کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نجات زن ۶۵ ساله در کوه کهگیلویه

5 خرداد 1395 ساعت 18:19



 رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه گفت: نیروهای اورژانس این شهرستان زن ۶۵ ساله که از ارتفاعات کوه خاییز سقوط کرده بود را نجات دادند.


علمدار درکیا افزود: در تماس افراد محلی با مرکز پیام ۱۱۵ دهدشت، سقوط فردی که جهت چیدن بادام به کوه خاییز در اطراف شهر دهدشت رفته بود، گزارش شد و بلافاصله اکیپ امدادی از پایگاه جاده ای اورژانس فیلگاه به محل حادثه اعزام شد.
وی اظهار کرد: به دلیل سخت گذر بودن منطقه امکان تردد خودروی آمبولانس وجود نداشت و تکنسینهای اعزامی اورژانس با حمل برانکارد ودیگر وسایل امدادی پیاده به طرف محل حادثه اعزام شدند.
درکیا تصریح کرد: نیروهای امدادی اورژانس، زن ۶۵ ساله را که بر اثر سقوط از ارتفاع دچار شکستگی از ناحیه دست و صدمه دیدگی از ناحیه کمر و لگن شده بود را پس از پانسمان زخمها و فیکس نمودن شکستگی ها، با برانکارد به سوی محل استقرار آمبولانس در پایین کوه منتقل کرده وجهت تکمیل درمان به بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت انتقال دادند.
وی بیان کرد: با توجه به سخت گذر بودن برخی مناطق و کوهستانی بودن منطقه تامین بالگرد برای امداد رسانی سریعتر و بهتر ضروری است.
کوه خاییز با ۳۳ هزار هکتار در حوزه استحفاظی شهرستان های گچساران، کهگیلویه و بهبهان از سال ۷۷ از سوی شورای عالی محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شده است. /ایرنا


کد مطلب: 181377

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/181377/نجات-زن-۶۵-ساله-کوه-کهگیلویه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1