع ادارات و مصلی شهر و واحد کار از دیگر معضلات بهداشتی کشتارگاه باشت که باید در اسرع وقت تعطیل و گوشت مورد نیاز مردم از گچساران تأمین گردد.
این مسئول به وضعیت کشتارگاه لنده اشاره و اظهار کرد: جاده دسترسی به کشتارگاه لنده آسفالت ندارد و همچنین نمای داخلی سالن و وضعیت روشنایی مناسبت ندارد و امکان بازرسی از این کشتارگاه نیست.
رجب‌پور با نامناسب خواندن وضعیت کشتارگاه لنده، افزود: قلاب‌های این کشتارگاه زنگ زدگی دارد و وضعیت سیستم روشنایی و خنک کنندگی آن نامناسب است.
وی اضافه کرد: ساختمان کشتارگاه لنده بدون حفاظ نزدیک روستا است و وضعیت فاضلاب آن غیربهداشتی و باعث آلودگی زیست محیطی می‌شود.
معاون دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشتارگاه شهرستان گچساران، دنا و کهگیلویه سردخانه نگهداری مناسب با ظرفیت کشتارگاه‌ها ندارد.
وی افزود: همچنین این کشتارگاه‌ها با مشکلاتی همچون کامیون سردخانه‌دار حمل گوشت، سالن انتظار جهت قرنطینه و بازرسی پیش از کشتار، لیبل‌گذاری، سردخانه زیر صفر درجه جهت نگهداری لاشه‌های انگلی، ریل و قلاب نداشتن، سیستم سرمایش و گرمایشی، بهینه سازی سیستم روشنایی سالن کشتار روبرو هستند.


کد مطلب: 181991

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/181991/وضعیت-نامناسب-فاضلاب-برخی-کشتارگاه-های-استان-خطر-زیست-محیطی-کمین-مردم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1