کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مراسم گنبدگذاری شهید گمنام دانشگاه یاسوج برگزار شد

6 خرداد 1395 ساعت 16:47


 
رئیس دانشگاه یاسوج گفت: تکمیل یادمان شهید گمنام به دو ماه کار اجرایی نیاز دارد.
محمودرضا رحیمی در مراسم تکمیل ساخت یادمان شهید گمنام دانشگاه و گنبدگذاری این یادمان، اظهار داشت: متأسفانه از نظر طراحی و اجرا، این یادمان هیچ یک از شاخصه های طراحی مناسب را نداشت.
دکتر رحیمی بیان داشت: از نظر سازه و مکان یابی هم خیلی مناسب عمل نشد و حتی همین سازه را می شد با حداقل ۴۰ درصد هزینه و ۲۰ درصد وقت، تکمیل کرد.
رئیس دانشگاه یاسوج به مشکلات فنی و غیر اجرایی سازه اشاره کرد و گفت: با تمام مشکلات سازه، در برخی از قسمت هایی که غیر اجرایی بود، تغییر بوجود آمد و اشکالات فنی کار برطرف شد.
وی به زمان تکمیل این پروژه اشاره کرد و اذعان داشت: بر اساس گزارش دفتر فنی دانشگاه، در صورتی که مشکل اعتباری نباشد، تکمیل این یادمان دو ماه کار اجرایی دارد که ممکن است سه تا چهار ماه به طول بینجامد و بنابراین از زمان نهایی تکمیل یادمان به طور دقیق سخنی به میان نمی آوریم.
همچنین مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید کشور در این مراسم، خرداد را ماه حماسه و خاطرات تلخ و شیرین برای مردم ایران دانست و عنوان کرد: این ماه در حافظه فردی و جمعی ما بویژه بعد از انقلاب، ماه حماسه ها و خاطرات تلخ و شیرین است.
اسکندر یارنسب افزود: این خاطرات از فتح خرمشهر شروع شد و تا خلق حماسه های مختلف مردم کشور مان ادامه داشت و خاطره تلخ رحلت حضرت امام را نیز در این ماه شاهد هستیم.
وی ادامه داد: خرداد ماه پیش از انقلاب نیز ماه حماسه و خاطراه ها بود و نمود بارز آن قیام ۱۵ خرداد است که نقطه آغازین انقلاب اسلامی ایران بود.
یارنسب در بخش دیگری از سخنان خود، ایران را مهد هنر و معاری دانست و بیان داشت: کشور ایران سرزمین شاهکارهای هنری و معماری است و هنر، معماری و ارزش های مختلف ما در قالب ابنیه های مختلف معماری، بنا شده اند.
وی افزود: در دوران انقلاب سعی کردیم حرکت و پیشینه خود را در قالب هنر و معماری به رخ جهانیان بکشانیم.
مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید کشور به جایگاه رفیع شهید و شهادت اشاره کرد و گفت: هر اثری هنری که خلق کنیم، با توجه به جایگاه و عظمت مقام شهید، نسبت به این مقام پایین تر است و هر کاری که انجام شود جلوه ای کوچک از افتخارات شهید است.
یارنسب تصریح کرد: همان طور که رئیس دانشگاه یاسوج بیان داشت وضعیت مکانی و معماری یادمان شهید گمنام دانشگاه یاسوج مناسب نیست و بنای یادمان شهید گمنام از نظر فنی، هنری، معماری و مکان یابی باید نقطه شاخص و فاخری باشد که برای نسل های آتی به ودیعه گذاشته شود.
وی افزود: باید تلاش کنیم این مفاهیم ارزشی در قالب هنر به آیندگان منتقل شوند.
در ادامه این برنامه مراسم گنبدگذاری یادمان شهید انجام شد.
IMG_6091 IMG_6099 IMG_6101 IMG_6113 IMG_6116 IMG_6118 IMG_6122 IMG_6126 IMG_6136 IMG_6146 IMG_6158 IMG_6163 IMG_6168 IMG_6171


کد مطلب: 181467

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/181467/مراسم-گنبدگذاری-شهید-گمنام-دانشگاه-یاسوج-برگزار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1