کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فضاهای بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد نامطلوب است / مردم نگران هستند

15 ارديبهشت 1395 ساعت 14:05



نشست خیرین سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، استاندار و مسئولان استانی و خیرین حوزه سلامت برگزار شد.

nikbakht

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، قبل از ظهر امروز محمدرضا نیکبخت عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم از روند تکمیل بیمارستان بزرگ یاسوج و این همه تأخیر در ساخت آن نگرانند.


در این نشست که هر یک از اعضا نقطه نظرات خود را در زمینه‌های مختلف از جمله چگونگی کمک خیرین به حوزه سلامت استان بیان کردند نوبت به عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان و رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و کرمانشاه رسید.

محمدرضا نیکبخت اظهار کرد: در کل کشور بیش از ۱۰ هزار نفر خیر حوزه سلامت داریم که ۹۰ درصد آن‌ها پزشک نیستند.

وی گفت: پزشکان به هر صورت در کارهای خیر حوزه سلامت وظیفه سنگینی بر عهده دارند و نقش آن‌ها بسیار پررنگ است.

این پزشک کهنه‌کار کهگیلویه و بویراحمدی گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد به تنها چیزی که در راستای نهادینه کردن فرهنگ کمک به حوزه سلامت نیاز داریم فرهنگ‌سازی است که باید همه دستگاه‌های فرهنگی و فرهنگ‌ساز در این امر مشارکت داشته باشند.

رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با انتقاد از روند تکمیل برخی از فضاهای بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد خطاب به استاندار گفت: آقای استاندار؛ ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی در استان ما همزمان با بیمارستان بوشهر آغاز شد اما اکنون پس از گذشت سال‌ها از کلنگ‌زنی هر دو پروژه، در استان ما این بیمارستان تا رسیدن به بهره‌برداری به زمان بسیار زیادی نیاز دارد.

وی گفت: در حالی که بیمارستان بوشهر سال‌ها پیش آماده شد و اکنون در اختیار مردم است.

نیکبخت افزود: ساخت این بیمارستان را در زمان ما آغاز کردند و کلنگ آن در حالی بر زمین زده شد که از نظر زمین در مضیقه بودیم و همین مکان را هم با زحمت زیادی به دست آوردیم.

وی افزود: در دولت گذشته ما این کار را انجام دادیم اما اکنون نوبت شماست که آن را تکمیل کنید و برای ان پارکینگ در نظر بگیرید.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: در یک کلام بگویم که وضعیت فضاهای بیمارستانی در استان ما نامناسب است و به هیچ وجه جوابگوی طرح تحول سلامت نیست.

نیکبخت بیان کرد: مردم از بیمارستان‌های استان به خصوص در یاسوج عاصی شده‌اند و همواره از ما در کوچه و خیابان سراغ وضعیت ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی را می‌گیرند.

وی گفت: فضا برای حضور بیمار در بیمارستان‌ها وجود ندارد و همین موجب نگرانی مردم شده است.


کد مطلب: 178500

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/178500/فضاهای-بیمارستانی-کهگیلویه-بویراحمد-نامطلوب-مردم-نگران-هستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1