کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاهش بروکراسی‌ها عوامل مهم در جذب سرمایه گذار است

28 فروردين 1395 ساعت 17:42


نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد در دیدار مدیران صنعتی استان گفت: در راه فراهم آوردن زیرساخت‌های توسعه اگر آیین نامه‌هایی سیالی وجود دارد که بشود از آن صرف نظر کرد و به سمت حل مشکلات یا بر آن تاکید کرد به سمت حل مشکلات به آن‌ها پناه ببریم و زمینه رشد و شکوفایی استان را فراهم کنیم. IMAG3773
آیت الله ملک حسینی اظهار داشت: اگر قوانین و ضوابط نباشند افراد سودجو تمامی منابع و معادن استان را غارت می‌کنند و از سویی اگر قوانین، ضوابط و آیین نامه‌ها باشند بسیاری از این منابع در عرصه اقتصاد معطل می‌مانند پس رهایی از قانون یعنی سودجویی و کثرت قوانین یعنی محدودیتی که جلوی شکوفایی را می‌گردد که می‌بایست در این زمینه ‌‌نهایت دقت شود.
وی گفت: بخشی از زیر ساخت‌های اقتصاد مقاومتی باید در گذشته اتفاق می‌افتاد و اکنون این پیچیدگی قوانین و محدویت‌ها در همه بخش‌ها وجود دارد که باید زمینه سازی لازم در خصوص کاهش این پیچیدگی‌ها انجام پذیرد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: یکی از طرح‌هایی که دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی تصمیم به اجرای آن گرفت طرحی است که در بعضی از کشور‌ها اجرا شده و باید مشابه سازی و اصلاح شود.
آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: کار‌شناسان امروز جامعه ما که عالمان اقتصادی هستند با مشاهده و بررسی، بسیاری از طرح‌ها و الگوهایی که برای برون رفت از مشکلات در بسیاری از کشور‌ها همچون ترکیه و برزیل اجرا شده را با اصلاح در کنار مشابه سازی و تلفیقی از حرکت دولت و ملت باید در درون کشور اجرایی نمایند.
وی اظهار داشت: امروزه زیرساخت یعنی آن جزیی که دولت باید در اختیار بخش‌ها و نهادهای مردمی قرار دهد تا ترکیبی از زیرساخت و روساخت حیثیت اقتصادی جامعه را بسازد و در بحث زیرساخت باید اتفاقی فرا‌تر از آنچه به ذهن می‌آید باید صورت گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: در راه فراهم آوردن زیرساخت‌های توسعه اگر آیین نامه‌هایی سیالی وجود دارد که بشود از آن صرف نظر کرد و به سمت حل مشکلات یا بر آن تاکید کرد به سمت حل مشکلات به آن‌ها پناه ببریم و زمینه رشد و شکوفایی استان را فراهم کنیم.
آیت الله ملک حسینی خاطر نشان کرد: بدون شک ضرورت امروز ما ایجاد فضا در جهت سرمایه گذاری‌ها اعم از سرمایه گذار داخلی و افرادی که می‌توانند فعالیت کنند و توان ریسک کردن را دارند و چه تجربه کار و چه از بیرون سرمایه گذارانی بیایند و موجب بالندگی اقتصادی استان بشوند و وجود امنیت و همراهی و حمایت از سرمایه گذار و کاهش بروکراسی‌ها و موانع عواملی مهم در جذب سرمایه گذار در استان خواهد بود.
وی در پایان گفت: امروزه دخالت در حوزه‌ای که تخصص شخص نیست به صورت آفتی در جامعه درآمده است و اثرگذاری یک کار زمانی است که هر کاری به صاحب فن و تخصص‌‌ همان کار واگذار گردد.


کد مطلب: 174967

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/174967/کاهش-بروکراسی-ها-عوامل-مهم-جذب-سرمایه-گذار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1