کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادواره ۳۴ شهید روحانی در دهدشت

14 ارديبهشت 1395 ساعت 0:26


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: یادواره ۳۴ شهید روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد سی‌ام اردیبهشت در دهدشت برگزار می‌شود.
سید مصطفی مهدی امروز در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار و مسئولان شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شده بود از یادواره شهدای روحانی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار داشت: یادواره ۳۴ شهید روحانی استان پایان اردیبهشت به میزبانی دهدشت برگزار خواهد شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در راستای برگزاری اجلاسیه بزرگ سرداران و شهدای استان که قرار است آبان‌ماه در مرکز استان برگزار شود، یادواره‌هایی در سطح شهرستان‌ها اجرا می‌شود.
مهدی با بیان این‌که فرهنگ ایثار و شهادت کشور ما را مستقل کرد،گفت: اگر این فرهنگ در جامعه کم رنگ شود یقینا جامعه به زوال کشانده می‌شود.
وی، فرهنگ ایثار و شهادت را مهمترین اسلحه در برابر توپ و تانک دشمن دانست و گفت: زمانی که دشمن با ابزار و ادوات جنگی به کشور ما حمله کرد تنها چیزی که دشمن از آن محروم بود و ما داشتیم، همین فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی بود.
مهدی افزود: قشر روحانی ۱۱ برابر اقشار دیگر نسبت به جمعیت خود شهید تقدیم نظام اسلامی کرده که از این تعداد ۳۴ شهید مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.
به گفته مهدی، شهرستان کهگیلویه با تقدیم ۱۰شهید روحانی نسبت به سایر شهرستان‌های استان پیشتاز بوده است.
این مسئول با اشاره به نقش مبلغان در ترویج دین و احکام اسلامی تصریح کرد: تلاش خستگی‌ناپذیر روحانیان استان ستودنی است.
مهدی تصریح کرد: شاید اگر روحانیت فکر انقلاب را از حوزه در ذهن مردم تبلیغ و ترویج نمی‌کرد امروز خبری از نظام اسلامی نبود.
اجلاسیه ۱۸۴۵ شهید کهگیلویه و بویراحمد آبان ماه برگزار می‌شود
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری یادواره شهدای روحانی استان در شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و گفت: این یادواره در ۳۰ اردیبهشت در شهر دهدشت برگزار می‌شود.
فتاح محمدی امروز در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان کهگیلویه که درسالن فرمانداری دهدشت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از راهبردهای مهم در کشور بحث فرهنگ ایثار و شهادت است.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حفاظت، پاسداری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه همگانی‌ است تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و آحاد مردم باید در این امر مهم مشارکت و در پاسداشت، تکریم و تجلیل این مجاهدت‌ها و ایثارگری‌ها بتوانند نقش فعال ایفا کنند.
محمدی به تحول بزرگ فرهنگی که امسال در استان انجام می‌شود اشاره کرد و افزود: اجلاسیه سرداران شهید و شهدای استان در آبان ماه به مدت ۴ روز در مرکز استان با حضور یکی از روسای قوای سه‌گانه برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در شهرستان‎‌ها فرماندار به عنوان رئیس و بنیاد شهید دبیر جلسه است افزود: به تبع آن کمیته شهرستان‌ها و اقشار وظیفه دارد که در شهرها فضاسازی محیطی و حتی در مسیرهای تردد بین شهرستانی فضای استان را به سمتی هدایت کند که بتوانیم فرهنگ شهادت و ایثارگری را احیا کنیم.
محمدی به برگزاری یادواره شهدای روحانی استان در شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و گفت: این یادواره در ۳۰ اردیبهشت در شهر دهدشت برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه به صورت متمرکز کنگره سردارن شهید در یاسوج تمثال یک هزار و هشتصدو چهل و پنج شهید استان را با کیفیت بالا طراحی می‌کند افزود: شهرداری یاسوج بخشی از این کار را انجام و مابقی آنها باید توسط شهرداری‌های دهدشت و گچساران انجام شود.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید تلاش کنیم که برگزاری یادواره‌ها کیفیت، اثربخشی و ماندگاری خوبی داشته باشد افزود: لازم است که مستند این یادواره‌ها ساخته و در چندین نوبت در صدا و سیما پخش تا فضای استان آماده شود.
محمدی با اشاره به اینکه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان از مهم‌ترین اهداف برگزاری یادواره‌ها است تصریح کرد: شهید با آن عمل مجاهدانه خود و با تقدیم مطلوب‌ترین سرمایه خویش یعنی جانش بالاترین معامله را با خداوند انجام داده و به اهداف بلند خویش دست پیدا کرده و ما برای مصونیت‌سازی و توانمندی خودمان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات لازم است که این یادواره‌ها را با کیفیت بالا برگزار کنیم.


کد مطلب: 178262

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/178262/یادواره-۳۴-شهید-روحانی-دهدشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1