کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همایش سفیران سلامت در یاسوج / کشف ۴۳ کیلوگرم تریاک در یاسوج /واگذاری ۷۰۰ نیروگاه خورشیدی به عشایر استان/ اجلاسیه شهدای کهگیلویه و بویراحمد

31 فروردين 1395 ساعت 23:09


خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
همایش سفیران سلامت دانش‌آموزی در یاسوج برگزار شد
 
همایش سفیران سلامت دانش‎آموزی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان، مدیر و کارشناسان مرکز بهداشت بویراحمد و سفیران سلامت دانش‌آموزی چهار شهرستان بویراحمد، باشت، گچساران و دنا در یاسوج برگزار شد.
سفیران سلامت دانش‌آموزی در کهگیلویه و بویراحمد، دانش‌آموزان پایه مقطع متوسطه دوم هستند که توسط مراکز بهداشتی و درمانی تحت آموزش قرار گرفته و آموزش‌های سلامت و بهداشت را به همسالان و خانواده منتقل می‌کنند.
 
طرح سفیران سلامت با همکاری آموزش و پرورش و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست که طی آن دانش‌آموزانی که بعنوان سفیر سلامت شناخته می‌شوند. آموزش‌های لازم در زمینه بهداشت، سلامت، شناخت بیماری‌ها، خودمراقبتی و... دریافت و به همسالان خود منتقل می‌نمایند.
کارشناس مسئول آموزش ارتقای سلامت مرکز بهداشت استان نیز با بیان اینکه همایش سفیران سلامت دانش‌آموزی چهارشهرستان بویراحمد، دنا، گچساران و باشت در یاسوج برگزار شد، گفت: در سایر شهرستان‌ها نیز این همایش با حضور مسئولان شهرستانی و سفیران سلامت برگزار شد.
سید فاضل زینت مطلق از حضور حدود ۱۰۰ سفیر سلامت دانش‌آموزی در یاسوج خبر داد و افزود: در این همایش از ۴۰ سفیر سلامت فعال دانش‌آموزی و ۸ نفر از مدیران آنها تجلیل به عمل آمد.
وی تعداد سفیران سلامت دانش‌آموزی در استان را هزار و ۶۸۰ نفر عنوان و بیان کرد: دانش آموزان مقطع دوم متوسطه در کل استان به عنوان سفیر سلامت دانش آموزی انتخاب شدند.
زینت مطلق تصریح کرد: این همایش به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر بین مربیان آموزش سلامت، مدیران مدارس، سفیران سلامت و در مجموع بین آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی است.
همچنین مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد طرح سفیران سلامت را یکی از مهمترین طرح‌ها در حوزه جلب مشارکت دانش‌آموزان و در راستای ارتقای سلامت در مدارس خواند و گفت: دانش‌آموزان می‌توانند با فراگیری آموزش‌های سلامت آن را به همسالان خود منتقل کنند و در فرآیند سلامت در مدارس نقش ویژه‌ای داشته باشند.
هادی زارع‌پور افزود: طرح سفیران سلامت به راتقای بهداشت، سواد و سلامت دانش‌آموزان و محیط مدرسه کمک می‌کند.
 
 سفیران سلامت فرصتی برای فرهنگسازی وتوسعه مشارکت مردم در امر سلامت
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: سفیران سلامت دانش آموزی فرصتی برای فرهنگسازی وتوسعه مشارکت مردم در امر سلامت هستند.
هادی زارع پور در همایش سفیران سلامت دانش آموزی افزود: چهار هزار دانش آموز در۱۱۰مدرسه طرح سفیران سلامت را اجرا می کنند.
وی عنوان کرد: این همایش با هدف ارتقاء وضعیت سلامت دانش آموزان دوره متوسطه دوم، آموزش مفاهیم سلامت وتوانمندسازی دانش آموزان، ارتقاء سواد سلامت وتوسعه خودمراقبتی برگزار شد.
زارع پور اظهارکرد: نسبت تعداد دانش آموزان استان به مراقبت بهداشتی مدارس ابتدایی ۳۹۶ و درکشور ۴۰۹ و در دوره متوسطه ۱۷۷و در کشور ۲۳۸ است که در هردومورد از میانگین کشوری استان وضعیت مناسبی دارد.
وی تصریح کرد: تحقق مشارکت در سلامت مستلزم تقویت منابع دولتی نیز است.
در این همایش که دانش آموزان دختر برگزیده طرح سفیران سلامت دانش آموزی سراسر استان حضور داشتند از ۵۰ دانش آموز برتر تجلیل شد.
 طرح همیار دامپزشکی در روستاهای کهگیلویه وبویراحمد اجرا می شود
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح همیار دامپزشکی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان اجرا می شود.
 
عبدالله بهمنش افزود: علاقمندان می توانند با مراجعه به نهادهای دامپزشکی شهرستانها و دریافت کارت به عنوان رابط دامپزشکی در روستاها فعالیت کنند.
وی هدف از اجرای طرح همیار دامپزشک در روستاها را بهبود اطلاع رسانی و هماهنگی بین دامداران روستایی با اکیپ های دامپزشکی اعلام کرد.
بهمنش تصریح کرد: اجرای این طرح نقش مهمی در ارتقا بهداشت دامهای روستایی و عشایر دارد.
وی بیان کرد: همیارن دامپزشک از حمایت های تشویقی از جمله ارائه خدمات دامپزشکی بهره مند خواهند شد.
 
 ۴۳ کیلوگرم تریاک در محور یاسوج - اصفهان کشف شد
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۴۳ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در محور یاسوج - اصفهان کشف و ضبط شد.
سرهنگ سعید بالش زر افزود: این مقدار مواد مخدر در خودرو حمل میوه جاسازی شده بود.
وی اظهارکرد: در این راستا سه باند توزیع مواد مخدر متلاشی، چهار دستگاه خودرو توقیف و ۱۰ نفر نیز دستگیر شدند.
سال گذشته بیش از چهارتن مواد مخدر از قاچاقچیان و سوداگران مرگ در کهگیلویه وبویراحمد کشف و ضبط شد.
افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن با شرکت هزار و ۹۲ دانش‌آموز پسر کهگیلویه و بویراحمدی
با حضور هزار و ۹۲ دانش‌آموز پسر، سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن- نماز و عترت کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.
هادی زارع‌پور امروز در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن- نماز و عترت دانش‌آموزان پسر کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآن- نماز و عترت برای نوجوانان و جوانان ظرفیت بزرگی برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: قرآن و سنت عظیم‌ترین منبع معارف الهی هستند که با تمسک و توسل به آنان در مسیر سعادت قرار می‌گیریم.
وی به اقدامات خوب آموزش و پرورش کهگیلویه بویراحمد در برگزاری این دوره از مسابقات اشاره و  تصریح کرد: قرآن کتاب هدایت و سعادت است و جزء با بهره‌گیری از مفاهیم بلند قرآنی سعادت میسر نمی‌شود.
زارع‌پور افزود: در این مسابقات هزار و ۹۲ دانش‌آموز پسر در ۱۴ رشته به مدت ۳ روز رقابت می‌کنند.
وی گفت: در مرحله آموزشگاهی این مسابقات ۸۱ هزار ۹۶۰ دانش‌آموز شرکت کردند و ۲۶ هزار ۹۹۲ نفر به مرحله شهرستانی راه یافتند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برگزاری این مسابقات روح معنویت را در فرزندان تعالی می‌بخشد که خوشبختانه دانش‌آموزان سراسر استان استقبال خوبی از این مسابقات داشتند.
این مسئول تصریح کرد: دانش‌آموزان پسر در ۱۴رشته حفظ عمومی، حفظ ویژه در بخش‌های ۵ و ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ جزء، تحقیق، ترتیل، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، انشاء، نماز، احکام، اذان و مداحی با هم رقابت می‌کنند.
زارع‌پور افزود: در طول برگزاری مسابقات دانش‌آموزان از برنامه‌های فرهنگی و هنری و زیارتی و محافل انس با قرآن استفاده می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰۰ نفر از همکاران فرهنگی به عنوان عوامل اجرایی در این مسابقات حضور دارند و دانش‌آموزان را در این دوره از مسابقات همراهی می‌کنند.
وی از حضور برگزیدگان این دوره از مسابقات در مرحله کشوری خبر داد و گفت: ۴۰ دانش‌آموز برگزیده این مسابقات تابستان امسال در مرحله کشوری شرکت می‌کنند.
دانش‌آموزان برگزیده قرآن از ۱۳ شهرستان و منطقه استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در پارک ساحلی یاسوج حضور یافته و پس از آن رژه خودرویی در خیابان‌های شهر انجام و از ساعت ۱۶ در راهپیمایی قرآنی دانش‌آموزان با استقبال مردمی و عبور از خیابان‌های شهر به مصلی امام خمینی(ره) شهر یاسوج ادامه یافت و هم‌اکنون مراسم افتتاحیه با حضور دانش‌آموزان برگزیده قرآنی-مسئولان استان و شهرستان بویراحمد در مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.
 
شورای آمایش سرزمین حوزه آبخیزداری در کهگیلویه‌وبویراحمد تشکیل می‌شود
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل شورای آمایش سرزمین حوزه آبخیز در این استان خبر داد و گفت: هر نوع فعل و انفعال در این حوزه باید تحت مدیریت این شورا انجام شود.
مجید محنایی ظهر امروز در یازدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران با اشاره به جمعیت۷۰۰ هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: این استان یک درصد جمعیت و ۱۱ درصد منابع آبی کشور را دارد و ۸۰ درصد مساحت این استان را مراتع و جنگل‌ها تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه بیش از ۵۳ درصد منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد عرصه‌های جنگلی است، افزود: از این میزان نیز  ۸۰ درصد را گونه درخت بلوط تشکیل می‌دهد.
محنایی به وجود منابع خدادای نفت در استان نیز اشاره داشت و تصریح کرد: در صورتی که از نظر درآمد سرانه نفت استان را خودمان بهره‌برداری کنیم مقام اول را در کشور خواهیم داشت این در صورتیست که این استان در حال حاضر از نظر درآمد سرانه در کشور مقام آخر را دارد.
وی به نرخ بالای رشد بیکاری در این استان اشاره داشت و ادامه داد: مشارکت اقتصادی استان نیز ۴ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه این موارد در حالی است که این استان همواره در حمایت از نظام و مشارکت‌های مردمی در کشور مقام اول را داشته و از نظر حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل نیز نسبت به جمعیت استان با ۳۳ هزار رزمنده مقام اول را دارا بود و در عرصه های مختلف توانسته است برای انقلاب مثمرثمر باشد.
محنایی با بیان اینکه به نظر می‌رسد این همایش در پی حاکم  کردن مدیریت جامع در حوزه‌های آبخیزداری باشد، ابراز امیدواری کرد: خروجی این همایش مشارکت همه اقشار در مدیریت حوزه آبخیزداری باشد.
وی از تشکیل شورای مدیریت حوزه آبخیزداری استان به ریاست استاندار تشکیل خبر داد و ابراز کرد: همه دستگاه‌های تأثیرگذار در این حوزه تحت مدیریت این شورا عمل کرده و این مدیریت ساماندهی همه امور را انجام خواهد داد.
 
 ۷۰۰ نیروگاه خورشیدی به عشایر کهگیلویه وبویراحمد واگذار می شود
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از برنامه ریزی برای واگذاری ۷۰۰ نیروگاه خورشیدی به عشایر استان در سال جاری خبرداد.
داود راهزادی در نشستی با مدیران و کارشناسان حوزه فنی شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: باوجود تمامی مشکلات اعتباری که در سال گذشته وجود داشت اما به لطف خدا و همت دولتمردان ، ۵۷ پروژه برق رسانی روستایی با اعتباری بالغ بر ۹۱ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال در مناطق مختلف این استان اجرایی شد.
وی تعداد خانوار روستایی و عشایری بهره مند شده از اجرایی شدن پروژه های برق رسانی در کهگیلویه و بویراحمد را ۹۵۲ خانوار عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: برق رسانی به ۲۵ روستا زیر ۲۰ خانوار ، احداث روشنایی معابر بیش از ۷۰ روستا و تعویض شبکه های سیمی بیش از ۱۵۰ روستا به کابل خود نگهدار از مهمترین خدمات ارائه شده به روستانشینان این استان در سال گذشته بوده است.
راهزادی از احداث روشنایی معابر ۱۰۰ روستا در سا لجاری با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال ذکر کرد.
وی گفت: در حوزه برق رسانی به روستاهای زیر ۱۰ خانوار در کهگیلویه و بویراحمد در حال برنامه ریزی هستیم و بزودی تعداد این روستاها مشخص می شود.
ادارات و نهادها در زمینه ترویج ارزش های دفاع مقدس رسالت بزرگی دارند
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه ادارات و نهادها به خصوص نهادهای فرهنگی در زمینه گردآوری، چاپ و نشر ارزش های دوران دفاع مقدس وظیفه و رسالت بزرگی برعهده دارند.
آئین رونمایی از کتاب «فتاح» شامل خاطرات آزاده کهگیلویه و بویراحمدی، ظهر امروز(۳۱ فروردین) با حضور مسئولان استانی، حوزه هنری کشور، مسئولان شهرستان بویراحمد و جمعی از رزمندگان و آزادگان دوران دفاع مقدس در محل کتابخانه آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی یاسوج رونمایی شد.
سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این آئین، گفت: همه کارهایی که از نظر هنر نویسندگی ارزشمند هستند زمانی به اوج خود می رسند که همه ابعاد را درنظر بگیرند.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس این ویژگی را دارد، اظهار داشت: ما در این دوران همه چیز را در اوج خود داشتیم و اینکه عنوان تقدس به آن تعلق گرفته، از این لحاظ است.
بوعلی، یکی از ابعاد تقدس را بعد الهی دانست که اوج آن را در دوران دفاع مقدس دیدیم و یادآور شد: اوج تقدس این است که یک نفر حاضر شود همه وجود خود (جان) را بدون توقف برای اثبات بندگی و رضایت خداوند هدیه کند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس عنوان کرد: از بعد عاطفی نیز در طول دوران دفاع مقدس اوج هنرنمایی، ابتکار، شجاعت احساسات و عواطف انسانی را می توان دید.
بوعلی، خاطرنشان کرد: یکی از ابزارها و رسانه هایی که می تواند پیام رزمندگان دوران دفاع مقدس را به نسل بعدی منتقل کند، کتاب است.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، اذعان کرد: امروز در هر عرصه ای که نیاز باشد موضوعی را اثبات کنیم از ما استناد می خواهند و سند هم باید معتبر باشد.
وی ادامه داد: اسلام و دین کتاب را مبنا قرار می دهد؛ یعنی کتاب استنادی است از آنچه که وحی و از جانب خداوند بیان شده است.
بوعلی، افزود: در این زمان برای بیان خاطرات دوران دفاع مقدس در بین نسل های بعد به همین سند، یعنی کتاب مراجعه می کنند.
این یادگار جنگ هشت ساله عنوان کرد: نوشتن کتاب خاطرات دوران دفاع مقدس توسط خود شاهدان عینی و رزمندگان حاضر در جبهه ها، ادای دینی به حماسه و ایثارگری رزمندگان در دفاع از کیان اسلامی است.
وی به مطالب کتاب «فتاح» اشاره و اظهار داشت: این کتاب که توسط آزاده هم استانی بیان شده یک تخیل نیست؛ بلکه واقعیتی بوده که رخ داده است.
بوعلی، خاطرنشان کرد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در میدان نبرد مردانه و با نهایت جسارت، شجاعت و ارادت به دین، امام و رهبری نقش ایفا کردند.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه ادارات و نهادها به خصوص نهادهای فرهنگی در زمینه گردآوری، چاپ و نشر ارزش های دوران دفاع مقدس وظیفه و رسالت بزرگی برعهده دارند.
شایان ذکر است، کتاب «فتاح» شامل خاطرات فتاح محمدی، آزاده کهگیلویه ‌و بویراحمدی از زندان‌ های بعثی عراق است که در قطع رقعی و در ۳۵۳ صفحه با تیراژ۲۵۰۰ نسخه توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.
کتاب «فتاح» توسط میترا رفیعی مسئول واحد مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری استان کهگیلویه‌ و بویراحمد گردآوری و تدوین شده است.
کتاب «فتاح» در جشنواره تولیدات مراکز استانی حوزه هنری که در مهرماه سال گذشته در اصفهان برگزار شد، در بخش کتاب ‌های تدوینی دفاع مقدس جایزه دوم جشنواره را کسب کرد.
 
پیش‌بینی حضور ۱۰ هزار نفر در مساجد کهگیلویه و بویراحمد برای مراسم اعتکاف
 
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۰ هزار نفر در مراسم اعتکاف در مساجد استان شرکت کنند.
حجت‌الاسلام سید عبدالرشید موسو‌ی‌متین ظهر امروز در نشست رابطان فرهنگی با هیأت امنای مساجد استان در خصوص برگزاری مراسم معنوی اعتکاف گفت: اعتکاف مهمترین رویداد معنوی و فرهنگی است که چند سال اخیر با همکاری هیأت امنای مساجد، هیئت‌های مذهبی، روحانیون مستقر و ائمه جماعت در استان برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری مطلوب این مراسم معنوی انجام شده و ۱۰۰ مسجد آماده برگزاری این مراسم معنوی هستند.
وی بر برگزاری مطلوب برنامه‌های این مراسم معنوی تأکید کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در این مراسم معنوی ۱۰ هزار نفر معتکف شوند.
این مسئول با اشاره به حضور روحانیون حوزه علمیه قم گفت: از روحانیون حوزه علمیه قم برای سخنرانی در این مراسم دعوت شده، ضمن اینکه از ظرفیت روحانیون نیز استفاده می‌شود.
موسوی‌متین اضافه کرد: در طول مدت برگزاری مراسم اعتکاف محافل انس با قرآن در مساجد برگزار می‌شود، همچنین ۱۰ هزار اقلام فرهنگی در زمینه اعتکاف و احکام آن بین معتکفین توزیع می‌شود.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با همکاری حوزه‌های علمیه خواهران و برادران تعدادی از طلاب این حوزه‌ها با حضور در مراسم اعتکاف در خصوص آداب اعتکاف و همچنین فضایل حضرت علی(ع) سخنرانی می‌کنند.
وی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در سال گذشته تصریح کرد: مراسم اعتکاف سال گذشته در ۶۴ مسجد برگزار و حدود ۷ هزار نفر در آن شرکت کردند.
این مسئول خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد معتکفین سال گذشته را خانم‌ها تشکیل دادند، ضمن اینکه بیش از ۷۰ درصد شرکت کنندگان در این مراسم معنوی نوجوانان و جوانان بودند.
اجلاسیه شهدای کهگیلویه و بویراحمد آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجلاسیه شهدای این استان آبان ماه سال جاری در یاسوج برگزار می‌شود.
سردار یدالله بوعلی ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب فتاح، گفت: همه کارهایی که از نظر هنر نویسندگی ارزشمند هستند زمانی به اوج خود می‌رسند که همه ابعاد را در نظر بگیرند.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دفاع مقدس همه ابعاد و ویژگی‌ها را داشت، اظهار کرد: ما در این دوران همه چیز را در اوج خود داشتیم و اینکه عنوان تقدس به آن تعلق گرفته، به همین خاطر است.
وی با بیان اینکه بعد الهی یکی از ابعاد تقدس است که اوج آن را در دوران دفاع مقدس دیدیم، یادآور شد: اوج تقدس این است که یک نفر حاضر شود جان خود را بدون توقف و برای اثبات بندگی و رضایت هدیه کند.
مقام ارشد نظامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: رزمندگان ما در طول هشت سال جنگ تحمیلی مجاهدت و رشادت‌های فراوانی از خود به یادگار گذاشتند که این رشادت‌ها در قالب هنر برای مردم و نسل بعد از جنگ به نمایش گذاشته می‌شود.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد چاپ و انتشار کتاب در حوزه دفاع مقدس را یکی دیگر از راه‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد آثار خوبی در این حوزه به چاپ رسیده که امیدواریم شاهد چاپ آثار بیشتری باشیم.
وی با بیان اینکه ارائه چندین اثر ملی در حوزه ادبیات پایداری در استان کار ارزشمندی است، افزود: چرا استان کهگیلویه و بویراحمد نباید نقشی در ارزش‌ها و شاخص‌های علمی کشور داشته باشد، بستر و زمینه‌های لازم برای برای ارائه آثار در حوزه ادبیات پایداری در استان فراهم است.
مقام ارشد نظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نویسندگان و کسانی که در حوزه ادبیات پایداری تلاش و فعالیت می‌کنند کتاب‌های بیشتری در خصوص دفاع مقدس ارائه دهند.
بوعلی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری اجلاسیه شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: اجلاسیه شهدای استان، آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هر چه بیشتر در حوزه دفاع مقدس آثار ارائه شود در اجلاسیه شهدای استان حرف بیشتری برای گفتن داریم.
 
پیش‌بینی واگذاری ۷۰۰ نیروگاه خورشیدی برای برق‌رسانی به عشایر کهگیلویه و بویراحمد
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای حفظ بافت جامعه عشایری واگذاری ۷۰۰ نیروگاه خورشیدی به جامعه عشایری استان پیش‌بینی شده است.
داوود راهزادی ظهر امروز در دیدار با مدیران و کارشناسان حوزه فنی شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در سال گذشته ۵۷ پروژه شرکت توزیع نیروی برق در روستاهای استان اجرایی شد.
این مسئول به هزینه این تعداد پروژه اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباراتی بیش از ۹۱ میلیارد ریال در استان اجرایی شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بیان کرد: بیش از ۹۵۰ خانوار روستایی و عشایر در این تعداد پروژه و با این اعتبارات از خدمات شرکت برق برخوردار شدند.
این مسئول خدمات‌رسان تصریح کرد: کارهای زیادی در سال گذشته توسط شرکت توزیع نیروی برق استان انجام شد که از جمله آن‌ها می‌توان به احداث و ایجاد روشنایی در معابر بیش از ۷۰ روستا در استان اشاره کرد.
راهزادی در ادامه گفت: تعویض شبکه‌های قدیمی و فرسوده از حالت سیمی به کابل‌های خودنگهدار در ۱۵۰ روستا از دیگر خدمات شرکت توزیع نیروی برق بوده است.
وی افزود: برق‌رسانی به روستاهای زیر ۲۰ خانوار یکی دیگر از اقدامات ارزنده شرکت توزیع نیروی برق بوده که در ۲۵ روستا این کار انجام شد.
این مسئول خدمات‌رسان در استان کهگیلویه و بویراحمد به سایر فعالیت‌هایی که توسط شرکت توزیع نیروی برق استان در آینده انجام خواهد شد اشاره کرد و گفت: با اعتبارات ۲۰ میلیارد ریالی روشنایی معابر ۱۰۰ روستا را در دستور کار قرار خواهیم داد.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: برق‌رسانی به ۲۵ روستا زیر ۲۰ خانوار، احداث روشنایی معابر بیش از ۷۰ روستا و تعویض شبکه‌های سیمی بیش از ۱۵۰ روستا به کابل خودنگهدار از مهمترین خدمات ارائه شده به روستانشینان این استان در سال گذشته بوده است.
راهزادی برق‌رسانی به عشایر را یکی دیگر از کارهایی دانست که برای حفظ بافت جامعه عشایری و جلوگیری از تبدیل وضعیت زندگی عشایری به روستایی و شهرنشینی بسیار مهم دانست و گفت: واگذاری تعداد ۷۰۰ نیروگاه خورشیدی به جامعه عشایری نیز پیش‌بینی شده است.
 
اسارت یک دانشگاه بود
آزاده کهگیلویه و بویراحمدی، گفت: اسارت در زندان های عراق علیرغم همه محدودیت ها، محرومیت ها، سختی ها، تلخی و حتی شیرینی ها یک دانشگاه بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مراسم رونمایی از کتاب «فتاح» شامل خاطرات آزاده کهگیلویه و بویراحمدی، ظهر امروز(۳۱ فروردین) با حضور مسئولان استانی، حوزه هنری کشور، مسئولان شهرستان بویراحمد و جمعی از رزمندگان و آزادگان دوران دفاع مقدس در محل کتابخانه آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی یاسوج رونمایی شد.
 
فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این رونمایی به آیه ۳۰ سوره فصلت« إِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلائِکَهُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّهِ الَّتی‏ کُنْتُمْ تُوعَدُونَ» اشاره کرد و گفت: به مصداق این آیه رسالت و وظیفه بزرگی را برعهده داریم.
وی در ادامه با بیان اینکه اسارت در زندان های عراق علیرغم همه محدودیت ها، محرومیت ها، سختی ها، تلخی و حتی شیرینی ها یک دانشگاه بود، اظهار داشت: در این دانشگاه هرکسی به میزان تلاش و انگیزه ای که داشت، می توانست از ظرفیت آن استفاده کند.
محمدی، افزود: هرچند که جسم فرزندان برومند این کشور در دست عراقی ها اسیر بود، ولی اسرا اسارت را با عراقی ها به اسارت گرفتند.
این آزاده کهگیلویه و بویراحمدی، عنوان کرد: آن چیزی که در دوران اسارت و زندان های مخوف بعثی عراق مدیریت می کرد افکار، اهداف و چشم انداز بلندی بود که اسرا تدوین و طراحی کرده بودند.
وی یادآور شد: شخصیت بزرگی نظیر حجت الاسلام ابوترابی برای هدایت، مدیریت و حفاظت از جسم، روح، فکر و اندیشه انقلابی اسرا هزینه های بسیاری متحمل شدند.
محمدی، اذعان کرد: این شخصیت بزرگ خود را هزینه کرد تا این سرمایه بتواند پایدار مانده و روزی به کشور برگردد و در خدمت به مردم ایران اسلامی قرار گیرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ما هرکجا و در هر زمانی هستیم، رسالتی را برعهده داشته و انسان همیشه تکالیفی را خواهد داشت که باید به آنها عمل کند.
وی با بیان اینکه وقتی که زمان جنگ است باید اسلحه به دست گرفته و زمانی دیگر باید به رسالت زینبی خود عمل کنیم، خاطرنشان کرد: انسان وقتی در دوران خدمت گذاری و سازندگی قرار دارد باید بتواند در راستای نشر، حراست و حفاظت از این اهداف بلند اقدام کند.
این آزاده کهگیلویه و بویراحمدی، گفت: ما در هر شرایطی وظایف و رسالتی نسبت به جامعه و کشور برعهده داریم و امیدوارم که مسئولان نظام و کشور قدردان این مجاهدات ها و ایثارگری ملت ایران باشند.
 
شایان ذکر است، کتاب «فتاح» شامل خاطرات فتاح محمدی، آزاده کهگیلویه ‌و بویراحمدی از زندان‌ های بعثی عراق است که در قطع رقعی و در ۳۵۳ صفحه با تیراژ ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.
کتاب «فتاح» توسط میترا رفیعی مسئول واحد مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری استان کهگیلویه‌وبویراحمد گردآوری و تدوین شده است.
کتاب «فتاح» در جشنواره تولیدات مراکز استانی حوزه هنری که در مهرماه سال گذشته در اصفهان برگزار شد، در بخش کتاب ‌های تدوینی دفاع مقدس جایزه دوم جشنواره را کسب کرد.


کد مطلب: 175524

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/175524/همایش-سفیران-سلامت-یاسوج-کشف-۴۳-کیلوگرم-تریاک-واگذاری-۷۰۰-نیروگاه-خورشیدی-عشایر-استان-اجلاسیه-شهدای-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1