کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ارائه ۵ هزار خدمات دندانپزشکی / ۱۵ هزار زایمان طبیعی و رایگان / خریداری ۲۴ دستگاه آمبولانس برای استان

18 ارديبهشت 1395 ساعت 17:10


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان استان تنها مربوط به اجرای طرح تحول سلامت نیست، گفت: انجام ۵۰۰ عمل جراحی در منطقه محروم دیشموک از دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی است.
رضا چمن ظهر در همایش کاروان همدلی و همزبانی با اشاره به اینکه پیشرفت حوزه بهداشت و درمان استان تنها به خاطر اجرای طرح تحول سلامت نیست اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت در همه استان‌های کشور اجرا شد اما کهگیلویه و بویراحمد این طرح را بهتر از سایر استان‌ها اجرا کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهداف طرح تحول سلامت افزود: کاهش پرداختی از جیب مردم یکی از اهداف اجرای این طرح بود که قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت میزان پرداختی از جیب مردم در بخش بستری ۴۰ درصد بود اما در حال حاضر پرداختی مردم به ۵٫۵ درصد کاهش یافت.
وی واقعی شدن تعرفه‌های درمانی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و گفت: قبل از اجرای این طرح آسیب‌های جدی مانند دریافت هزینه‌های غیرمتعارف وجود داشت اما با اجرای این طرح هزینه‌های غیرمتعارف از بین رفت.
این مسئول با اشاره به بهبود فضای هتلینگ بیمارستانی افزود: بهبود فضای هتلینگ، تأمین دارو، تأمین تجهیزات و .... از دیگر اهداف طرح تحول سلامت است.
چمن تصریح کرد: انجام زایمان طبیعی و رایگان از دیگر اهداف این طرح بود که از زمان اجرای این طرح در اردیبهشت ۹۳ تاکنون ۱۵ هزار زایمان طبیعی و رایگان در بیمارستان‌های استان انجام شده که این دو برابر برنامه طرح است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دستاورد حوزه درمان استان فراتر از طرح تحول سلامت بود، افزود: در مناطق محروم استان با کمبود فضای فیزیکی مواجه بودیم که ساخت ۷۵ خانه بهداشت در مناطق محروم قبل از اجرای طرح تحول سلامت و در راستای بهبود فضای فیزیکی این مناطق بود.
وی اضافه کرد: نصب دستگاه ام.آر.آی بیمارستان‌های گچساران و دهدشت، دستگاه سی.تی.اسکن گچساران و یاسوج، جذب ۱۳۰ پزشک متخصص جزء برنامه‌های طرح تحول سلامت نبود اما اجرای این طرح در پیشرفت این حوزه مؤثر بود.
این مسئول با اشاره به افزایش سهم سلامت روستائیان گفت: سهم سلامت روستائیان در گذشته ۲۶ هزار تومان بود اما در حال حاضر این مبلغ به ۸۶ هزار تومان افزایش یافته است.
چمن با اشاره به مجوز احداث دو کلینیک تخصصی دهدشت و گچساران گفت: ۲۴ دستگاه خودروی آمبولانس برای فوریت‌های پزشکی و اورژانس‌های استان خریداری و توزیع شد که این جزء برنامه‌های طرح تحول سلامت نبود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیمارستان گچساران و امام سجاد یاسوج فاقد آی.سی.یو بزرگسالان بودند که این مشکل برطرف شد.
این مسئول اضافه کرد: از زمان اجرای طرح تحول سلامت تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ نفر با تعرفه‌های دولتی در کلینیک‌های استان ویزیت شدند.
چمن با اشاره به چندین دستاورد مهم دانشگاه افزود: انجام ۵۰۰ عمل جراحی توسط تیم خیرین سلامت در منطقه محروم دیشموک، ارائه ۵ هزار خدمات دندانپزشکی، برگزاری کنگره بین‌المللی خون با حضور ۱۵ کشور خارجی و تربیت دانشجوی رشته دستیاری جراحی از دیگر دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بود که اجرای این برنامه‌ها جزء طرح تحول سلامت نبود.
وی با اشاره به کاهش مرگ و میر مادران باردار و نوزادان در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مرگ و میر زنان باردار در استان ۵۰ درصد کاهش یافت که کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان از افتخارات دانشگاه است.
 


کد مطلب: 178958

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/178958/ارائه-۵-هزار-خدمات-دندانپزشکی-۱۵-زایمان-طبیعی-رایگان-خریداری-۲۴-دستگاه-آمبولانس-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1