کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ام آر آی گچساران افتتاح شد

5 ارديبهشت 1395 ساعت 13:00



 
پیشرفته ترین دستگاه ام آر آی شهرستان گچساران روز یکشنبه با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.




استاندار کهگیلویه وبویراحمد در آیین بهره برداری از این طرح گفت: این دستگاه با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال نصب شده است.
سید موسی خادمی افزود: این دستگاه از نوع فیلیپس (هلند) است که با راه اندازی آن بسیاری از مشکلات حوزه بهداشت و درمان گچساران تا حدود زیادی کاهش خواهد یافت.
وی طرح تحول نظام سلامت را یکی از طرحهای موفق و خوب دولت یازدهم دانست و تصریح کرد: با اجرای این طرح سطح خدمات بهداشتی و درمانی استان ارتقا چشمگیری یافت.


کاهش روند اعزام بیماران کهگیلویه و بویراحمد به سایر استان‌ها

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعزام بیماران به خارج از استان در دولت تدبیر و امید از ۳۰ به ۷ نفر در هر ۱۰۰۰ نفر کاهش داشته است.

سید موسی خادمی امروز در مراسم افتتاح مرکز ام.آر.آی این شهرستان اظهار کرد: افتتاح این مرکز گامی مؤثر در راستای خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به مردم گچساران و باشت است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به طرح تحول سلامت شده است، افزود: این طرح علاوه بر امکان دسترسی عموم مردم به خدمات بهداشتی و درمانی، فرصت‌های زیادی برای ارتقای خدمات درمانی در جامعه فراهم آورده است.

خادمی وضعیت بهداشتی و درمانی در شهرستان‌های گچساران و باشت را رو به افزایش دانست و یادآور شد: با وجود محرومیت‌های مالی و کمبود اعتبارات، با تلاش و رایزنی‌های صورت گرفته توسط نماینده این دو شهرستان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان، مرکز ام.آر.آی با تجهیزات پیشرفته به بهره‌برداری رسید.

مقام عالی اجرایی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: از سال ۹۲ تاکنون و همزمان با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، تحولاتی در عرصه سلامت در کشور ایجاد شده که این تحولات در استان برجسته‌تر و چشم‌گیرتر بوده است.

خادمی ادامه داد: با افتتاح این مرکز، خدمات جدید و مطلوبی از سوی دولت به مردم شهرستان‌های گچساران و باشت ارائه می‌شود و مردم برای انجام ام.‌آر.‌آی مجبور به سفر به شهرستان‌های دیگر نیستند.

وی با اشاره به خطرات اعزام بیمار برای انجام خدمات پزشکی به دیگر شهرستان‌ها و خارج از استان گفت: این کار علاوه بر خطرات فراوان و صرف زمان طولانی، هزینه‌های زیادی برای بیماران و خانواده‌های آنان در پی دارد.

خادمی عنوان کرد: در ابتدای دولت تدبیر و امید به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۳۰ نفر برای دریافت و انجام برخی خدمات پزشکی و درمانی به خارج از استان اعزام می‌شدند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با خدمات مطلوبی که از سوی دولت تدبیر و امید به ویژه در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته، افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی و خرید و نصب دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی مطلوب، آمار اعزام به هفت نفر در هر ۱۰۰۰ نفر کاهش یافته است.

خادمی تصریح کرد: پرداخت هزینه‌های زیاد درمان و دسترسی به خدمات درمانی مطلوب، یکی از دغدغه‌های اصلی بیماران و خانواده‌های آنان بوده که با تلاش‌های دولت تدبیر و امید و وزارت بهداشت و درمان، پیشرفت قابل توجهی در این زمینه صورت گرفته است.


جذب ۱۳۰ پژشک متخصص و فوق تخصص در کهگیلویه و بویراحمد

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز  گفت: نصب دستگاه ام. آر. آی یکی از نیازهای ضروری شهرستان گچساران بوده است.
رضا چمن با اشاره به کیفیت بالای این دستگاه افزود: در دولت یازدهم خدمات قابل ملاحظه ای به شهرستان گچساران ارائه شده است.
وی اظهارکرد: در سال گذشته ۱۶ پزشک متخصص و فوق تخصص در راستای اجرای طرح تحول سلامت در این شهرستان مستقر شدند.
چمن عنوان کرد: در طول دو سال اخیر و با اجرای طرح تحول نظام سلامت ۱۳۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در کهگیلویه و بویراحمد جذب و در این مدت نیز حدود ۱۵۰ هزار نفر تنها با پرداخت شش درصد هزینه های درمان در بیمارستان های استان بستری شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این مدت ۷۵ واحد خانه بهداشت روستایی در استان ساخته شد، سرانه درمان روستائیان استان از ۴۶۰ هزار ریال به ۸۶۰ هزار ریال افزایش یافت و هفت مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس جاده ای نیز در استان به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در بسیاری از شاخص‌های سلامت از جمله میزان مرگ و میر کودکان و نوزادان و میزان مرگ و میر مادران باردار در حد متوسط کشوری قرار دارد.
رضا چمن با اشاره به شعار هفته سلامت غلبه بر دیابت اظهار کرد: بیماری دیابت بیشتر در جامعه شهری اتفاق می‌افتد سبک زندگی نادرست و بی‌تحرکی از مهم‌ترین دلایل افزایش این بیماری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خدمات ارائه شده در سال‌های اخیر افزود: در سال‌های اخیر تلاش‌های فراوانی در زمینه مسائل بهداشت، درمان و سلامت استان انجام شده است با این وجود جای کار دارد و باید تلاش بیشتری کرد.

چمن با بیان این‌که در خصوص جلوگیری از بیماری‌های مزمن باید برنامه‌ریزی کرد، گفت: باید از اکنون نیاز آینده استان را پیش‌بینی کنیم و در راستای آن گام برداریم.

 وی عنوان کرد: در سال‌های گذشته در راستای افزایش خدمات بهداشتی و پزشکی استان گام‌های زیادی برداشته است و تداوم این برنامه‌ها نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها دارد.

چمن تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در بسیاری از شاخص‌های سلامت از جمله میزان مرگ و میر کودکان و نوزادان، میزان مرگ و میر مادران باردار در حد متوسط کشوری قرار دارد ولی همچنان با شرایط و نقطه مطلوب خیلی فاصله داریم.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر شاهد تحولات خوبی در زیرساخت‌ها و همچنین بهبود شاخص‌های سلامت در شهرستان‌های گچساران و باشت بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان این‌که در این شهرستان‌ها در بخش سلامت نسبت به استان وضعیت بهتری داریم، گفت: با تلاش و پیگیری استاندار استان و دیگر مسئولان توسعه و دگرگونی مطلوبی در حوزه بهداشت و درمان در این دو شهرستان صورت گرفت.

این مسئول به اجرای طرح تحول سلامت در استان اشاره کرد و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با یک محرومیت تاریخی در حوزه بهداشت و سلامت مواجه است که اگر طرح تحول سلامت در کشور اجرا نمی‌شد نیاز بود که در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شود.

توزیع ۳۲ دستگاه آمبولانس

این مسئول خاطرنشان کرد: توسعه مراکز فوریت‌های پزشکی و اضافه شدن بیش از ۷ واحد فوریت‌های پزشکی بین جاده‌ای و توزیع ۳۲ دستگاه آمبولانس در بین مراکز و فوریت‌های پزشکی از اقدامات انجام شده طی دو سال اخیر است.


 

 


کد مطلب: 175996

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/175996/ام-آر-آی-گچساران-افتتاح

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1