کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مسابقه بزرگ «ولادت تا ولادت» در مادوان برگزار شد

16 فروردين 1395 ساعت 13:01


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ضمن برشمردن فضائل حضزت زهرا(سلام الله علیها)، افزود: باید روش ما مبتنی بر فضایل، سیره و سلوک حضرت زهرا(سلام الله علیها) باشد.
dehbani
مسابقه بزرگ فرهنگی «از ولادت تا ولادت» امروز(۱۶ فروردین) با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاران ایشان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و دیگر مسئولان شهرستانی در حسینیه سیدالشهداء(علیه السلام) مادوان برگزار شد.
رضا دهبانی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این برنامه فرهنگی، گفت: باید روش ما مبتنی بر فضائل، سیره و سلوک حضرت زهرا(سلام الله علیها) باشد.
وی اظهار داشت: همواره در مبانی دینی و در سیره به ما گفته اند مراتبی برای نفس انسان وجود دارد و بهترین مرتبه این است که انسان به مرحله ای می رسد که به جز خداوند کسی را نمی شناسد.
دهبانی پور عنوان کرد: انسان می تواند تا جایی رشد و ارتقاء پیدا کند که می تواند مرتبه جانشینی خدا را به دست آورد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: انسانی هایی نمونه هستند که عملکرد، حسنات و راه و روش آنها برگرفته از زندگی اهل بیت(علیهم السلام) بوده و این موضوع در همه معارف الهی بیان شده است.
وی یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام(صل الله علیه وآله وسلم) یکی از انسان های بزرگی است که به عنوان الگو و نمونه انسان ها قلمداد می شود و همه بشر باید از زندگی ایشان الگو بگیرند.
دهبانی پور با اشاره به اینکه پیامبر اولاد و اطرافیان خود را به عنوان الگو معرفی می کند، ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در بین آنها الگو و نمونه ای نه تنها برای زنان عالم؛ بلکه برای مردان نیز می تواند الگوی کاملی باشد.

این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد افزود: حضرت فاطمه(سلام الله علیها) نه تنها دختر پیامبر است؛ بلکه مادر و سرپرست است.
وی حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را نخستین شهیده عالم دانست و خاطرنشان کرد: ایشان برای دفاع از حریم ولایت تا مرز شهادت پیش رفت.
دهبانی پور حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را در همسرداری نمونه خواند و گفت: ایشان در عفت و پاکدامنی سرآمد زنان عالم بودند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را در تربیت فرزندان بی نظیر دانست و تاکید کرد: ایشان قهرمانانی را تربیت کرد که نمونه آن امام حسین(علیه السلام) بوده که امروز در سراسر عالم به عنوان الگوی ایثار و فداکاری مطرح است.
وی زهد، تقوا و عبادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) را زبانزد همگان عنوان و اظهار داشت: این بانوی بزرگوار در پرتو این فضائل فرزندانی را تربیت کرد که هرکدام به عنوان الگو و فضایل اخلاقی فراوان زبانزد هستند.
دهبانی پور شخصیت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را در همه مسائل مثال زدنی عنوان کرد و گفت: ویژگی هایی که پیامبر داشت در وجود دخترش اثرگذار و این ویژگی ها در وجود اولاد و اصحاب حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) نیز تاثیرگذار است.


کد مطلب: 173529

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/173529/مسابقه-بزرگ-ولادت-مادوان-برگزار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1